heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:20

Ann schreef:
Na het rijden gooi ik mijn hoofdstel met bit in een emmer met een lauw sopje. Tong uitsteken

Dat kan met een biothane halsterhoofdstel. Knipoog

dat doe ik ook!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:28

Rianneke schreef:
vandaag op me werk heb ik trouwens wel weer een paar dingen gehoordwaarvan ik me afvroeg wat jullie daar van vinden Haha!
hier komen ze wat vinden jullie ervan?
*de meerijdende ouders die terwijl kindlief een uurtje les heeft constant opmerkingen maken tegen het kind en eigenlijk alels beter weten dan de instructeur maar het kind toch op les sturen Ach gut *

op de verenigingsles wil het nog al eens voorkomen dat de les gewoon te vol zit, onze club heeft veel ponyleden, waarvan een grootdeel aktief wedstrijden rijdt, een gedeelte daarvan lest meestal prive maar af en toe komt gewoon iedereen op les.
Ik houd mijn mond, enkel als dochterlief met een roodhoofd rond rijdt dat ik haar de jas laat uittrekken.
maar om op de drukte terug te komen, soms is het gewoon zo dat de instructeur niet alles ziet zoals bijv. ongelijke beugelriemen, maar ook soms net het moment van aangaloperen mist en dat iemand dan wat zegt tegen een kind...
De echte ik-weet-het-veel-beter-maar-ik-betaal-net-zo-veel-contributie-dus-komen-we-naar-les mensen die worden echt wel de mond gesnoerd doordat ze een uitnodiging krijgen om de les over te nemen Haha!

Rianneke schreef:
*de ouders die het kind pushen om maar vooral zo veel mogelijk te rijden (en ook de ook gevallen waarvan de ouders het huiswerk van de kinderen maken zodat kindlief naar les kan Haha! )

Dat probleem heb ik niet, huiswerk niet af.... Britt lest 3 X per week normaliter ( momenteel 2 X ) met 2 paardjes... ( beide paardjes 1 X verenigingsles + 1 priveles)
Of je doet iets goed of je doet het niet en al helemaal als je met dieren omgaat.
De andere kant van pushen is, paard staat de hele week stil en wordt 1 X per week in de les afgeragd en klaar, want Miepje moet ook nog tennissen, muziekles, turnen en weet ik wat nog meer.
Mijn kids hebben of 1 full-time sport/hobby of 2 parttime, waarvan er 1 aktief moet zijn.

Rianneke schreef:
*(maar ook het idee van bijvoorbeeld wat ik zelf gezien heb bij een meisje 3 keer per week verplicht lessen omdat ze hogerop moest komen tot de Z! toen ze dus aan de eis van haar ouders voldeed zei ze de paardjes gedag omdat ze er niks meer aan vond Ach gut *

Wat ik schreef, of je doet het goed of helemaal niet, alleen zit er bij mij geen streven achter dat ze Z of nederlands kampioen MOET worden.
De wedstrijden zijn er om te kijken waar ze staat in de training, of er vooruit gang in zit...
Af en toe moet ik Britt remmen omdat er anders geen vrij weekend meer is. En ze heeft haar eigen streven... einde indoorseizoen door de L1 ongeveer, einde outdoor M1 mischien M2...
mijn rem: als het net aan winstpunten zijn dan blijft ze langer dan de minimale winstpunten in de klasse.
Ze mocht bijv. niet eerder springen dan dat ze minimaal 8 winstpunten in de dressuur had.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:48

alane jij hebt ongeveer wel dezelfde opvattingen als mij daarover...

Alane schreef:
Of je doet iets goed of je doet het niet en al helemaal als je met dieren omgaat.
De andere kant van pushen is, paard staat de hele week stil en wordt 1 X per week in de les afgeragd en klaar, want Miepje moet ook nog tennissen, muziekles, turnen en weet ik wat nog meer.

nou dat meisje die naar de z toe moest deed het in jou ogen dus wel goed Clown 6 dagen per week waren hun met de trailer weg voor privelessen ,clublessen en concours Ach gut
maar dat vind ik nou niet echt het idee van een leuke hobby... ik zie liever een kind afgeremt worden als dat ze gepusht worden om zo veel te doen... ik denk dan altijd vooral bij kinderen... er is meer dan alleen paarden! school vind ik heel belangrijk voor de toekomst, en sociale contacten ook Haha! en dan niet alleen met paardenmensen Cool

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:17

Kinderen moeten vaak goedmaken wat de ouders gemist hebben of bereiken wat de ouders hadden willen bereiken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:23

Foutje. Bloos

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:40

Lusitana schreef:
Kinderen moeten vaak goedmaken wat de ouders gemist hebben of bereiken wat de ouders hadden willen bereiken.

ahhh daarom hoef ik dus niks te bereiken Haha! mijn moeder is de paarden liever kwijt dan rijk Ach gut ze is er echt doodsbang voor Clown
Ann schreef:
Foutje.
??

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:41

Rianneke schreef:
... ik denk dan altijd vooral bij kinderen... er is meer dan alleen paarden!

Klopt, mijn zoon vindt schermen als de Drie Musketiers en Zorro bijna net zo belangrijk.

HC

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:42

@Rianneke,

Ik begreep een reactie verkeerd, mijn reactie daarop raakte kant nog wal. Knipoog Ik kon verder niet zo snel iets anders 'inhoudelijks' bedenken (ben aan het eten), daarom 'Foutje'. Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:44

Lusitana schreef:

studie over bekent??
Ik vind het nogal strak om het woord vaak te gebruiken, tenminste als het gaat om hobby/sport...
Vwb carriere/werk/toekomst zeg ik ja... immers willen ouders het beste voor hun kids zo niet beter, komt ook nog bij dat het tegenwoordig makkelijker en beter kan dan vroegah, als ik kijk naar mijn ouders/grootouders.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:44

@ ann ik vond het al zoon apparte post Clown smakelijk Haha!

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:45

ik hou ook niet van bandages, ik vind het wel mooi lijken, maar het is slecht voor de enkels!!! ik zou het zelf nooit om doen bij mijn paard!!
ik vind het ook een beetje raar,dat heel veel mensen zo met hun setjes showen, voor mij hoeft dat niet, ik vind het wel mooi, maar ik vind het belachelijk duur, geef mijn maar een hoofdstel zadel en poetsspullen en ik ben al blij !!! maar iedereen heeft een eigen mening!
in een ruitersport winkel had ik gevraagt, wat ik moest doen tegen dat het paard gewoon doorloopt als je hem van draf naar stap wil krijgen , zij zeiden moet je met een scherper bit gaan rijden, ik was ook nog zo dom om dat te gaan geloven, maar irene zij tegen mij moet je niet doen, als ie niet meer goed op dit bit reageert, moet je een als maar scherpere bit erin doen.
en netzo dat een paard te veel heen en weer beweegt met poetsen , gaan ze gelijk slaan, daar fok je ze alleen mee op, JE KAN HET MEESTE BERIJKEN MET JE STEM!!!

sorry moest er even uit:D
(iedereen een eigen mening:D)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:46

Rianneke schreef:
alane jij hebt ongeveer wel dezelfde opvattingen als mij daarover...

Alane schreef:

nou dat meisje die naar de z toe moest deed het in jou ogen dus wel goed Clown 6 dagen per week waren hun met de trailer weg voor privelessen ,clublessen en concours Ach gut
maar dat vind ik nou niet echt het idee van een leuke hobby... ik zie liever een kind afgeremt worden als dat ze gepusht worden om zo veel te doen... ik denk dan altijd vooral bij kinderen... er is meer dan alleen paarden! school vind ik heel belangrijk voor de toekomst, en sociale contacten ook Haha! en dan niet alleen met paardenmensen Cool

Zeg ik ook... als je iets doet moet je het ook goed doen... hoort ook school onder maar ook sociale contacten Ja

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:56

l_cindy schreef:
en netzo dat een paard te veel heen en weer beweegt met poetsen , gaan ze gelijk slaan, daar fok je ze alleen mee op, JE KAN HET MEESTE BERIJKEN MET JE STEM!!!

bij mij is het 1 keer corrigeren met stem, maar als ze door blijven klooien geef ik ze een mep ja... gelukkig hoeft dat bijna nooit, en als ze een keer een mep hebben gekregen blijft het opeens heel lang heeeeeeeeelll goed gaan Clown

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:58

ja, dat is zo, maar het is toch wel zo dat je meer met je stem oplost Bloos

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:05

l_cindy schreef:
ja, dat is zo, maar het is toch wel zo dat je meer met je stem oplost Bloos

natuurlijk! ik wil het liefste alles met me stem oplossen, maar goed soms heeft een paard zoon tik gewoon nodig...vooral als het gewoon uitproberen is wat een paard doet... voor angst straf ik trouwens nooit! dat los ik altijd rustig op door het paardje in kwestie rustig te laten kijken en het gevaar op te zoeken Clown

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:07

ja dat is zo Haha!:P

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:35

l_cindy schreef:
ik hou ook niet van bandages, ik vind het wel mooi lijken, maar het is slecht voor de enkels!!! ik zou het zelf nooit om doen bij mijn paard!!
ik vind het ook een beetje raar,dat heel veel mensen zo met hun setjes showen, voor mij hoeft dat niet, ik vind het wel mooi, maar ik vind het belachelijk duur, geef mijn maar een hoofdstel zadel en poetsspullen en ik ben al blij !!! maar iedereen heeft een eigen mening!
in een ruitersport winkel had ik gevraagt, wat ik moest doen tegen dat het paard gewoon doorloopt als je hem van draf naar stap wil krijgen , zij zeiden moet je met een scherper bit gaan rijden, ik was ook nog zo dom om dat te gaan geloven, maar irene zij tegen mij moet je niet doen, als ie niet meer goed op dit bit reageert, moet je een als maar scherpere bit erin doen.

Is het niet handiger als je dat soort vragen gewoon aan je instructeur vraagt ipv in een ruitersportzaak?

sorry moest er even uit:D
(iedereen een eigen mening:D)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:37

enig idee wat een prive les kost, maikeltje???
dan stel je niet dat soort vragen....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:43

Ik betaal 15 euro voor een half uurtje Ja
Vind dit ook geen vraag voor een ruitersportzaak Bloos

Was jaren geleden eens in gesprek met de eigenaar van een ruitersportzaakje hier in de buurt (ken die man al jaren) en hij zei dat ik er bij Stanley een pelham in moest hangen. Als dat niet werkte, dan was hij alleen nog goed als hondenvoer Clown

En even terugkomen op bandages: mijn merrie strijkt achter, dus ze had altijd strijklappen om. Dan doe ik liever bandages in de kleur van het dekje Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:48

Quellian schreef:
Ik betaal 15 euro voor een half uurtje Ja
Vind dit ook geen vraag voor een ruitersportzaak Bloos

duh... was sarcastisch bedoelt Tong uitsteken

Quellian schreef:
Was jaren geleden eens in gesprek met de eigenaar van een ruitersportzaakje hier in de buurt (ken die man al jaren) en hij zei dat ik er bij Stanley een pelham in moest hangen. Als dat niet werkte, dan was hij alleen nog goed als hondenvoer Clown
die eigenaar van die ruitersportzaak bedoel je toch?

Quellian schreef:
En even terugkomen op bandages: mijn merrie strijkt achter, dus ze had altijd strijklappen om. Dan doe ik liever bandages in de kleur van het dekje Lachen

er zijn ook paarden die strijken maar meer schade ondervinden van strijklappen... en daarom achter bandages omkrijgen...
dan zorg je er gewoon voor dat je dekje past bij je bandages Pling of heb je dan ook een setje? eigenlijk heb je met het gebruik van 2 bandages al een setje... dekje erbij en je hebt een triootje... bijpassende rijbroek = kwartet.
iemand de zwarte piet gezien?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:49

Alane schreef:
enig idee wat een prive les kost, maikeltje???
dan stel je niet dat soort vragen....

Ow sorry, ja daar had ik natuurlijk even niet bij stilgestaan.
Ik betaal 17,50 voor een half uurtje, maar doe dat 2x per jaar ofzo.
Want ik moet wel up-to-date blijven met m'n setjes en ja, dat rijden is natuurlijk bijzaak, laten we eerlijk wezen.
Mijn optimum Haha! (moeilijk woord he) Haha! is bereikt door erop te gaan zitten terwijl mijn paard HET ULTIEME setje draagt (en laat ik mijn eigen bijpassende kleding niet vergeten natuurlijk)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:51

Sorry dat ik het sarcasme miste, had alleen de laatste reacties gelezen, dus had geen idee van waar het over ging Clown

Was idd de eigenaar van de ruitersportzaak. Probeert me ook al 5 jaar een nieuw zadel aan te smeren, dus neem hem niet zo nauw Haha!

Maarre... Ik heb allemaal dekjes met 4 bijpassende bandages. Vaak doe ik voor zwarte Eskadron flex peesjes om of Eskadrom 3-in-1.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 02:02

En zit ie nou in de hondenbrokken? (die eigenaar) Of werkte de pelham wel?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 04:42

Ben nooit tot een pelham gekomen Clown

Eigenaar leeft nog volgens mij hoor, is -nog- geen hondenvoer Clown

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:53

Alane schreef:
dan zorg je er gewoon voor dat je dekje past bij je bandages Pling of heb je dan ook een setje? eigenlijk heb je met het gebruik van 2 bandages al een setje... dekje erbij en je hebt een triootje... bijpassende rijbroek = kwartet.
iemand de zwarte piet gezien?

wat hoort er dan allemaal bij het achttal? Cool

maar idd voor zulke adviezen ga ik ook echt niet naar een ruitersportzaak! ruitersportzaken mogen mij altijd alleen wat vertellen over hoe sterk dekens zijn enzo Bloos de rest moeten ze maar achterwege laten, want ze kennen mij en het paard niet dus hoe moet je dan adviseren... Blond dat is net zoals hier op bokt dat mensen advies vragen over rij technische dingen... ik vind dat je dan echt op de verkeerde plek zit Ach gut voor zulke onderwerpen moet je op je paard zitten en het je instructeur vragen en niet op de stoel achter je pc maar goed...

ben trouwens ook blij dat de eigenaar van onze plaatselijke ruitershop mij niks aan probeert te smeren Haha! enkel wat ik daar krijg is korting en goede adviezen als ik het vraag heb daar zoon hekel aan als je bijvoorbeeld naar peesjes staat te kijken en hun het uit het rek pakken en er een verhaal aan vast knopen ...van die overactieve verkopers die meteen denken veel te kunnen verkopen aan jou ofzo Haha! Clown