Ann schreef:Na het rijden gooi ik mijn hoofdstel met bit in een emmer met een lauw sopje.
Dat kan met een biothane halsterhoofdstel.
dat doe ik ook!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Ann schreef:Na het rijden gooi ik mijn hoofdstel met bit in een emmer met een lauw sopje.
Dat kan met een biothane halsterhoofdstel.
Rianneke schreef:vandaag op me werk heb ik trouwens wel weer een paar dingen gehoordwaarvan ik me afvroeg wat jullie daar van vinden![]()
hier komen ze wat vinden jullie ervan?
*de meerijdende ouders die terwijl kindlief een uurtje les heeft constant opmerkingen maken tegen het kind en eigenlijk alels beter weten dan de instructeur maar het kind toch op les sturen*
Rianneke schreef:*de ouders die het kind pushen om maar vooral zo veel mogelijk te rijden (en ook de ook gevallen waarvan de ouders het huiswerk van de kinderen maken zodat kindlief naar les kan)
Rianneke schreef:*(maar ook het idee van bijvoorbeeld wat ik zelf gezien heb bij een meisje 3 keer per week verplicht lessen omdat ze hogerop moest komen tot de Z! toen ze dus aan de eis van haar ouders voldeed zei ze de paardjes gedag omdat ze er niks meer aan vond*
Alane schreef:Of je doet iets goed of je doet het niet en al helemaal als je met dieren omgaat.
De andere kant van pushen is, paard staat de hele week stil en wordt 1 X per week in de les afgeragd en klaar, want Miepje moet ook nog tennissen, muziekles, turnen en weet ik wat nog meer.
Lusitana schreef:Kinderen moeten vaak goedmaken wat de ouders gemist hebben of bereiken wat de ouders hadden willen bereiken.
Ann schreef:??Foutje.
Rianneke schreef:... ik denk dan altijd vooral bij kinderen... er is meer dan alleen paarden!
Lusitana schreef:Kinderen moeten vaak goedmaken wat de ouders gemist hebben of bereiken wat de ouders hadden willen bereiken.
Rianneke schreef:alane jij hebt ongeveer wel dezelfde opvattingen als mij daarover...Alane schreef:Of je doet iets goed of je doet het niet en al helemaal als je met dieren omgaat.
De andere kant van pushen is, paard staat de hele week stil en wordt 1 X per week in de les afgeragd en klaar, want Miepje moet ook nog tennissen, muziekles, turnen en weet ik wat nog meer.
nou dat meisje die naar de z toe moest deed het in jou ogen dus wel goed6 dagen per week waren hun met de trailer weg voor privelessen ,clublessen en concours
![]()
maar dat vind ik nou niet echt het idee van een leuke hobby... ik zie liever een kind afgeremt worden als dat ze gepusht worden om zo veel te doen... ik denk dan altijd vooral bij kinderen... er is meer dan alleen paarden! school vind ik heel belangrijk voor de toekomst, en sociale contacten ooken dan niet alleen met paardenmensen
l_cindy schreef:en netzo dat een paard te veel heen en weer beweegt met poetsen , gaan ze gelijk slaan, daar fok je ze alleen mee op, JE KAN HET MEESTE BERIJKEN MET JE STEM!!!
l_cindy schreef:ja, dat is zo, maar het is toch wel zo dat je meer met je stem oplost
l_cindy schreef:ik hou ook niet van bandages, ik vind het wel mooi lijken, maar het is slecht voor de enkels!!! ik zou het zelf nooit om doen bij mijn paard!!
ik vind het ook een beetje raar,dat heel veel mensen zo met hun setjes showen, voor mij hoeft dat niet, ik vind het wel mooi, maar ik vind het belachelijk duur, geef mijn maar een hoofdstel zadel en poetsspullen en ik ben al blij !!! maar iedereen heeft een eigen mening!
in een ruitersport winkel had ik gevraagt, wat ik moest doen tegen dat het paard gewoon doorloopt als je hem van draf naar stap wil krijgen , zij zeiden moet je met een scherper bit gaan rijden, ik was ook nog zo dom om dat te gaan geloven, maar irene zij tegen mij moet je niet doen, als ie niet meer goed op dit bit reageert, moet je een als maar scherpere bit erin doen.
en netzo dat een paard te veel heen en weer beweegt met poetsen , gaan ze gelijk slaan, daar fok je ze alleen mee op, JE KAN HET MEESTE BERIJKEN MET JE STEM!!!
Is het niet handiger als je dat soort vragen gewoon aan je instructeur vraagt ipv in een ruitersportzaak?
sorry moest er even uit:D
(iedereen een eigen mening:D)
Quellian schreef:Ik betaal 15 euro voor een half uurtje
Vind dit ook geen vraag voor een ruitersportzaak
Quellian schreef:die eigenaar van die ruitersportzaak bedoel je toch?Was jaren geleden eens in gesprek met de eigenaar van een ruitersportzaakje hier in de buurt (ken die man al jaren) en hij zei dat ik er bij Stanley een pelham in moest hangen. Als dat niet werkte, dan was hij alleen nog goed als hondenvoer![]()
Quellian schreef:En even terugkomen op bandages: mijn merrie strijkt achter, dus ze had altijd strijklappen om. Dan doe ik liever bandages in de kleur van het dekje
Alane schreef:enig idee wat een prive les kost, maikeltje???
dan stel je niet dat soort vragen....
Alane schreef:dan zorg je er gewoon voor dat je dekje past bij je bandagesof heb je dan ook een setje? eigenlijk heb je met het gebruik van 2 bandages al een setje... dekje erbij en je hebt een triootje... bijpassende rijbroek = kwartet.
iemand de zwarte piet gezien?