Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xTitanic schreef:Gisteren en vandaag ben ik weer aan het werk geweest met mijn paard en het loopt echt al beter vind ik zelf,
soms hebben we wat miscommunicaties maar dan lossen we dat snel weer op
Ik heb nog ook weer een aantal lessen genomen en mijn paard wordt ook zelf gebruikt als lespaard (op een goede manier).
Het zijn ook alleen maar privélessen.
Nu ben ik vooral bezig met de achterhand actief te maken, goed te sturen. Het eerste half uurtje loopt hij wel nog met zijn neusje eruit, maar dan begint hij toch te ontspannen en dan bekom ik dit resultaat..
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik vind het zelf fijn ogen. Ik weet het mag altijd wat actiever (paard is lui van aard). Maar het tempo komt vanzelf als da achterhand actiever wordt, dus nu zijn ik en mijn instructrice bezig met de achterhand te kweken en dan komt het tempo vanzelf
Maar hier liep hij wel vlotjes maar zo toch heb ik het gevoel dat hij zo op zijn tempo loopt van 'kga mij niet forceren'
Ik zelf mag wel wat naar achter zitten, maar als ik geconcentreerd ben dan buig ik wat voorover..
Heb er nog maar een bij gezet

robinnatra schreef:Ben ook benieuwd wat jullie van dit paard zeggen, dit is een vriendin van mij met haar paard. Dit is bij een Z1 proef.
[ Afbeelding ]
) veeeeel actiever. Het oogt wel ontspannen zo (maar te
) Ik weet niet of je voor het filmpje erg netjes probeert te rijden, maar ik zie je vrijwel niks met je been doen. Als hij zijn hoofd omhoog doet (zich eruit drukt) los je het zo te zien met de hand op, terwijl nageeflijkheid van achter komt. Wat gebeurt er als je hem eens flink door de bak "jast"? Wat ik je zou adviseren is je paard meer te leren op je been heel voorwaarts te reageren. Dat ie als je aandrijft als het ware eigenlijk een beetje onder je vandaan schiet. Dus been en bij geen reactie zweep. Er moet echt een flink voorwaartse reactie komen. Reageert ie helemaal niet of te weinig alles tegelijk (stem, been, zweep) hij moet naar voren. En dan langzaam aan de andere hulpen weer weglaten tot dat alleen been overblijft. Veel schakelen (vooruit rijden, terugrijden) zodat ie goed leert op je been voorwaarts te gaan. Hier heel consequent in zijn. carmenbrum schreef:Ik durf het nog niet aan om jullie te beoordelen..
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden?
Zippy Tune C
Sir Sinclair x o'Jazzy x Jazz http://www.horsetelex.com//horses/pedigree/141091
8 jaar
KWPN
1.68m
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
http://www.youtube.com/watch?v=jFawtt17 ... e=youtu.be
Ok mijn doorzitten is echt belabberd, ik zit ook helemaal achter op het zadel..
Dit is btw niet mijn paard, maar ik rijd haar 1x per week

.