En een stukje neckropen in de praktijk, ik ervaar alleen een rustig paard, dat op mij gefocust is, maar ook haar omgeving bekijkt. Een paard dat beseft dat ze zou KUNNEN gaan rennen, en daar juist kalmer van word, ze voelt zich minder opgesloten.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Gypsy schreef:ik ervaar alleen een rustig paard, dat op mij gefocust is, maar ook haar omgeving bekijkt. Een paard dat beseft dat ze zou KUNNEN gaan rennen, en daar juist kalmer van word, ze voelt zich minder opgesloten.
Gypsy schreef:Jep, mooi gezegd.
Foto's gezien, inderdaad heel duidelijk wel/niet opgesloten.![]()
Nog een verschil, een paard dat effectief haar hoofd gebruikt om in evenwicht te blijven wanneer bijvoorbeelt het terrein ongelijk of glibberig is, ipv perongeluk een ruk in haar mond te krijgen en zo dus gehindert word.
LotteToos schreef:Als je paard goed luisterd vind ik dat het kan!
Je kunt net zo goed sturen met halster als met hoofdstel.
Alleen zal ik het niet met een shetlander doen want die zijn erg goed in gras eten... en dan krijg je ze niet meer omhoog met halster (ervaring mee!).
Als dat gras eten alles zou zijn wat me kan overkomen, ja, dan durf ik best met neckrope naar buiten, ook op een shetlander

(joking
)
Dit is een 'discussie' zonder end, laat ik het daar maar op houden
Gypsy schreef:Ik ben laatst nog een half uurtje door de polder geweest met neckrope. En het stoutste wat ponylief heeft gedaan was inderdaad snel even een pluk gras meepakken.
Nou nou, ben ik even een gevaar in het verkeer.
Niet iedereen blijft staan toekijken Gypsy schreef:Een keer in al die jaren dat ik met haar buitenrijd is ze samen met een ander paard aan de kletter gegaan, naar huis. Tja dan is het een kwestie van bellen naar stal of ze de poort vast open doen.