is hier iemand NIET ANTI slof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:23

Mee eens deruijter.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:44

deruijter schreef:
Oke als jij denkt dat je met paardrijden je armspieren niet hoeft te gebruiken dan moet je dat maar zelf weten. Ja ik zal wel allemaal hele slechte ruiters kennen ja.
Ik gebruik iig mijn armspieren bij paardrijden en 99% van de ruiters gebruiken hun armspieren. Maarja geloof wat je geloven wilt.

Ik gebruik ook mijn armspieren met paardrijden, ik houd daarmee mijn handen boven de schoft, of mijn binnenhand naar voren, maar dat bedoel jij waarschijnlijk niet ;) .Als 99% van de ruiters die JIJ kent zwaar met hun armspieren rijdt, moet je van omgeving veranderen, het enige effect dat paardrijden mag hebben op je lichaam is dat je lange platte spieren krijgt op je benen en armen, strakke rugspieren en een blokjesbuik, dus wanneer je er armspieren( biceps,triceps) mee kweekt, rijdt je geen paard, dan doe je aan krachttraining ten koste van je paard...

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:50

setteke schreef:
Jemig Agossie, ik nodig je uit om op een van onze jonge paarden te gaan zitten en een keer in en uit te ademen. Kijken waar je belandt. Je moet echt wel een keer inkomen bij welk paard dan ook.
En daar geef ik deruijter gelijk in, het is niet allemaal aai aai. Gewoon een keer doorpakken af en toe.
Of tegen een loshangende slof aan laten lopen.

Mijn hemel, ze zijn niet van suiker. Ze slaan elkaar het licht uit de ogen als ze de kans krijgen en dan miepen we over een slof????

OMG, jij spreekt over paarden alsof het roofdieren zijn, het zijn vluchtideren, bang voor pijn en stress, en claustrofobisch van nature....zo jammer dat er nog altijd mensen zijn die niet goed genoeg rijtechnisch kunnen communiceren, hun geduld verliezen en hun eigen tekortkomingen compenseren met slof en harde hand en sporen, en dat vervolgens goedpraten met"ze zijn niet van suiker", nee van vlees en bloed, en dat ze elkaar iets aandoen moeten ze zelf weten,( maar het zijn kuddedieren, dus normaal gezien bij goed management, valt dat ook nogal mee),maar wij, als ruiter zouden beter moeten weten en meer zelfbeheersing moeten hebben en de fout altijd bij ons zelf moeten zoeken, maar dat is moeilijk..........zo blijkt uit jouw reactie!

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:54

freeride schreef:
deruijter schreef:
Oke als jij denkt dat je met paardrijden je armspieren niet hoeft te gebruiken dan moet je dat maar zelf weten. Ja ik zal wel allemaal hele slechte ruiters kennen ja.
Ik gebruik iig mijn armspieren bij paardrijden en 99% van de ruiters gebruiken hun armspieren. Maarja geloof wat je geloven wilt.

Ik gebruik ook mijn armspieren met paardrijden, ik houd daarmee mijn handen boven de schoft, of mijn binnenhand naar voren, maar dat bedoel jij waarschijnlijk niet ;) .Als 99% van de ruiters die JIJ kent zwaar met hun armspieren rijdt, moet je van omgeving veranderen, het enige effect dat paardrijden mag hebben op je lichaam is dat je lange platte spieren krijgt op je benen en armen, strakke rugspieren en een blokjesbuik, dus wanneer je er armspieren( biceps,triceps) mee kweekt, rijdt je geen paard, dan doe je aan krachttraining ten koste van je paard...

Volgens mij begint iedereen mijn woorden te vervangen hier? Waarom zwaar met je armspieren rijden. Wie heeft het over echt armspieren kweken? Ik zeg dat ik met mijn armspieren rijd en jij zegt net zelf dat je ook met armspieren rijd. En ik weet niet of jij ooit een sterk en eigenwijs paard heb moeten rijden maar met zo'n paard krijg jij echt wel armspieren of een paard die heel erg op het bit hangt krijg train je ook je armspieren alleen al bij hey vasthouden van de teugel en dan mag jij tegen mij zeggen dat dit niet de oplossing is maar dan nodig ik je uit om vandaag nog zo'n paarden te rijden ik weet 100% zeker dat jij je armspieren aan moet spannen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:12

setteke schreef:
Jemig Agossie, ik nodig je uit om op een van onze jonge paarden te gaan zitten en een keer in en uit te ademen. Kijken waar je belandt. Je moet echt wel een keer inkomen bij welk paard dan ook.
En daar geef ik deruijter gelijk in, het is niet allemaal aai aai. Gewoon een keer doorpakken af en toe.
Of tegen een loshangende slof aan laten lopen.

Mijn hemel, ze zijn niet van suiker. Ze slaan elkaar het licht uit de ogen als ze de kans krijgen en dan miepen we over een slof????

niemand hier zegt dat je niet een keertje mag inkomen oid...
tuurlijk ma je een keertje doorpakken...
maar dat is heel wat anders als beweren dat je met je armspieren moet rijden :+
ik heb aardig wat jonge paarden makgemaakt en doorgereden, maar ik heb ze nooit op mijn armspieren gereden :n
denk ook niet dat dat erg bevordelijk is voor ja aanleuning en ontspanning :+

Tendance

Re: is hier iemand NIET ANTI slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:24

Je rijd toch hopelijk ook met je benen?
Ik doe zeker ook wel wat met mijn armspieren.
Als je daar niets mee zou doen, waarom heb je dan teugels?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:37

deruijter schreef:
freeride schreef:

Volgens mij begint iedereen mijn woorden te vervangen hier? Waarom zwaar met je armspieren rijden. Wie heeft het over echt armspieren kweken? Ik zeg dat ik met mijn armspieren rijd en jij zegt net zelf dat je ook met armspieren rijd. En ik weet niet of jij ooit een sterk en eigenwijs paard heb moeten rijden maar met zo'n paard krijg jij echt wel armspieren of een paard die heel erg op het bit hangt krijg train je ook je armspieren alleen al bij hey vasthouden van de teugel en dan mag jij tegen mij zeggen dat dit niet de oplossing is maar dan nodig ik je uit om vandaag nog zo'n paarden te rijden ik weet 100% zeker dat jij je armspieren aan moet spannen.

mijn hemel zeg...
je roept zelf in j vorige post dat paarden 500/600 kilo zijn en dat je dat niet even kan rijden...
bij een paard van 500 kilo weegt een hals alleen al 100 kilo, hoe denk je dat te kunnen oplossen met alleen je armspieren?
of los je het probleem niet op maar hou je het paard alleen maar van voren vast... zoals je zelf al zo mooi zegt ;)

er zijn 3 redenen waarom een paard kan gaan hangen/zich sterk maakt: ze gaan te diep lopen, ze lopen met een valse knik of ze zijn niet sterk genoeg van achter... vaak hangen de tweede en derde reden met elkaar samen.
toevallig :+ heb ik 3 paarden die precies dit gedrag kunnen gaan volgen en elk door een van deze redenen ;)

paard 1: is gereden volgens de hyperflexie methode... beter bekent als ankys methode en de methode die Niky_rilana ook erug graag gebruikt ;)
ik heb dit dier in training en hang deze methode niet aan!!!! er wordt dus niet diep en rond gereden, dit dier wordt laag en rond gereden...
af en toe komt hij dus uit zich zelf te diep en gaat dan hangen omdat ik hem niet ondersteun :+

Paard 2: mijn eigen pony, heeft geen lekker verleden (zoals freeride weet ;) ) en wil nog wel eens bij spanning terug vallen in zijn eigen gedrag/met een knik gaan lopen

paard 3: nog niet sterk genoeg van achteren en al die moe word begint hij op de voorhand te komen, valt uit elkaar, zijn achterhand blijft achter en hij begint te hangen...

Paard 1/reden 1 is makelijk op te lossen, hand naar voren en benen, weg uit die te diepen houdingen naar voren, zodat zijn hoofd en hals weer in een normale ontspannen "houding" komen

Paard 2/reden vereist een iets genuanceerdere oplossing, (al ligt dat voornamelijk aan het paard in dit geval :+) hand naar voren en benen of terug naar een gang waarin het dier makkelijker ontspant de spanning laten afvloeien en weer laten ontspannen... zodat hij uit die valse knik komt...

Paard 3/reden vereist de meeste tijd, die achterhand moet sterker worden, de doe je dor training, veel overgangen, tempowisselingen en voltes, heel veel voltes klein, groot, slangenvoltes, Sjes etc... dat het paard maar die achterhand onder de massa moet brengen...
heuveltraining werkt ook. echter vereist dit tijd, het dier kan ontspannen brengt zijn achterhand er onder maar soms merk je dat het teveel wordt, dat hij moe wordt, als je het dier kent merk je dit op voor hij in het oude gedrag/patroon valt. ken je het dier niet en merk j het niet op tijd op merk je dat het dier uit elkaar valt, zijn achterhand achter laat en op de voorhand gaat lopen en (in het gevalvan het vasthouden van voren) gaat hangen... bij zo'n dier moet je op dat moment gewoon stoppen, terug naar iets makkelijks waardoor je het goed afsluit en dan stoppen...
dat moet je niet van voren willen vasthouden door middel van je armspieren want dat lost niks op...

ik ben van mening dat als je 99,99% van de ruiters ziet rijden op hun armspieren dan zit j in de verkeerde omgeving...
ja je geeft wel eens een ophouding maar 500/600 kilo hou je niet tegen door middel van kracht en rij je dus ook niet zo...
je rijd op techniek ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:53

Tendance schreef:
Je rijd toch hopelijk ook met je benen?
Ik doe zeker ook wel wat met mijn armspieren.
Als je daar niets mee zou doen, waarom heb je dan teugels?

goeie vraag :+
ik doe zeker wel wat met mijn armspieren, maar zoals mijn instructeur atijd zegt: "je teugels zijn als kristallen glaasjes die je vas hebt, hou zeg zacht en met beleid vast anders breken ze" :)) vind het een hele mooie uitspraak :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:44

Ben het helemaal met die uitspraak eens al moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen, dat er bij mij af en toe wel eens eentje breekt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:55

bij mij soms ook hoor, niet goed, maar goed, soms de je dingen waarvan j achteraf bedenkt dat je ze beter niet had kunnen doen :o

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:59

jij kan wel allemaal uitleggen wat je met je pony / paard aan het doen bent,
En conclusies gaan trekken terwijl je de betreffende paarden niet eens kent.
en luister toch is wat ik zeg? Elke ruiter gebruikt OOK zijn armspieren.
dit wilt toch niet zeggen dat ik alleen mijn armspieren gebruik?
en ik weet 1000% zeker dat ik goede ruiters in mijn omgeving heb
en ook hele goede ruiters ken.
En ik luister liever naar een paar goed ruiters en goede trainers die op internationaal gebied
rijden en werken dan naar een vrouw die op een tinkertje rijd.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:04

zooooooo.....
meid, kijk naar je leeftijd, je hebt nog niet half mee gemaakt en beleefd wat ik allemaal meegemaakt en beleeft heb ;)
je kunt wel uit de hoogte gaan doen omdat je je zelf zo goed vind en af gaat op fotos...
maar daarmee laat je alleen maar je eigen onkunde zien ;)
maar goed veel succes, luister vooral niet naar de goed bedoelde raad die hier wordt gegeven...
ik zie over een paar jaar wel een van de door jou gereden paarden te gemoet als ik ze weer kan herstellen ;)
zoals ik zoveel paarden in training heb gehad van ruiters die dachten dat ze beter waren dan het meisje met het tinkertje...
good luck kind met het vele blabla...

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:20

M_D_H schreef:
zooooooo.....
meid, kijk naar je leeftijd, je hebt nog niet half mee gemaakt en beleefd wat ik allemaal meegemaakt en beleeft heb ;)
je kunt wel uit de hoogte gaan doen omdat je je zelf zo goed vind en af gaat op fotos...
maar daarmee laat je alleen maar je eigen onkunde zien ;)
maar goed veel succes, luister vooral niet naar de goed bedoelde raad die hier wordt gegeven...
ik zie over een paar jaar wel een van de door jou gereden paarden te gemoet als ik ze weer kan herstellen ;)
zoals ik zoveel paarden in training heb gehad van ruiters die dachten dat ze beter waren dan het meisje met het tinkertje...
good luck kind met het vele blabla...

haha doe ik nu uit de hoogte? ik zeg dat ik liever luister naar ruiters en trainers die werken en rijden op internationaal niveau
dan iemand die rijd op een tinker. en ik maak paarden ook zadelmak, ik rij paarden ook in, ik krijg er ook voor betaald.
waarom zouden mensen mij paarden brengen die te moeilijk zijn voor hun als ik het 'zo slecht doe'?
en mijn leeftijd heeft niks te maken met het feit of je kan rijden of niet?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:24

toen ik over je leeftijd sprak bedoelde ik dat je respect moest tonen voor de mensen die ouder zijn dan dat jij bent ;)
daar bereik je meer mee dan hier maar te gaan schoppen tegen alles en iedereen die het goed bedoelt ;)
je pakt iemand op het feit dat die een tinkertje rijd, maar je hebt geen flauw idee wat die gene allmaal wel bereikt hebt...
meid, ik maak 13 jaar paarden zadel mak, ik rij al 13 jaar paarden in voor derden...
kom bij mij niet aan met opmerkingen als ik luister liever naar die want jij rijd op een tinker want je weet niet waar je over praat...
ik nodig je met plezier uit om die tinker te komen rijden... op je armspieren...
je zult er wat van leren dat kan ik je vertellen ;)
respect lief kind, daar bereik je meer mee dan om je heen schoppen...
dat is alles wat ik je nog te zeggen heb...
mensen die op deze manier discusieren daar ga ik niet mee in discussie :n

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:25

deruijter schreef:
En ik luister liever naar een paar goed ruiters en goede trainers die op internationaal gebied rijden en werken dan naar een vrouw die op een tinkertje rijd.

Zozo mevrouw, even dimmen zeg...

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:29

Tjuppie schreef:
deruijter schreef:
En ik luister liever naar een paar goed ruiters en goede trainers die op internationaal gebied rijden en werken dan naar een vrouw die op een tinkertje rijd.

Zozo mevrouw, even dimmen zeg...

het is een discussie form ik mag best mijn mening geven.
sorry hiervoor als het voor sommige beledigend is.
maar voor mij is het ook beledigend als iemand mij uitmaakt voor
dierenmishandelaar of conclusies gaan trekken omdat ik toevallig jong ben.
en het is al helemaal een belediging als iemand zegt dat ze mijn paarden
moet opknappen..
dus dat dimmen kan ik ook tegen andere mensen zeggen

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:31

over dat stukje van je paarden opknappen dat was inderdaad een belediging...
waar je natuurlijk zelf een beetje boel om vroeg he ;)
je kunt je mening geven...
met (nog maals) RESPECT naar anderen toe...
overgens was dat stukje over het opknappen van paarden vooral om aan te geven dat ik niet gewoon iemand ben met een tinkertje...
maar iemand met een tinkertje met een heleboel ervaring...
en nog valt mijn ervaringen in het niet in vergelijking bij sommigen hier in het topic...

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:42

M_D_H schreef:
en nog valt mijn ervaringen in het niet in vergelijking bij sommigen hier in het topic...

en wat bedoel je met deze zin?
Ik heb echt wel respect voor sommige mensen maar je word in dit topic al heel snel
aangevallen en er word al heel snel gezegd dat je je paarden mishandelt.
terwijl dit gewoon echt helemaal nergens op slaat! En ik ben het gewoon totaal
niet eens met jou, en ik mag dit ook best zeggen.
En als ik word aangevallen op dit topic dan zal ik zelf ook echt niet terughoudend zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:47

ik heb nergens gezegd dat je je paarden mishandelt?
ik heb je ook nergens aangevallen...
ik heb je een vraag gesteld die je normaal kunt beantwoorden...
ipv van mensen aan te vallen...
want... jij bent hier de aanvaller...
niet ik, niet iemand anders... ;)

je bent het niet eens met mij?
wat ben je dan niet eens met mij?
hoe ik beschreef het hangen op te lossen...
at is mijn inziens nog steeds de enige manier om het op te lossen ;)
denk dat vele het daarmee wel met me eens zijn :)

wat ik bedoelde met die zin?
nou ervaringen verschillen,
freedom kan b.v. met de lange lijnen werken zonder singel, ik niet (zou het ook neit proberen) zij heeft doordoor meer ervaring daarmee als ik...
tendance rijd Z en is dat met meerdere paarden geweest...
zij heeft meer ervaring daarmee dan ik...
zo kan ik nog heel lang doorgaan ;)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:00

dan heb jij niet gezegd dat ik paarden mishandel maar dan andere die tjuppie is ook al zo lekker bezig.
jij hebt mij niks gevraagd. en je gaat ervan uit dat ik alleen op kracht rijd met mijn armspieren
terwijl dit nergens op slaat. ik rijd ook met mijn benen en buik en zit. maar we hadden het over armspieren.
en ik zeg dat je je armspieren moet gebruiken en dan zeggen andere mensen dat dit niet zo is.
wat natuurlijk nergens op slaat.

En ik ben hier de aanvaller?! ik zeg dat ik sommige paarden heel soms met slof rijd en dan word ik aangevallen door allerlei mensen die denken dat ik een mishandelaar ben en dat ik niet kan rijden blabla.

Ik ben het niet eens met jou over het feit dat jij denkt dat ik niet kan rijden, omdat jij mijn paarden zou
moeten herstellen. en ik ben het niet met jou eens dat ik omdat ik 16 jaar ben niet zo mag discussiëren met jou. en veel ervaring wilt nog niet altijd zeggen dat je beter bent dan andere.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:08

beter lezen, ik stel je weldegelijk een vraag in mijn lange post ;)
ik heb nergens gezegd dat je niet kan rijden volgens mij :n
dan zou ik namelijk net zo aanvallend/kinderachtig bezig zijn als jou en dat is een niveau waar naar ik mij gewoon niet ga verlagen ;)
ik heb wel gezegd dat ik over een paar jaar de door jou gereden paarden wel tegemoet zie... dat was inderdaad niet aardig, maar eenhele logisch reactie op het feit dat jij insinueerd dat ik geen verstand ergens van heb omdat ik een tinker rij ;)
je mag van mij met iedereen discusieren, maar nogmaals lief kind, doe dit met respect...
met respect bereik je meer dan met om je heen schoppen...
ik heb ook echt nergens gezegd dat ik beter ben dan andere omdat ik meer ervaring heb ;)
ik heb wel gezegd dat ik meer heb meegemaakt... wat een feit is... ;)
jij bent echter de gene die niks van mij wilt aannemen... ondanks mijn ervaring... omdat ik een tinker rijd :roll:

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:14

deruijter schreef:
dan heb jij niet gezegd dat ik paarden mishandel maar dan andere die tjuppie is ook al zo lekker bezig.

Quote dan maar eens heel gauw, waar ik dat schrijf! Kom op zeg, een toontje lager mag echt wel hoor. Schop niet zo om je heen! Dit is geen discussiëren meer hoor wat jij doet, dit is gewoon drammen en kwetsen zodat mensen vanzelf wel weggaan.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:16

als je zegt dat jij mijn paarden nog tegenmoet komt betekend dit dat je vind dat ik niet kan rijden. feit.
je zegt zelf dat je jezelf niet gaat verlagen tot mijn niveau wat je met die opmerking toch best goed doet.
respect moet je verdienen.
en met de informatie die ik over je heb, blijf ik erbij dat ik liever luister naar de mensen waarvan ik weet
dat ze goed kunnen lesgeven en rijden.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:17

Tjuppie schreef:
deruijter schreef:

Quote dan maar eens heel gauw, waar ik dat schrijf! Kom op zeg, een toontje lager mag echt wel hoor. Schop niet zo om je heen! Dit is geen discussiëren meer hoor wat jij doet, dit is gewoon drammen en kwetsen zodat mensen vanzelf wel weggaan.

ik beledig mensen die mij beledigen.
als ik dan lig te drammen en kwetsen volgens jou dan moet dit dan maar zijn.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:22

Tjuppie schreef:
deruijter schreef:
ik gebruik de slof ook bijna nooit. het is een noodoplossing. anders luistert je paard helemaal niet meer.
maar sommige mensen gaan echt te ver met hun 'oh dwingen / mishandeling voor het paard'.
Die mensen weten niet eens met welk dier ze te maken hebben volgensmij..

99% van de mensen hebben waarschijnlijk iets meer ervaring met paarden dan jij en weten wel dondersgoed met wat voor dieren ze te maken hebben. Serieus, ik heb je niet zien rijden, maar ik ben heel bang dat ik in jouw geval het slofgebruik wel degelijk dierenmishandeling zou noemen. Het zelfde als met Nicky.

NinaBoyke schreef:
Ik ben tegen een slof omdat 99,999% van alle mensen niet weet hoe te gebruiken en dat vind ik erg slecht. Ruiters die niet goed genoeg zijn moeten van een slof afblijven en de ruiters die hem kunnen gebruiken horen hem niet nodig te hebben.

Hier ben ik het dus 100% mee eens.

je hebt het toch echt geschreven. ik vind het heel erg beledigend en kwetsend.
Laatst bijgewerkt door deruijter op 28-01-12 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt