Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
deruijter schreef:Oke als jij denkt dat je met paardrijden je armspieren niet hoeft te gebruiken dan moet je dat maar zelf weten. Ja ik zal wel allemaal hele slechte ruiters kennen ja.
Ik gebruik iig mijn armspieren bij paardrijden en 99% van de ruiters gebruiken hun armspieren. Maarja geloof wat je geloven wilt.
.Als 99% van de ruiters die JIJ kent zwaar met hun armspieren rijdt, moet je van omgeving veranderen, het enige effect dat paardrijden mag hebben op je lichaam is dat je lange platte spieren krijgt op je benen en armen, strakke rugspieren en een blokjesbuik, dus wanneer je er armspieren( biceps,triceps) mee kweekt, rijdt je geen paard, dan doe je aan krachttraining ten koste van je paard... setteke schreef:Jemig Agossie, ik nodig je uit om op een van onze jonge paarden te gaan zitten en een keer in en uit te ademen. Kijken waar je belandt. Je moet echt wel een keer inkomen bij welk paard dan ook.
En daar geef ik deruijter gelijk in, het is niet allemaal aai aai. Gewoon een keer doorpakken af en toe.
Of tegen een loshangende slof aan laten lopen.
Mijn hemel, ze zijn niet van suiker. Ze slaan elkaar het licht uit de ogen als ze de kans krijgen en dan miepen we over een slof????
freeride schreef:deruijter schreef:Oke als jij denkt dat je met paardrijden je armspieren niet hoeft te gebruiken dan moet je dat maar zelf weten. Ja ik zal wel allemaal hele slechte ruiters kennen ja.
Ik gebruik iig mijn armspieren bij paardrijden en 99% van de ruiters gebruiken hun armspieren. Maarja geloof wat je geloven wilt.
Ik gebruik ook mijn armspieren met paardrijden, ik houd daarmee mijn handen boven de schoft, of mijn binnenhand naar voren, maar dat bedoel jij waarschijnlijk niet.Als 99% van de ruiters die JIJ kent zwaar met hun armspieren rijdt, moet je van omgeving veranderen, het enige effect dat paardrijden mag hebben op je lichaam is dat je lange platte spieren krijgt op je benen en armen, strakke rugspieren en een blokjesbuik, dus wanneer je er armspieren( biceps,triceps) mee kweekt, rijdt je geen paard, dan doe je aan krachttraining ten koste van je paard...
setteke schreef:Jemig Agossie, ik nodig je uit om op een van onze jonge paarden te gaan zitten en een keer in en uit te ademen. Kijken waar je belandt. Je moet echt wel een keer inkomen bij welk paard dan ook.
En daar geef ik deruijter gelijk in, het is niet allemaal aai aai. Gewoon een keer doorpakken af en toe.
Of tegen een loshangende slof aan laten lopen.
Mijn hemel, ze zijn niet van suiker. Ze slaan elkaar het licht uit de ogen als ze de kans krijgen en dan miepen we over een slof????

deruijter schreef:freeride schreef:
Ik gebruik ook mijn armspieren met paardrijden, ik houd daarmee mijn handen boven de schoft, of mijn binnenhand naar voren, maar dat bedoel jij waarschijnlijk niet.Als 99% van de ruiters die JIJ kent zwaar met hun armspieren rijdt, moet je van omgeving veranderen, het enige effect dat paardrijden mag hebben op je lichaam is dat je lange platte spieren krijgt op je benen en armen, strakke rugspieren en een blokjesbuik, dus wanneer je er armspieren( biceps,triceps) mee kweekt, rijdt je geen paard, dan doe je aan krachttraining ten koste van je paard...
Volgens mij begint iedereen mijn woorden te vervangen hier? Waarom zwaar met je armspieren rijden. Wie heeft het over echt armspieren kweken? Ik zeg dat ik met mijn armspieren rijd en jij zegt net zelf dat je ook met armspieren rijd. En ik weet niet of jij ooit een sterk en eigenwijs paard heb moeten rijden maar met zo'n paard krijg jij echt wel armspieren of een paard die heel erg op het bit hangt krijg train je ook je armspieren alleen al bij hey vasthouden van de teugel en dan mag jij tegen mij zeggen dat dit niet de oplossing is maar dan nodig ik je uit om vandaag nog zo'n paarden te rijden ik weet 100% zeker dat jij je armspieren aan moet spannen.

heb ik 3 paarden die precies dit gedrag kunnen gaan volgen en elk door een van deze redenen 

) en wil nog wel eens bij spanning terug vallen in zijn eigen gedrag/met een knik gaan lopen
) hand naar voren en benen of terug naar een gang waarin het dier makkelijker ontspant de spanning laten afvloeien en weer laten ontspannen... zodat hij uit die valse knik komt...
Tendance schreef:Je rijd toch hopelijk ook met je benen?
Ik doe zeker ook wel wat met mijn armspieren.
Als je daar niets mee zou doen, waarom heb je dan teugels?

vind het een hele mooie uitspraak

M_D_H schreef:zooooooo.....
meid, kijk naar je leeftijd, je hebt nog niet half mee gemaakt en beleefd wat ik allemaal meegemaakt en beleeft heb
je kunt wel uit de hoogte gaan doen omdat je je zelf zo goed vind en af gaat op fotos...
maar daarmee laat je alleen maar je eigen onkunde zien
maar goed veel succes, luister vooral niet naar de goed bedoelde raad die hier wordt gegeven...
ik zie over een paar jaar wel een van de door jou gereden paarden te gemoet als ik ze weer kan herstellen
zoals ik zoveel paarden in training heb gehad van ruiters die dachten dat ze beter waren dan het meisje met het tinkertje...
good luck kind met het vele blabla...

Tjuppie schreef:deruijter schreef:En ik luister liever naar een paar goed ruiters en goede trainers die op internationaal gebied rijden en werken dan naar een vrouw die op een tinkertje rijd.
Zozo mevrouw, even dimmen zeg...

M_D_H schreef:en nog valt mijn ervaringen in het niet in vergelijking bij sommigen hier in het topic...

deruijter schreef:dan heb jij niet gezegd dat ik paarden mishandel maar dan andere die tjuppie is ook al zo lekker bezig.
Tjuppie schreef:deruijter schreef:dan heb jij niet gezegd dat ik paarden mishandel maar dan andere die tjuppie is ook al zo lekker bezig.
Quote dan maar eens heel gauw, waar ik dat schrijf! Kom op zeg, een toontje lager mag echt wel hoor. Schop niet zo om je heen! Dit is geen discussiëren meer hoor wat jij doet, dit is gewoon drammen en kwetsen zodat mensen vanzelf wel weggaan.
Tjuppie schreef:deruijter schreef:ik gebruik de slof ook bijna nooit. het is een noodoplossing. anders luistert je paard helemaal niet meer.
maar sommige mensen gaan echt te ver met hun 'oh dwingen / mishandeling voor het paard'.
Die mensen weten niet eens met welk dier ze te maken hebben volgensmij..
99% van de mensen hebben waarschijnlijk iets meer ervaring met paarden dan jij en weten wel dondersgoed met wat voor dieren ze te maken hebben. Serieus, ik heb je niet zien rijden, maar ik ben heel bang dat ik in jouw geval het slofgebruik wel degelijk dierenmishandeling zou noemen. Het zelfde als met Nicky.NinaBoyke schreef:Ik ben tegen een slof omdat 99,999% van alle mensen niet weet hoe te gebruiken en dat vind ik erg slecht. Ruiters die niet goed genoeg zijn moeten van een slof afblijven en de ruiters die hem kunnen gebruiken horen hem niet nodig te hebben.
Hier ben ik het dus 100% mee eens.