Massatraagheid
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anne. schreef:Ik vraag niet naar wat vastgesteld is door een rekensommetje, ik vraag naar wat jullie vinden. Want ik lees hier vanalles. Vanaf maat 40 vind de een al te dik, de ander vind het vanaf een kilo of 100.
Te dik is nooit goed, in geen enkel opzicht (voor geen van beide partijen) maar wat is té..?
Anne. schreef:Ik vraag niet naar wat vastgesteld is door een rekensommetje, ik vraag naar wat jullie vinden. Want ik lees hier vanalles. Vanaf maat 40 vind de een al te dik, de ander vind het vanaf een kilo of 100.
Te dik is nooit goed, in geen enkel opzicht (voor geen van beide partijen) maar wat is té..?
shirleyp schreef:Anne. schreef:Ik vraag niet naar wat vastgesteld is door een rekensommetje, ik vraag naar wat jullie vinden. Want ik lees hier vanalles. Vanaf maat 40 vind de een al te dik, de ander vind het vanaf een kilo of 100.
Ligt ook aan de lengte en de handigheid van de ruiter. Ik wil op mijn jonge kwpn'er van 1.62m max 75 kilo. Maar dat is in het belang van mijn eigen paard. Als ik 80 kilo had gewogen, had ik een paard gekocht van 1.70m met een bredere bouw dan mijn huidige paard.
Almeetje schreef:En ja, uiteraard ben ik ertegen als echt dikke mensen op een tenger paardje gaan zitten, kies gewoon een paard wat bij je past en denk na bij wat je doet...
Anne. schreef:Deja vu, Maar mensen met ernstig overgewicht.. Die rijden toch niet.. Of welO
Is er hier iemand die überhaupt ooit iemand heeft zien rijden op een paard van "normale" afmetingen die meer woog dan 100kg?
Anne. schreef:Deja vu, Maar mensen met ernstig overgewicht.. Die rijden toch niet.. Of welO
Is er hier iemand die überhaupt ooit iemand heeft zien rijden op een paard van "normale" afmetingen die meer woog dan 100kg?
shirleyp schreef:Almeetje schreef:En ja, uiteraard ben ik ertegen als echt dikke mensen op een tenger paardje gaan zitten, kies gewoon een paard wat bij je past en denk na bij wat je doet...
Dat is exact wat de TS bedoelt. Je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen, dat heeft niemand je gevraagd of zo bedoeld.
, en daarbij kan ik er wel wat zinnigs over vermelden. Ik wil er ook even bij zeggen dat ik bijna nooit reageer in topic's, puur om sommige reacties. Maar toch voel ik mij op mijn plaats om ook even mijn zegje te doen. Spijt komt morgen, haha.
, weliswaar minder zwaar en met een betere conditie.
Babsding schreef:Om nog maar kort proberen te zijn, ik geloof dat je als je over de 100 kg bent en er niets aan kunt doen, je niet moet overwegen om te stoppen met rijden, maar het zo gezond mogelijk voor beide (paard en mens) proberen te houden, en niets over te belasten.