Joolien schreef:Ik kan er nog steeds met de pet niet bij dat ik een bepaald niveau moet hebben voorat ik mn bek open mag trekken.
Je mag van alles roepen. Je kunt alleen niet verwachten dat iedereen je ook direct serieus neemt of geloofwaardig vindt.
Je roept dat je het niveau op wedstrijd bedroevend vindt, je kunt zelf niet aangeven waarom jij je eigen bagage voldoende vindt om leerlingen te gaan begeleiden (van verval je in excuses als: 'ik heb nogal wat pech gehad dus ik heb mij niet verder kunnen ontwikkelen dan L springen en M1 dressuur). En vervolgens geef je aan dat je aan je eigen ontwikkeling werkt door bij iemand je licht op te gaan steken die een dressuurdiscipline beoefent die nogal afwijkt van de KNHS dressuur. Vind je het dan niet een beetje onredelijk te verwachten dat iedereen het dan maar met je eens zal zijn?
Joolien schreef:Dat weet ik van BB, ik ga meer uit van de basis.
Als jij je eens goed verdiep zou hebben in wat hij onder de basis verstaat, en wat men in de klassieke dressuur onder de 'basis' verstaat, dan zou je hebben opgemerkt dat dat nogal afwijkt. Dus als jij die basis aan jouw leerlingen wilt prediken opdat zij dan het niveau op wedstrijden kunnen opkrikken, dan sla je de plank gewoon mis.
Electra63 schreef:Ik vind alleen wel, dat als je het niveau in Nederland slecht vindt en je bent zelf instructeur, dat je daar iets aan kan proberen te doen. Ga op een manege werken en leer kinderen de eerste beginselen van paardrijden.
Probeer je eigen niveau te verbeteren, je bent M1-dressuur, dus je hebt nog een lange weg te gaan. Je kan je Orun uitbreiden naar niveau 3 en later niveau 4 (als je rijtechnisch aan de eisen voldoet). Probeer stage te lopen bij een professionele ruiter waarvan jij vindt dat hij/zij goed bezig is. enz. Doe iets eraan, het schreeuwen op Bokt heeft niet zoveel zin.
Precies. En probeer zelf eerst eens een paar keer op een goede manier een paard op te leiden in de basissport (dus van B tm Z). Zodanig dat het een fijn dier wordt dat door iedereen makkelijk na te rijden is. En dat ook fijn en gehoorzaam is op een buitenrit en in de omgang, en misschien ook nog eenvoudig door een parcours loopt. Dan sla je twee vliegen in een klap. Aan fijn en goed opgeleidde, makkelijk na te rijden paarden is namelijk een schreeuwend tekort. Zij kunnen dienen als leerpaard voor mensen die de basis graag goed en snel onder de knie willen krijgen. Als beginners meer beschikking krijgen over goede leerpaarden, zal dat zeker een bijdrage leveren aan het algemene niveau. En aan ruiters die paarden fijn kunnen opleiden is ook een schreeuwend tekort. In nederland hebben we namelijk meer goede paarden dan ruiters. Bovendien doe je tijdens een dergelijk proces essentiele ervaring/bagage op die nodig is om een goede instructeur te kunnen zijn.