gr_roos schreef:Suuskipje itt HLO vind ik dat jasmijn nog erg netjes blijft. Ik zie haar nergens jou naam noemen of zich denigrerend/jaloers uitlaten.
Ik heb een vraag aan de wat zwaardere mensen, voelen jullie je nooit schuldig als je op je paard stapt?
Ik ben dus door ziekte een tijdje zwaarder geweest (7 kg aangekomen waarvan nu weer 5 kwijt) en ik moet ook door mijn ziekte op blijven letten met wat ik eet. Toen ik dus 65kg woog ben ik niet op mijn pony gestapt en vanwege een blessure van mijn paard ook niet op mijn paard.
Ik zal ook eerlijk toegeven dat sporten niet aan mij besteed isen dat ik blij ben dat ik met paardrijden op gewicht blijf. Het enige wat ik aan extra actieviteit onderneem is 1 keer per week op de fiets naar stal (22 km heen en terug) en met mijn paarden wandelen. 1 uur stevig doorstappen.
Als ik heel eerlijk ben, nee niet echt… misschien dat ik nooit genoeg met mijn neus op de feiten ben gedrukt dat ik mijn paard schaad. Osteo heeft nog nooit rug zo goed gezien als nu, paard loopt lekker etc. Paard zijn rug is op de foto geweest, zag er super uit etc. Als er echt een schade zou zijn bij mijn paard wat aantoonbaar door mijn gewicht zou komen, zou ik me denk ik wel heel schuldig voelen, maar dan is het te laat, dat begrijp ik. Ik loop nu wel bij een dietist om er 15 kilo af te krijgen, maar dat is meer omdat ik dat voor mijzelf wil. Ik kan me wel heel schuldig voelen over andere dingen, geduld verliezen en daardoor niet eerlijk handelen etc.