Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 02:44

ik blijf de laatste tijd blijkbaar gemakkelijk zitten... paard struikelde zaterdag en zat opeens op zijn knieen... ik ben in zijn hals gevlogen blijkbaar... hij is rechtgekomen en ike met veel moeite terug in het zadel (ga nu nie int midde van de baan effe mij late valle als het nie nodig is)

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:09

Volgends mij is iedereen wel eens van paard gevallen.
En ik vind je dan echt geen slechte ruiter...

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 00:52

als je valt hoef je nog niet slecht te zijn! als het paard een hele onverwachtse beweging maakt kan iedereen vallen.
val vallen leer je alleen maar meer!

Larikoek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:29

Ik heb ooit ergens gelezen, dat maar vanaf je 50 x gevallen bent je jezelf een goede ruiter kunt noemen.
Iedereen valt wel eens van zijn paard. Als het paard opeens ofzijspringt of verschiet of opeens remt.

xRosanna1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:31

Bij ons op de manege zeggen dat je vanaf 1x vallen al een echte ruiter bent
Dus volgens de manege zijn ik en mijn vriendin nog geen echte ruiters :o

sylvia792

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:38

zelfs de beste ruiters vallen wel eens van hun paard en het ligt ook wel aan je paard, of je een hele makke hebt of een rodeo bok...

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:24

Ik vind dat je een slechte ruiter bent als je nooit valt :P

JudithhB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:36

Paardrijden gaat onder andere over balans, evenwicht en een onafhankelijke zit,
Ik theorie moet je als ruiter alle verwachte en onverwachte bewegingen van een paard kunnen volgen.

Nu houd ik altijd erg van paarden met een jolig karakter en is de kunst om te blijven zitten altijd een enorme leuke en lachwekkende uitdaging. En zolang je lol hebt in het rijden is het de moeite waard om te rijden toch? Dus wat kan jou het nou schelen of je een slechte of een goede ruiter genoemd wordt, jij hebt plezier in wat je doet.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:38

nienke_H schreef:
Ik vind dat je een slechte ruiter bent als je nooit valt :P

Dat slaat ook weer nergens op.. :P
Als je gewoon een goede zit hebt etc. en je valt toevallig nooit, maakt dat je toch nog geen slechte ruiter?

feike_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:44

je leert in het leven met vallen en opstaan...
wanneer je van je paard valt, ben je weer een ervaring rijker, en kan je die ervaring in de toekomst mee brengen om erop te blijven zitten.

pip12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:57

tijdens het rijden probeer je dingen. als het niet lukt dan val je, dus dan weet je gelijk dat je dat niet meer moet doen. daar leer je van!
natuurlijk kan je paard altijd op hol slaan en dan hoef je niet te verwachten dat je altijd blijft zitten

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:34

Wat ik vaak te horen krijg is dat je helemaal niet slecht bent als je van je paard valt.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:19

Haha als dat zo zou zijn ben ik echt een slechte ruiter :+. Ik ben vorige week nog gevallen tijdens het opstappen, ja jullie lachen nu vast heel hard, haha. Maar ik schaam me er echt niet voor. Dat soort dingen kunnen gebeuren, oliebol happens.

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:17

Totaal niet!
Anky van grunsven valt ook nog harstikke veel!
Zei is toch ook niet slecht en idd zoals mamie altijd zegt hoe meer je avlt hoe meer je leert.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:39

Larikoek_ schreef:
Ik heb ooit ergens gelezen, dat maar vanaf je 50 x gevallen bent je jezelf een goede ruiter kunt noemen.
Iedereen valt wel eens van zijn paard. Als het paard opeens ofzijspringt of verschiet of opeens remt.

Oeh, dan ben ik wel een héle slechte. := (1x afgevallen)

Nee, ik vind je niet meteen een slechte ruiter hoor. ;)

BeauNicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:12

feike_nr1 schreef:
je leert in het leven met vallen en opstaan...
wanneer je van je paard valt, ben je weer een ervaring rijker, en kan je die ervaring in de toekomst mee brengen om erop te blijven zitten.

Hier ben ik het volkomen mee eens. :j

xxonbekendxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 00:28

Ik vind dan absoluut niet dat je slecht rijd.
Je leert idd met vallen en opstaan.
Kijk als je nooit valt kan het natuurlijk ook zijn dat je te voorzichtig met je paard bent..(waar eigenlijk niks mis mee is hoor.. ;) ) beter te voorzichtig dan te gevaarlijken te veel risico's :P

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:45

bij ons was het wel een duur grapje eraf vallen....bosse bollen trakteren....
ben wel van mening dat het vallen me gemaakt heeft tot een betere ruiter....en in de loop der jaren me beter hebben leren zitten...
bij deze bedankt ik dan ook alle paarden waar ik ooit vanaf ben gevallen *\o/* :=

xxonbekendxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:45

Hahahaaa.. :P

Shetpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:11

Ik vind niet dat je een slechte ruiter bent als je eraf valt. Iemand van 3 tuft zo een rondje in draf op mijn bomproof merrie (ja, ik weet het, het blijft natuurlijk een dier, hij rijdt ook gewoon met cap ;) ). Maar hij is geen goede ruiter. Zelfs de 'grootsten' vallen er wel eens af, en die zijn niet echt slecht te noemen. En ach, al noemt iemand je wel 'slecht' dan kun je zelf nog wel kijken hoe 'slecht' je bent ;) (en nee, ik heb je startpost niet helemaal gelezen :') )

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:17

Ik vind het dom als iemand zegt dat je een slechte ruiter bent als je nog nooit er ben afgevallen , want ik ben er toch echt nog nooit afgevallen in 8 jaar.... wel bijna , maar ik vind wel dat je dan je balans kunt bewaren ;) Ik vind het ook niet slecht als je der wel afvalt , want van vallen leer je :)

AmandaArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:22

Ha ha ha, ik ben in Zuid Afrika opgegroeid. Mijn leraar heeft mij zonder zadel of hoofdstel op het paard gezet, geld tussen mijn knieen gedrukt en verteld: "laat het niet vallen, want dan krijg ik dubbel terug." :)) Ik ben er zo vaak af gevallen, dat wil je niet eens weten. Nu val ik niet vaak meer, maar diezelfde leraar heeft mij ook verteld: "je kan pas echt rijden als je weet hoe om goed te vallen. Je moet zo'n beetje zeven keer vallen voordat je weet hoe om goed te vallen." En dit is ook zo. Vallen KAN gebeuren, en als je weet zo goed mogelijk te landen is dat gewoon iets dat je beter maakt. Dus... ik denk dat het erbij hoort, om te vallen. Niet expres natuurlijk. ;) :D

Gaellevdn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:32

Volgens mij leer je pas echt goed paardrijden met vallen en opstaan ;) Ik denk dat veel mensen deze mening delen :D

holiday94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:09

je bent geen slechte ruiter als je valt. Zelfs de beste vallen van hun paard. hij hoeft maar een keer te schrikken en je kan eraf liggen. dus je bent echt geen slechte ruiter als je valt

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:00

ben een keer met mijn toen 3-jarige groene pony op een onderlinge wedstrijd springen twee keer gevallen gewoon doorgegaan en later nog een andere pony gereden ook in het parcours maar kreeg na afloop wel applaus schijnbaar omdat ik door was gegaan dus als je valt ben je echt geen slechte ruiter en als je doorgaat en niet gaat zitten janken enz. (tenzij je je heel erg zeer hebt gedaan) ben je een hele goede