Bomba schreef:Die drie foto's van Totilas zijn niet in passage, maar gewoon in draf genomen hoor.
Je begrijpt mijn hup één-twee-drie verkeerd. Ik ken zeker de geschiedenis van dit paard. Wat ik bedoel is, Edward heeft Totilas heel, heel weinig gestart in de Grand Prix, terwijl andere paarden in de Grand Prix tijd krijgen om zich te ontwikkelen, om te groeien in de oefeningen.
Ik vergeet berichten niet expres zoals je schrijft, maar ik ga niet op alles reageren.
En die foto die jij plaatste, is één van de twee foto's die qua beenzetting goed zijn. En als starter van dit topic, moet ik toch foto's plaatsen waarop te zien is wat ik bedoel.
@ Peelie, bedankt!
Een aantal foto's zijn in passage genomen, een aantal in uitgestrekte draf, dat zie je hopelijk? Bij al die foto's is de fase van het achterbeen niet dezelfde als op de foto's van de andere paarden. Alle foto's van Totilas zitten nog in de fase waarin hij het achterbeen intrekt. Dat is niet te vergelijken, dat begrijp je hoop ik toch?
Als jij een "samenvatting" denkt te moeten maken van de mensen die de bewegingsvorm niet te extreem vinden, dan horen mijn bijdragen ook in die samenvatting en die zijn niet gebaseerd op alleen maar "hij is zo gaaf".
Het komt over alsof jij mensen die Totilas zijn bewegingsvorm wel kunnen waarderen wilt afschilderen als domme Penny meisjes die kwijlen over witte sokjes. Als je dat niet zo bedoelt zou je die bijdrage iets objectiever kunnen maken en er ook dressuurmatig onderbouwde reacties in opnemen, die er ook genoeg te vinden zijn.
Edward heeft Totilas op Grand Prix niveau gestart op negenjarige leeftijd gelijk veel anderen, alleen haalt hij veel hogere scores. Wat is daar mis mee?
En nog even een reminder dat ik graag het interview wil zien met die uitspraak van Edward.