Twiggy2008 schreef:Nou Kim, dat gaat een beetje ver, hoor.
Maar als 'jullie soort ruiters' (mijn god, wie heeft dat nou weer verzonnen???) dat zo graag willen geloven, prima hoor.
![]()
Ik denk dat er tussen beide groepen (als we toch per se willen verdelen) mensen zijn die het belang inzien van het fysieke EN het mentale gedeelte, maar dat er ook in beide groepen mensen zitten die nergens bij stil staan. Helaas.
het begin

Ninx schreef:Onbegrijpelijk.... werkelijk.
Nu ben ik een weldenkend volwassen mens, en ook ik had geen weet van dergelijke zaken. Ik ben inderdaad alles gaan lezen en me gaan verdiepen in de groei van een paard. Ik ben me de pestpleuris geschrokken en heb me gerealiseerd dat ik paarden vroeger vaak veel te vroeg heb belast.
Ik heb een kleuter dag in dag uit een zak kolen laten sjouwen zeg maar, even ter vergelijking.
Ik kan werkelijk niet begrijpen dat mensen de bereidheid niet hebben om zich hierin te verdiepen ten gunste van hun eigen paard, dat is toch je grootste goed?
Het enige dat jullie doen is kijken naar het exterieur van het paard, kijken of het levenslustig oogt, en als dat zo is 'zal het wel goed zijn allemaal, want we doen het al jaren zo'. Vervolgens laten jullie hier zien ook nog niet volgroeid te zijn, de schijfjes in jullie breinstellen jullie nog niet in staat normaal te reageren geloof ik.....
) dat zo graag willen geloven, prima hoor.

). Helaas heb je ook in beide (of ALLE() groepen enorme idioten..... Het ligt allemaal veel genuanceerder dan hier wordt gesteld.
, zeker weten.
. En dat is nog niet eens een schande ook, niet iedereen heeft evenveel talent. Het is alleen vaak jammer voor het paard.