Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xmarliez schreef:Zonder een goede zit kun je niet goed rijden, die zit ontwikkel je door de tijd heen dat je rijdt. Een zitles kan daar niet aan bijdragen, het maakt je bewust maar correct (Klassiek) rijden net zo goed, Nombrado.
Door alleen op een zadel te gaan zitten leer je nog steeds niet wat rijden is, door het hele plaatje compleet te hebben kun je pas gaan ontwikkelen, veel oefeningen rijden waardoor je leert te voelen wat en wanneer je iets moet doen, daardoor wordt je steeds gevoeliger en fijner in je hulpen en in je zit.
Naar mijn mening heb je geen zitlessen nodig, wel een goed instructeur die je begeleid in het trainingsproces, waar de zit een groot deel van is.
setteke schreef:Volgens mij steekt het Tjoppie (mij in ieder geval wel), dat er op dit topic met regelmaat onze nederlandse top onder de graszoden wordt getrapt.
Suelza schreef:Maar over zitles gesproken, wat vind men hier dan van dhr. J. Swaab die dit als stokpaardje heeft?
Electra63 schreef:Je mag trots zijn op eventueel behaalde prestaties en/of zelfvertrouwen hebben, maar om nu te denken dat je de Nederlandse top nog wat kan leren, lijkt mij een overschatting van je kwaliteiten.
xmarliez schreef:Zonder een goede zit kun je niet goed rijden, die zit ontwikkel je door de tijd heen dat je rijdt.
Suelza schreef:Het is wel weer heel makkelijk om iemand te veroordelen om wat en hoe zij schrijft, maar dan vraag ik mij op mijn beurt weer af, hoeveel mensen daadwerkelijk een zitles van haar hebben gehad, danwel gezien, alvorens te veronderstellen dat zij van toeten nog blazen weet?
Suelza schreef:Maar over zitles gesproken, wat vind men hier dan van dhr. J. Swaab die dit als stokpaardje heeft?
Professor schreef:Nombrado toont u uw filmpjes op uw Nombrado dan kunnen wij beoordelen of u er verstand van heeft, nooit gehoord dat combinaties verbeteren, en u heeft een uitdrukkings vermogen van iemand die er niet al te veel gevoel voor heeft.
jasmijn78 schreef:Suelza schreef:Het is wel weer heel makkelijk om iemand te veroordelen om wat en hoe zij schrijft, maar dan vraag ik mij op mijn beurt weer af, hoeveel mensen daadwerkelijk een zitles van haar hebben gehad, danwel gezien, alvorens te veronderstellen dat zij van toeten nog blazen weet?
De onzin die ze met regelmaat verkondigd, plus de foto's etc. op haar site nodigen mij in ieder geval niet uit om dat eens te gaan ondervinden. Het risico is mij dan te groot dat het tijdverspilling is, en mijn tijd is nu eenmaal kostbaar...
clarence schreef:Deze reactie snap ik niet.
Professor haalt een filmpje aan als voorbeeld van zeer goed klassiek gereden proef (paard getraind door Ingrid Klimke als ik het goed heb).
Meerdere bokkers hebben commentaar ivm onregelmatigheid van paard.
Professor reageert gestoken en vraagt om filmpjes van mede bokker zodat hij kan beoordelen of ze zulke dingen wel mag zeggen.
Ondertussen mag hij afgeven op de hele Nederlandse dressuurtop (die allemaal hoger scoren dan zijn aangedragen combinatie), maar is zelf gevrijwaard van het leveren van enig bewijs van zijn kunnen.
Rare jongens, die Nederduitsers (humor, moet kunnen af en toe tussendoor).
murphy102 schreef:Wat mij opvalt, is dat er ineens wel veel "Penny-meisjes en -jongetjes" hier op een Klassiek inhoudelijk topic (wat doen die hier als hun interesse er niet ligt??) reageren met inhoudloos gezwets.
Door mensen die bewust op dit topic willen zijn, vanwege hun gelijkgestemde interesse, worden AAN DE HAND VAN ONDERBOUWINGEN uitgelegd waarom iets of iemand niet goed gaat in hun opinie.
Vervolgens komt de Ankyfanclub hier de boel zieken. Niet één "fan" kan aangeven wát er goed is en waaróm de top zoiets doet. Niet één kan dat verwoorden....!!!
Wel met modder gooien, of liever gezegd met quoots..., maar inhoudelijk.....
Je zou bijna gaan denken dat "iemand" de Fanclub hiertoe heeft aangezet met doel ....??
Als de Fanclub nu eens lekker zelf een topic gaat openen