Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jennyxx schreef:Dat vind ik een heel terechte vraag die jij jezelf stelt. Ik denk dat het antwoord "ja" zal zijn. Mag ook iemand zijn die wat vaker met hem naar buiten gaat. Tussen Z dressuur en relax buiten rijden zit veel tussen.Zou hij dan niet gelukkiger zijn met iemand die af en toe met hem in de bak speelt en af en toe een buitenritje doet?
Azmay schreef:Omdat de pijn zo ver naar achter zat is meteen naar cystes gekeken.
Uitverdoven is nog niet gedaan en echt naar zweren kijken ook niet. Het punt is namelijk dat ze compleet gelukkig is, haar hele leven al op ruwvoer leeft en vreet als een dijker(ook het beetje krachtvoer wat ze soms krijgt). De dierenarts wilde haar op de kliniek wel helemaal door lichten maar zo lang ze verder gelukkig en pijnvrij lijkt raadde 2 onafhankelijke artsen me aan om nog even af te wachten. Anders is het echt random dingen eruit pikken om te onderzoeken.
Dus ik probeer me nu het werken vanaf de grond eigen te maken, voor zo ver mogelijk. Ik ben zelf namelijk ook flink ziek helaas.
Sizzle schreef:Air, op zich ben ik het 100% met je eens.
Maar sommige paarden worden gewoon depressief in de bak. Daar kan je dan buiten alles van vragen, maar zodra er een hek om staat is het gas kapot.
Ik zou zo'n paard het nooit aandoen om wedstrijden te gaan rijden. Dat vind ik dan niet eerlijk (ja ik ben een watje)
Net als paarden die springen gewoon eng vinden en echt bang zijn om het hout te raken maar het wel braaf (huizenhoog) blijven doen omdat de baas dat wil. Dan benje niet meer samen met je paard een doel aan het bereiken.
Peetstap schreef:Mooi begin van ijsvrij weekend:
https://youtu.be/UcM_Fk0mb98
https://youtu.be/8sOwx_NgShE
Veel plezier straks met samenzijn met de paarden.
Watermill schreef:Over respect gesproken...
Aangezien ik al weken aan het longeren ben (verplicht) en mijn paard er geen moer aan vindt..dacht ik vandaag eens te beginnen met wat los werken in de longeerbak. Lijntje eraf en gewoon met lichaamspositie spelen en......oeh...daar werd ze wel wakker van. Waar ze anders niet vooruit te branden is aan de longeerlijn (mss wel te weinig respect voor mij), was ze na het los werken op het eerste commando voorwaarts.