Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jennyxx schreef:Het is al bijna 35 jaar mijn droomNiet zo zeer z dressuur qua wedstrijden, maar wel dat niveau en dan vóóral de weg daar naar toe. Zoals Simpelman het een beetje omschrijft.
Allegra schreef:Jennyxx schreef:Het is al bijna 35 jaar mijn droomNiet zo zeer z dressuur qua wedstrijden, maar wel dat niveau en dan vóóral de weg daar naar toe. Zoals Simpelman het een beetje omschrijft.
Deze uitspraak was mij bijgebleven. Lijkt me geen onmogelijkheid met een ijslander die correct (volgens de rasstandaard) gebouwd is een het juiste temperament heeft.
Verder helemaal eens hoor Simpelman!
Van fjorden weten we al lang dat ze naar het z te rijden zijn, dan zijn goede ijslanders gunstiger gebouwd voor dit doel, dus waarom niet.
Allegra schreef:Jennyxx schreef:Het is al bijna 35 jaar mijn droomNiet zo zeer z dressuur qua wedstrijden, maar wel dat niveau en dan vóóral de weg daar naar toe. Zoals Simpelman het een beetje omschrijft.
Deze uitspraak was mij bijgebleven. Lijkt me geen onmogelijkheid met een ijslander die correct (volgens de rasstandaard) gebouwd is een het juiste temperament heeft.
Verder helemaal eens hoor Simpelman!
Van fjorden weten we al lang dat ze naar het z te rijden zijn, dan zijn goede ijslanders gunstiger gebouwd voor dit doel, dus waarom niet.
Jennyxx schreef:Gezien mijn leeftijd is het een beetje nu of nooit.
Simpelman schreef:Jennyxx schreef:Gezien mijn leeftijd is het een beetje nu of nooit.
Jonge meid!
Als je gewoon door gaat tot het gaatje dan kun je 90jr op je paard worden.![]()
We worden alleen een beetje stijver op den duur, dus de bewegingen van het "oudjes" paard moeten wat kleiner en beheerster zijn maar daar ben jij nog heel ver vandaan.
Sjolvir schreef:Weet niet of ik het nu helemaal opschrijf zoals ik het eigenlijk bedoel, maar poging tot.
Dacht dat doel van dit topic was elk paard dressuur matig te verbeteren (mits gezond), echter nu moet er toch om het "echte" gevoel te kunnen hebben, er een paard met talent en de juiste bouw gereden worden, blijkbaar??
Als bezitter van de mindere goden kan ik iedereen hier verzekeren, dat je ook kan dansen met je huis tuin en keuken variant, allicht niet op Olympisch niveau, maar dansen kan je! Het gaat om het samenspel tussen ruiter en paard, dat is ongeacht het talent en de bouw, een paard dat zijn ruiter aanvoelt en een ruiter die zijn paard aanvoelt en in de meest subtiele manier op elkaar in kunnen spelen.
Heb ik het toch al die tijd weer helemaal mis gehad...
Sjolvir schreef:Weet niet of ik het nu helemaal opschrijf zoals ik het eigenlijk bedoel, maar poging tot.
Dacht dat doel van dit topic was elk paard dressuur matig te verbeteren (mits gezond), echter nu moet er toch om het "echte" gevoel te kunnen hebben, er een paard met talent en de juiste bouw gereden worden, blijkbaar??
Als bezitter van de mindere goden kan ik iedereen hier verzekeren, dat je ook kan dansen met je huis tuin en keuken variant, allicht niet op Olympisch niveau, maar dansen kan je! Het gaat om het samenspel tussen ruiter en paard, dat is ongeacht het talent en de bouw, een paard dat zijn ruiter aanvoelt en een ruiter die zijn paard aanvoelt en in de meest subtiele manier op elkaar in kunnen spelen.
Heb ik het toch al die tijd weer helemaal mis gehad...
Sizzle schreef:Woestijn ik heb gewoon een normaal sportpaard dat het waarschijnlijk in de toekomst ook in de subtop leuk zou kunnen doen.
Als die zijn stinkende best doet is dat echt niet saaier dan wanneer een fries of pony zijn stinkende best doet hoor
Citaat:Het enige wat ik en Simpelman gezegt hebben is dat als je redelijk goed in normaal tijdsbestek een paard van het B naar de Z wilt rijden dat dit meestal minder obstakels opleverd met een paard dat daarvoor gefokt is.
Dat is gewoon de realiteit.
Citaat:Dat staat volledig los van goed paardrijden in je eigen achtertuin. Ook een ijslander of fjord of zelfs shetlander kunnen het fantastische gevoel geven dat alles gaat zoals het moet gaan.