[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

india

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:41

ik sta wel op de startlijst dus(weten jullie meteen hoe ik echt heet,
maar bij de "gewone " lessers staat er dus niet bij wat ze mankeren,

kunnen natuurlijk ook gewoon trainen zonder dat ze wat hoeven te mankeren,

ben wel een beetje zenuwachtig, want Lot is nog nergens geweest behalve op de vereniging,
dan is ze vaak wat sneller als thuis!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:32

Daffie....... met alle respect, maar ik weet niet of alle mensen het leuk vinden dat de lijst op Bokt staan...

Iig moet ik vrijdag als 1e starten. Ik ben erg benieuwd, paard is nog steeds niet fijn in zijn lijf na nu toch ruim een half jaar lessen op AdB methode. En hoe ze erbij komen dat hij Z2 is.... Ja, in zijn jonge jaren met zijn vorige baas, maar wij saampies.... nog geen B-nivo :+

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:46

daffie1986 schreef:
VarioHippiQue Manege De Groene Heuvel
Heuvelweg 1, Velsen-Zuid
Programma Clinic Antoine de Bodt

Vrijdag 13 maart 2009
Toegang: 5 euro. De clinic is volledig te volgen in de binnenbak, vanaf de tribune en in de kantine. Er zijn handmicrofoons voor het stellen van vragen.
Let op: Houd rekening met de combinaties in de rijbaan en loop dus niet te veel heen en weer!

17.30 - 18.00 uur: Inloop met gratis kopje koffie/thee

18:00 – 19.00 uur: Theorieles in kantine

Mijn knelpunten kloppen neit helemaal maar goed.

Dan moet je de organisatie ff mailen.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:48

somokkele schreef:
Daffie....... met alle respect, maar ik weet niet of alle mensen het leuk vinden dat de lijst op Bokt staan...

Iig moet ik vrijdag als 1e starten. Ik ben erg benieuwd, paard is nog steeds niet fijn in zijn lijf na nu toch ruim een half jaar lessen op AdB methode. En hoe ze erbij komen dat hij Z2 is.... Ja, in zijn jonge jaren met zijn vorige baas, maar wij saampies.... nog geen B-nivo :+

Waarschijnlijk uit enthousiasme erop gezet
Anders moet je het ff melden bij de Mod. die kunnen het er af halen
Laatst bijgewerkt door labionics op 05-03-09 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:50

Cinnepin schreef:
toegang 5 euro als je kijken wilt?
Bij ons is t gratis geloof ik! tenminste heb nog nooit iets over toegangsprijzen gehoord!

De organisatie wil dat, ik ga daar niet over. (ben het ook niet gewend hoor)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:54

Succubi schreef:
@xFioon: Ziet er goed uit hoor! Zo liep Marny ook in het begin :D
Ik vind het een fijn gezicht dat je kijkt waar je naartoe gaat :).
Zigzaggen, vierkantjes was voor ons ook het begin :D
Merk je zelf al verschil?

haha dankje :)
ja merk wel verschil... pony wilde eerst niet meewerken, wnat ja ... hij krijgt er in het begin toch wel spierpijn van en moet nu echt werken... maar het rijden gaat nu wel fijn, voor ons bieden lekker ontspannen... :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:02

zo jullie praten wel hard, net ff bijgelezen :P

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:06

IK ken mensen die erbij gelest hebben, en vin het 3x niks.!
het lijkt me niet als je een gebroke lijn rijen gelijk huppa hoofd om en terug dat het paard daar recht van word.! 2de hoefslag en tempowisselingen op 2de hoefslag ja! maar niet dat.

Dus onderandere dat ZigZagge. ik vin het Absoluut niet rechtrichten!

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:06

Wig_love schreef:
het lijkt me niet als je een gebroke lijn rijen gelijk huppa hoofd om en terug dat het paard daar recht van word.! 2de hoefslag en tempowisselingen op 2de hoefslag ja! maar niet dat.

Dat je het niks vind, vind ik prima ieder zijn les.
Maar gebrokenlijnen rijden is nog nooit in mijn les voor gekomen, wel kwartlijnen (schuin van de hoefslag weg rijden )
En huppa hoofd om? hoe moet ik dat zien?, wel die stelling nemen waardoor het paard de ruiter recht op zijn/ haar rug zet.
Zigzag lijnen (slingerlijn) heb je gevraagd wat het doel hiervan is?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:32

@Wig_love: Wat valt bij jou wel onder recht richten?
En wat bedoel je met 2e hoefslag? Maar niet dat?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:33

XFioon: Marny had dat ook "wat?? Moet ik werken??" maar nu denkt ze echt mee en merk ik aan haar dat ze het echt weer leuk vind om te werken :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:37

mijn instructrice zegt ook dat hij het steeds leuker zal gaan vinden. Paardje dat naast Bandiet staat heeft hetzelfde karakter, en die was eerst ook vreselijk en wild en niet willen lopen enz. en nu zou je dat echt niet zeggen zo rustig en braaf als hij zn werk doet :j

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:55

Vandaag ben ik met mijn verzorgster en haar ijslander naar les geweest (mijn lesgeefster, via AdB) het zadel lag niet lekker dus alleen dubbele lijnen gedaan en je zag meteen verschil.
Ik hoop dat dat ook gauw goed gaat :)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:05

Wig_love schreef:

Wat vind jij dan rechtrichten? En kan het antwoord in leesbaar Nederlands?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:38

Wig_love schreef:

Onderbouw je mening eens. Dat doen wij hier allemaal in het topic en ook daar zitten mensen tussen die AdB niks vinden maar wel kunnen vertellen waarom niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:50

Wig_love ik ben idd ook van mening dat je je antwoord even moet onderbouwen ;)
Overigens heb ik in mijn les ook nooit een gebroken lijn hoeven rijden, En die zigzag lijnen doe je zo dat t paard t gewicht op t ene been zet, zodra ie dat doet gelijk t gewicht op t volgende been zetten. Zie zig zag lijnen neem je dus ook niet in meters breed maar zo klein mogelijk.
paarden die op de schouder vallen in voltes zijn meestal scheef! ook daar werken we aan door t gewicht op t goede been te zetten door middel van verkleinen zodra ze de volte te groot maakt ( op de buiter schouder valt ) en andersom.
En vierkantjes rijden! t paard tussen 2 teugels recht zetten.
Mijn paard is links gebogen en als ik dus links om 4kant rijd zet ik haar in contra stelling, zodra ze niet de goede kant op gaat en zich recht maken zet ik haar gelijk op de rechter volte tot ze nageeft en dan schakelen we weer om rijd ik rechts om 4 kantjes maak ik haar recht.
Mag jij vertellen wat hier geen recht maken aan is!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:58

Ik heb ook nooit gebroken lijnen hoeven te rijden.
En ik merk met "zigzaggen" dat zij heel bewust heen en weer gaat op beiden kanten en ik moet eerlijk zeggen dat Marny dat nog fijn vind ook.
Ik begin met slingerlijnen om te kijken hoe ze voelt en dan verzet ze haar gewicht bijna om de pas en ik eindig met slingerlijnen en dat is dan echt elke pas :D

Ik moet ook eerlijk toegeven dat wij nooit een fatsoenlijke slangen volte konden rijden!
Gister heb ik dat weer geprobeerd toen ik haar echt soepel had en nu snap ik eindelijk het concept van een slangen volte! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:03

ohja die slangevolte, ja die kreeg ik ook nooit zoals t moet! Na ff lekker gereden t ehebben ziet ie er ook beter uit! alleen mijn paardje blijft er de neiging in in hebben om op de schouder te vallen, de ene keer veel emer dan de andere keer ;) dan gaan we daar keihard mee aan t werk ( bloed zweet en tranen :P ) soms tot ergenis van mn paardje aan toe ( en van mezelf ) mar dan op een gegeven moment voel je zoveel verschil dat ze haar gewicht eindelijk goed zet :P

marleenA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:05

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:08

Wat ik heel mooi vind is dat ik bij mijn andere lesgeefster héél gefrustreerd, tot huilends toe op mijn pony zat omdat het niet lukte (en niet een andere manier kreeg aangeboden)
En nu betrap ik mij erop dat ik Marny stuur, zorg dat mijn eigen houding goed is en ik alleen hoef te wachten tot ze ontspant, buigt, nageeft en stuur ik terug.
Helemaal geen frustratie, gewoon aanbieden en wachten.
Ik verval af en toe wel in frustratie dat ik wil dat ze het doet maar als ik weer ontspan komt ze vanzelf :)

Die slangen voltes doe ik nu aan het eind. Als ik rechtsom en linksom meteen buiging en ontspanning krijg, licht in de handen dan weet ik dat ik haar heel makkelijk door de slangenvolte kan krijgen.
Ik kan er niks aan doen maar ik krijg daar zó'n kick van!
Als er iemand in de buurt is dan moet ik het altijd melden en moeten ze zien hoe goed ze buigt! :D :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:11

haha jah dat heb ik ook alleen mijn paardje kan dus zichzelf zo sxtreem vastzetten en op de schouder vallen, is keihard werken om t goed te krijgen! Maar met dit systeem lukt t ook! Ik kreeg t eerder echt niet voor elkaar met r!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:11

@marleenA: Helaas weet ik niemand. Kan je de mensen op stal niet overtuigen? :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:14

@Cinnepin: Super zeg!
Marny misbruikt je hand en been om op te leunen, zij zet haar gewicht heel erg op linksvoor.
Sinds ik geen "steun" meer geef op handen of benen gaat het stukken beter!
En idd ik ben bijna een half uur aan het werk voordat zij het werk echt overneemt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:16

ja idd dat doet mijn paard linksom op de volte ook, steunen op mijn been, Eerst voelde ik dat niet eens maar nu, mijn been werd gewoon kei moe! Je leert echt voelen!
En dan kan je er aan werken!
Mijn paardje is ook een spookie hoor :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:20

Ja idd! Ik had ook een onwijs moe linkerbeen!
En ik dreef echt om de pas aan en geen reactie zonder dat ik dat zelf echt door had.
Nu drijf ik aan en wil ik meteen reactie. Ik vraag een snelheid en die moet zij aanhouden. En ze is veel beter aan het been!
Met een volte stuur ik haar in, corrigeer ik haar door te sturen en hou ik mijn houding en gewicht goed en ze komt vanzelf.
Dus geen binnenbeen eraan en "om een paaltje vouwen" want als je het aanbied komt het vanzelf en als ze dan goed aan het been is kan ik haar nóg meer laten buigen.
Maar ik buig niet meer door het binnenbeen maar door gewoon te sturen :)