Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nozelemeid schreef:Ik vind paardrijden zelf eerlijk gezegd niet echt vermoeiend. Ik vind het te vergelijken met Yoga. Je traint op een ontspannen manier je spieren en hebt er niet echt een uitmuntende conditie voor nodig. Hoeveel mensen rijden paard en zijn uitgeput als ze naar de bus moeten rennen? Maar daarom is het nog wel een sport. Eigenlijk vind ik de stal uitmesten en alles klusjes eromheen veel meer sport dan het paardrijden zelf. Ik ben meestal meer vermoeid van het borstelen dan van het paardrijden zelf.
....
Suusie22 schreef:tjonge.. hoe kun je van borstelen moe worden....
Waratje schreef:Suusie22 schreef:tjonge.. hoe kun je van borstelen moe worden....
Kom in de winter maar een keertje bij ons langs, dan hebben we er wel een paar waar je je aardig moe op kunt borstelen![]()
Goed borstelen is ook meer dan even met een borsteltje in de richting van het paard zwaaien, tenslotte.![]()
Maar goed, ik vind paardrijden over het algemeen geen sport en de activiteiten er omheen nog veel minder
Waratje schreef:Ach het is maar hoe intensief je borstelt (of paardrijdt) of je er moe van wordt of niet. Jij gaf aan niet moe te worden van borstelen, en dat mensen die niet moe worden van paardrijden dan misschien alleen maar "rondjes stappen en niksen". En het maakt voor mij niets uit hoe intensief je bezig bent om te bepalen of het sport is of niet, het is niet de hoeveelheid zweet die bepaalt of iets een sport is, want dan zou tuinspitten toch echt topsport moeten zijn.![]()
Maar ik stel voor dat je het topic eens helemaal zorgvuldig doorleest, dan kun je vrij goed teruglezen wat ik bedoel. Enne, neem even een koekje bij de thee, je hapt wel erg fanatiek
.. mm... koekjes .. goed idee 

freeride schreef:Wanneer iemand dat tegen mij zegt zeg ik altijd, klopt hoor, paardrijden is geen sport, ik zet 'm in de juiste versnelling en weg zijn we...keertje proberen?
er is zelfs bewezen dat je bij paardensport evenveel verschillende spieren gebruitk als bij bijvoorbeeld een stevige thai-boks training...geloof me, zet iedereen die anders beweerd een half uurtje op een echt paard of op een echte pony, die piepen de volgende dag wel anders(lees:HARDER) als ze de trap niet afkomen
freeride schreef:er is zelfs bewezen dat je bij paardensport evenveel verschillende spieren gebruitk als bij bijvoorbeeld een stevige thai-boks training...
Serena_ schreef:Olympische Zomersporten
Atletiek
Badminton
Basketbal
Boksen
Boogschieten
Gewichtheffen
Gymnastiek (turnen, ritmische sportgymnastiek en trampoline)
Handbal
Hockey
Honkbal
Judo
Kanoën (slalom en sprint)
Moderne vijfkamp
Paardensport
Roeien
Schermen
Schietsport
Schoonspringen
Softbal
Synchroonzwemmen
Taekwondo
Tafeltennis
Tennis
Triatlon
Voetbal
Volleybal (zaalvolleybal en beachvolleybal)
Waterpolo
Wielersport (baanwielrennen, BMX, mountainbiken en wegwielrennen)
Worstelen
Zeilen
Zwemmen
Dit is een lijstje met officiele Olymspische Sporten
Olympische Wintersporten
Alpineskiën
Biatlon
Bobsleeën
Curling
Freestyleskiën
IJshockey (in 1920 sport op de Zomerspelen)
Kunstschaatsen (in 1908 en 1920 sport op de Zomerspelen)
Langlaufen
Noordse combinatie
Rodelen
Schaatsen
Schansspringen
Shorttrack
Skeleton
Snowboarden
Voormalige Olympische sporten
Een aantal sporten hebben in de loop der tijd hun Olympische status verloren. Dit zijn:
Cricket
Croquet
Darten
Golf
Jeu de paume
Lacrosse
Motorbootracen
Pelota
Polo
Rackets
Roque
Rugby
Touwtrekken
Nu ziten er 2 sporten met paarden in: Polo en Paardensport, dus paardenrijden is een officiele sport