Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bassa

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:16

ik vind met cap veiliger als zonder maar zo heb iedereen zijn eigen menig daar over Knipoog en ik vind moet ieder voor zich weten of hij/zei met of zonder cap rij het is en blijf je iegen verntwoorelijkheid Knipoog

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:52

Ik rij zonder Bloos. Heb poosje terug een nieuwe gekocht toen ik een paard van een vriendin
ging inrijden, maar heb hem 1 keer gebruikt en precies die keer lag ik er af Bloos
Dus nee liever zonder Lachen.

Plox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:05

Ik rij met , ik voel me er zo veiliger mee;
Tenzij voor foto's ,dat zet ik hem af. Haha!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:07

Op mijn tinker rij ik in de bak meestal zonder.. ik weet niet
hoezo, rijd fijner vooral in de zomer, zo'n zwetend ding op
je kop. maar buiten altijd wel.. en op andere paarden die
ik weleens rijd altijd Knipoog

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:49

Ik rij altijd met cap, als ik zonder rij heb ik het gevoel dat ik iets mis Tong uitsteken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:53

Ik rij altijd met cap, het is ook verplicht bij ons. Ik zit er niet mee om met te rijden, vind het stukken veiliger. Maar heb ook geen medelijden als mensen hard vallen en ze hebben hersenletsel omdat ze geen cap op hadden.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:48

Myn nicht is enkele jaren omgekomen omdat ze haar cap niet op had, artsen hadden gezegt dat ze nog helemaal gezond was (okee enkele kneuzingen en plekken) als ze een cap op had, ben toen heel erg geschrokken en heb toen altijd toch de cap gekozen,
Zomers heb ik trouwens af en toe nog wel eens een pet op, geeft toch een idee maar inderdaat het beschermt niets!
Maar omdat ik me buurmeisjes ook heb die ook in de paardensport bezig zijn, zal ik toch wel een beetje het goede voorbeeld moeten geven Haha!..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:41

Ik rijd meesteal zonder cap, deels door de warmte. Op andere nieuwe plekken rijd ik wel met cap, ook buitenritten met cap.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:56

ik rijd altijd zonder cap, op welk paard dan ook.
buiten ook gewoon zonder cap.
als ik val is het toch nooit me hoofd altijd iets anders, en als het wel een keer me hoofd is tja dan heb ik pech, dat is het risico van het vak :p

floppie44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:00

Ik rij met cap, dat is echt veel veiliger!
ik ben namelijk een keer met mijn hooft tegen de bak paal aan geknalt toen mijn pony schork!
Nou wat was ik blij dat ik een cap droeg...
Als ik jou was zou ik gewoon met cap blijven rijden.

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:48

Altijd met cap!
Het blijft toch een levend dier.. ook al vertrouw je je paard voor 100%, en kan je super rijden, hij/zij kan toch zomaar schrikken.. en je kan lelijk vallen...

Lombardia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:09

Induna schreef:
Altijd met cap!
Het blijft toch een levend dier.. ook al vertrouw je je paard voor 100%, en kan je super rijden, hij/zij kan toch zomaar schrikken.. en je kan lelijk vallen...

Inderdaad vallen kan altijd! Ook al is je paardje nog zo trouw en schrik ze niet zo snel, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ben blij dat ik altijd met cap heb gereden ook al vond ik het verschrikkelijk soms maar ja ben een keer hard gevallen en dan ben je echt wel blij dat je zo'n ding op je kop heb en het is niets voor niets aangeraden als je op les zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:12

Ik rijd altijd met cap! Ik denk maar zo, als ik een keer geen cap opheben ik val goed hard, dan kan ik straks nooit meer paardrijden.
Dat is me het niet waard.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:16

Met cap is veiliger, dat weten we allemaal! Dus opzetten dat ding! Warmte? Er zijn genoeg caps in de handel waar je ook in de warmte uitstekend mee kan rijden zonder dat je hoofd gaat koken (:Y) mmm...lekker, gekookt hoofd!) Er zijn warmere landen op aarde waar altijd met cap gereden wordt.

Eigen verantwoordelijkheid...?...tja, als je de mensen die je lief hebt en die jou liefhebben verdriet wil doen, als je de artsen en verpleegkundigen die voor jouw leven vechten na een ernstig ongeval niet nodig hebt, als je een stalen kop hebt....tja....WAT NOU..EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID!?..

Ik ben er zelfs voor om het dragen van een helm voor ruiters M/V op de openbare weg verplicht te stellen.
Op veel maneges is het al verplicht, welke pensionstal volgt dit voorbeeld?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:47

Draag jij ook altijd een helm op de fiets, Jetta? Rook je? Alcohol? Eet je wel eens iets bij Mc D?

Nee ik draag geen helm als ik daar geen zin in heb. (en dat is meestal Knipoog ) Gewoon omdat ik t niet nodig vind. Vind t risico te verwaarlozen, zeg maar.

wpb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:12

het is nodig er zijn zat mensen (bijna )aan dood gegaan
altijd met

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:14

wendypony schreef:
het is nodig er zijn zat mensen (bijna )aan dood gegaan
altijd met

Klopt! Zie mijn bovenstaande vraag aan Jetta; denk je niet dat daar veel meer mensen aan dood zijn gegaan? Moet dat dan ook maar verboden worden? Of moeten we de mensen zelf die keus laten, denk je?

fairytill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:17

Ik rij altijd met cap. Ben ooit een keer van mijn paard gelanceerd zo recht met mijn hoofd tegen de muur aan. Als ik toen geen cap had gedragen was ik of verlamd geweest of wie weet nog erger. Had zelfs met cap op nog een hersenschudding. Maar ik vind wel dat iedereen het zelf moet weten.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:08

Ik draag nooit een cap op paarden die ik vertrouw. En wel een cap op mijn jonge paard. Dat is nog niet zo lang onder het zadel.

Verder vind ik dat iedereen het lekker zelf moet weten Ja

Anke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:10

met cap. Omdat ik het van mijn vader en moeder moet Verdrietig

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:30

Met.
's Winters geen problemen mee.
's Zomers 1x afgedaan vanwege de hitte, maar zat toen op een beestje die ik voledig vertrouwde.
(daar kan je natuurlijk niet op aan, het blijven dieren die ineens kunnen schrikken oid.)

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:36

Eerst reed ik altijd met cap. Maar op een moment is m'n cap gestolen, en heb ik een tijdje met cap van de manege gereden.
Vlak daarna ging ik van les af, en heb ook geen verzorgpaard oid, dus als ik nu rijd is het zonder, of ik moet er een kunnen lenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 15:39

Op mijn fries rijd ik altijd zonder cap, zowel buiten als in de bak niet.. En dat terwijl ze best wel rare fratsen uit kan halen, maar buiten MAG ik er gewoon echt NIET afdonderen want dat gaat paardje lief haar leven kosten (zeer drukke 80 km weg vlak langs ons huis dus die moet eerst overgestoken worden en wordt altijd harder gereden dan 80..) en zonder cap zorgt er ook voor dat ik dus ook ECHT blijf zitten wat er ook gebeurt!
Als ik met mijn kwpner bezig ga doe ik dan weer wel altijd cap op, maar zij is dan ook nog niet onder het zadel..

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:17

Ik ben twee weken geleden van mijn paard afgevallen en kreeg een trap na.
Ik ben zo blij dat ik mijn cap droeg, ik heb er alleen een hersenschudding aan overgehouden + een stijf lichaam wat nog niet helemaal doet wat ik wil! Het had anders kunnen aflopen en dan had er een steen meer gestaan op de begraafplaats hier in de buurt!

Dus tegen iedereen wil ik zeggen: DRAAG dat ding!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:23

Shanna schreef:
Op mijn fries rijd ik altijd zonder cap, zowel buiten als in de bak niet.. En dat terwijl ze best wel rare fratsen uit kan halen, maar buiten MAG ik er gewoon echt NIET afdonderen want dat gaat paardje lief haar leven kosten (zeer drukke 80 km weg vlak langs ons huis dus die moet eerst overgestoken worden en wordt altijd harder gereden dan 80..) en zonder cap zorgt er ook voor dat ik dus ook ECHT blijf zitten wat er ook gebeurt!
Als ik met mijn kwpner bezig ga doe ik dan weer wel altijd cap op, maar zij is dan ook nog niet onder het zadel..

Je MAG er NIET afvallen? En zonder cap zorgt ik er voor dat ik er ook ECHT op blijft zitten, wat er ook gebeurt? PFFF...jij stelt je beschermengeltjes wel op de proef zo!

Vergeet niet, het braafste paard kan stuikelen en je kunt lelijk terecht komen.
Het zijn geen automaten, ze staan nog altijd dichter bij de natuur dan de mens.