daar komt ook het gezegde: "doorn in het oog" vandaan, zeggen ze
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Alane schreef:ohh en ik ben al 43, en doe het mijn hele leven zo!heb je lekker verkeerd geleerdMaar je kunt hem dubbelvouwen (en dan hopen dat je mij niet tegenkomt
)
daar komt ook het gezegde: "doorn in het oog" vandaan, zeggen ze
Jeany schreef:Ik wil niemand afzagen ofzo, maar vinden jullie dit niet erg lijken op muggenziften?
Huertecilla schreef:Jeany schreef:Ik wil niemand afzagen ofzo, maar vinden jullie dit niet erg lijken op muggenziften?
Je kan het ook vliegen afvangen noemen daar staat dit topic bol van.
Is inhoudelijk bovendien ook nog een mooi voorbeeld van het natte-ape-effect.
HC
Alane schreef:het gedeelte wat je aan het bit gespt, daar steek je er 1 van terug in de passant, zodat je als je van teugel wisselt gelijk kan zien welke waar hoort
Dabo schreef:Maar wat maakt het nou uit? Als je er geen last van heb, en je paard ook niet... whatever!
Citaat:Geneuzel over frutsels is kijken door een vergrootglas naar één stukje zonder zelfs maar idee van de hele puzzel.
Huertecilla schreef:Naar mijn mening hebben in het algemeen de meeste ruiters geen benul van wat het optimum is noch van wat ze aan het doen zijn, dus hebben ze geen schijn van kans zich te ontwikkelen áls ze die ambitie al zouden hebben...
Huertecilla schreef:Geneuzel over frutsels is kijken door een vergrootglas naar één stukje zonder zelfs maar idee van de hele puzzel.
Huertecilla schreef:Net als met veel andere van dit soort opmerkingen blijkt dan gelijk de basis van kennis en vaardigheid.
Huertecilla schreef:Ik weet voor mezelf heel goed dat ik nooit ooit dat optimum zal bereiken. Ook heb ik veel lol op het punt waar ik ben. Beiden zijn voor míj geen reden noch excuus om niet te streven naar verbetering terwijl ik bepaald genoeg lichamelijke beperkingen heb om als nep-reden aan te voeren dat niet te hoéven willen.
Huertecilla schreef:Dabo schreef:Maar wat maakt het nou uit? Als je er geen last van heb, en je paard ook niet... whatever!
Kijk, dáár heb je nu de kern. Als je er geen last van hebt, dan liggen je benen niet netjes en met licht contact als een natte handdoek naar beneden langs je paard. Zo simpel is het.
Idem paard. Een paard wat er niet op reageert is blijkbaar 'doof'.
Net als met veel andere van dit soort opmerkingen blijkt dan gelijk de basis van kennis en vaardigheid. Of niet![]()
..HC
Dabo schreef:Alane schreef:het gedeelte wat je aan het bit gespt, daar steek je er 1 van terug in de passant, zodat je als je van teugel wisselt gelijk kan zien welke waar hoort
ah, op die fietsMaar dat lijkt mij eerlijk gezicht ook geen gezicht.. Ik kijk dan wel even naar de gesp in het midden
Dabo schreef:Net zoals een slag in je beugelriemen.... hahaha ook geen gezicht! Maar wat maakt het nou uit? Als je er geen last van heb, en je paard ook niet... whatever!
jasmijn78 schreef:@ wendyashley; nu neem je toch al een veel genuanceerdere houding aan als eerder in het topic.En als je het zo stelt delen wij ook wel dezelfde mening. Ik ga ook voor kwaliteit en functionaliteit. En dat kost in de regel gewoon wat meer.
(maar ik vind het af en toe wel leuk om een mooi dekje onder mijn zadel te hebbenen er dan het liefst een bijpassende rijbroek en jas/trui bij te dragen
Zeker als ik naar een clinic ga ofzo
)
Alane schreef:Echt niet! Ik maak het bit schoon, ga jij na elke rit je hele hoofdstel uit elkaar halen..? Ik niet hoor, dat doe ik af en toe, bij 'groot' onderhoudDabo schreef:
ah, op die fietsMaar dat lijkt mij eerlijk gezicht ook geen gezicht.. Ik kijk dan wel even naar de gesp in het midden
Niet als je de teugels aan het bit hebt zitten...
of haal je na het rijden je hoofdstel niet uitelkaar om het te poetsen??
Quellian schreef:Goh, ben ik even blij dat ik niet zo'n rij-type ben. Heb geen ambities, is allemaal prima zo. Meer dan erop ZITTEN en meeliften doe ik niet.
Alane schreef:Was vandaag op concours en daar was daadwerkelijk iemand, wel meer mensen natuurlijk, die had keelriem aan de riem zitten van het bakstuk, het bakstuk zat vastgegespt aan de neusriem en en de neusriem aan het riempje voor het bakstuk....