Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vur schreef:Vergeet nu die arabier met zijn neus over de grond, maar herinner je ook dat Simpelman Ingrid Klimke ook een uitstekend voorbeeld vond van hoe het moet! En daar zullen het toch heel veel posters (en lezers) het mee eens kunnen zijn.
Tango1979 schreef:Iedereen moet vooral blijven posten. Een discussie met een mening is saai toch? Maar het is wel zo fijn om een andere partij (bijv de wedstrijdruiter) niet meteen te veroordelen.
Ik ben het in de basis echt wel eens met de theoretische posts van simpelman. Maar juist de praktijk is interessant om over te discusieren. Hoe ga je om met problemen als spanning? Met bakkabouters? En daar ontbreekt t imo soms aan in de posts.
sneeuwpop schreef:Simpelman, je zou ook kunnen proberen om minder negatief over te komen, dat zou ik en ( ik neem aan) nog meer mensen erg op prijs stellen.
Dezelfde mening is namelijk ook best saai en al helemaal niet leerzaam
dirk willem rosie schreef:Is het testen van jonge sportpaarden funest of is het een zegen? Dat wilden Drentse KWPN-fokkers vorige week vrijdagavond van Cor Loeffen en mij weten. Het was twee dagen na de hengstencompetitie in Ermelo, de timing kon niet beter. Het antwoord luidde natuurlijk dat er niks op tegen is om jonge paarden te testen. Mits dat goed gebeurt
ART_UMA schreef:Aardig artikel wel passend bij de laatste discussies http://www.horses.nl/opinie/onverantwoord/dirk willem rosie schreef:Is het testen van jonge sportpaarden funest of is het een zegen? Dat wilden Drentse KWPN-fokkers vorige week vrijdagavond van Cor Loeffen en mij weten. Het was twee dagen na de hengstencompetitie in Ermelo, de timing kon niet beter. Het antwoord luidde natuurlijk dat er niks op tegen is om jonge paarden te testen. Mits dat goed gebeurt
Orchid schreef:Zonde, dit verloop, ik las hier met plezier menlijk ondervind ik helemaal geen negatieve toon in Simpelmans posts, maar juist vaak een steekje op een plaats waar de redenatie faalt. Een handige methode om je verder te doen laten nadenken. Het is me niet duidelijk waarom dat zo vaak als persoonlijke aanval wordt gezien, er wordt iig vaak op gereageerd op een manier waar je plaatsvervangende schaamte van krijgt... Ik betwijfel of het zozeer ligt aan de manier van verwoorden alleen, wellicht worden hapklare brokjes gewoon geprefereerd?
In ieder geval is het topic voor mij tot nu toe een fijne aanvulling geweest en ik hoop dat dit een beetje behouden kan blijven, al zal ik de posts van een zekere gebruiker absoluut missen
Babootje schreef:Is het testen van jonge sportpaarden funest of is het een zegen? Dat wilden Drentse KWPN-fokkers vorige week vrijdagavond van Cor Loeffen en mij weten. Het was twee dagen na de hengstencompetitie in Ermelo, de timing kon niet beter. Het antwoord luidde natuurlijk dat er niks op tegen is om jonge paarden te testen. Mits dat goed gebeurt
damian23 schreef:Babootje schreef:Is het testen van jonge sportpaarden funest of is het een zegen? Dat wilden Drentse KWPN-fokkers vorige week vrijdagavond van Cor Loeffen en mij weten. Het was twee dagen na de hengstencompetitie in Ermelo, de timing kon niet beter. Het antwoord luidde natuurlijk dat er niks op tegen is om jonge paarden te testen. Mits dat goed gebeurt
ik durf hier niet eens meer op te reageren......
josien_m_ schreef:Kun je eigenlijk wel een discussie voeren over goed en fout? Achter de ll is fout, geen discussie over nodig. En ja, soms kunnen we een fout niet voorkomen, logisch. Dat hoeft dan niet goedgepraat met: het is niet zo erg of, het is soms niet erg of, soms is het niet erg want iets anders is erger.