Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
robinnatra schreef:Ben ook benieuwd wat jullie van dit paard zeggen, dit is een vriendin van mij met haar paard. Dit is bij een Z1 proef.
[ Afbeelding ]
S_en_Z schreef:robinnatra schreef:Ben ook benieuwd wat jullie van dit paard zeggen, dit is een vriendin van mij met haar paard. Dit is bij een Z1 proef.
[ Afbeelding ]
Dit is niet de bedoeling. Fotos plaatsen van een ander. Als het jou zou overkomen wat zou jij vinden? Als je toegejuichd wou worden is het misschien leuk.. maar het is niet leuk om van jezelf iets terug te vinden waar misschien niet zo positief op wordt gereageerd. Zij vraagt hier immers niet om!
Als jouw vriendin "kritiek" wil kan ze zelf posten
nellekelover schreef:maralyn schreef:Nellekelover
Wat vind je van je eigen houding?
Hoe rijd je je paard aan de teugel?
hee me houding kan beter heb en keer ergens anders leg gehad moet handen hoger doen en tenen naar binnen
en ik kneed met me handen maar dan gaat ze niet zo makkelijk veel voltes maken helpt
robinnatra schreef:S_en_Z schreef:
Dit is niet de bedoeling. Fotos plaatsen van een ander. Als het jou zou overkomen wat zou jij vinden? Als je toegejuichd wou worden is het misschien leuk.. maar het is niet leuk om van jezelf iets terug te vinden waar misschien niet zo positief op wordt gereageerd. Zij vraagt hier immers niet om!
Als jouw vriendin "kritiek" wil kan ze zelf posten
mijn vriendin vroeg mij om dit te posten omdat zij zelf geen lid is van bokt en er ook niets voor voelt om een account aan te maken om 1 keer wat te posten
kristie14 schreef:[ Afbeelding ]
Foto van mijn paard, 7 jaar oud en B dressuur met 19 winstpunten.
Ik rijd hem vaak lang en laag zoals op de foto maar vraag me af
of hij op deze manier niet te diep loopt?
maralyn schreef:Kristie.
Hij loopt ietswat te diep. Als je hem vanuit achteren nog wat verder naar voren rijd dmv schakelen zal dit goed komen. Wat doe je allemaal om hem zo te krijgen?
Veulen84 schreef:Kristie: Het idee van lang laag is is dat je z'n bovenlijn gaat rekken. Nu doet ie al een leuke poging. Maar hij doet het voornamelijk door vanuit z'n nek te zakken. (Het merendeel van zijn neerwaartse buiging zit in de nek en laatste halswervels.) Ook zie je hier dat hij meer op z'n voorhand loopt. De driehoek tussen de 2 voorbenen is groter dan de driehoek tussen de 2 achterbenen.
Het leuke van voorwaarts-neerwaarts is dat het vrij het zelfde werkt als aan de teugel rijden. Pakt hij teveel, dan beperk je hem. Beperk dus z'n vrijheid op de voorhand iets meer en ga hem achterin activeren. Gaat ie rennen, ga jij een overgang terug maken.
Overigens vind ik dat ie behoorlijk mooi toont, doe je goed
Change3x schreef:Ben het niet eens met maralyn.
Ik denk, dat als je paard wat actiever loopt en jij hem wat loslaat van voren, dat het er allemaal veel 'echter' uit ziet.
Succes.