[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:53

S_en_Z schreef:
Wow.. die is echt heel kort.. Eerste wat ik zou doen is meer lengte geven. Ze is al makkelijk kort maar is nu wel erg kort en rond in de hals. Als ze dan zwaar wil worden ga jij haar actiever wegrijden. Tilt ze haar hoofd ga je weer op je zit terug in tempo. Wordt ze weer zwaar rijd je haar weer actief van achteruit naar voren weg.

Vooral op de 2e foto kun je heel goed zien dat ze te kort wordt. Haar voorbeen blijft heel stijfjes en is niet zo ruim naar voren weggezet.

Dus door haar actiever te rijden zou ze wat meer lengte krijgen aan de voorkant? Als ik het zo goed begrijp :)?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 12:54

Mallow schreef:
S_en_Z schreef:
Wow.. die is echt heel kort.. Eerste wat ik zou doen is meer lengte geven. Ze is al makkelijk kort maar is nu wel erg kort en rond in de hals. Als ze dan zwaar wil worden ga jij haar actiever wegrijden. Tilt ze haar hoofd ga je weer op je zit terug in tempo. Wordt ze weer zwaar rijd je haar weer actief van achteruit naar voren weg.

Vooral op de 2e foto kun je heel goed zien dat ze te kort wordt. Haar voorbeen blijft heel stijfjes en is niet zo ruim naar voren weggezet.

Dus door haar actiever te rijden zou ze wat meer lengte krijgen aan de voorkant? Als ik het zo goed begrijp :)?

Wel als jij haar ruimte geeft om lengte te pakken :j

Mallow

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:09

Het probleem is dat ik haar die ruimte wel geef, maar ze snel geneigd is om 'op te kroppen' ( zoals op die 2e foto ) omdat ze daar de meeste kracht uit m'n handen kan trekken. Loopt voor beide partijen dus niet prettig.
Ze is erg geneigd om op mijn energie te gaan lopen. Ze is ontzettend ( soms wat te ) voorwaarts maar op het moment dat ze t zat is kan je t ook echt bekijken. :+
Ik begrens haar namelijk echt niet op de voorhand, al wil dat wel zo lijken op de 2e foto. Zou kunnen dat ik haar precies op dat moment wat langer vraag door haar wat los te willen werken, maar dat kan ik zelf ook niet meer beoordelen vanaf die ene foto :)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:16

bertie schreef:
Nou, waar blijft die fotoserie? >;)
Ik kijk graag naar foto's van zo'n mooi dier! :j

Ik heb eigenlijk geen idee waarom ze uit het topic weg zijn, ze staan nog steeds gewoon online nl. :? . Maar goed, dit waren ze.
Afbeelding

De "blooper"
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:17

Jeetje wat een paard _O_

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 13:17

Opkroppen doen ze vooral als ze teveel op de voorhand neigen en te weinig van achteruit naar voren gaan.

Ik weet er alles van, die van mij kon er ook wat van :p

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:18

:~ :~ :~ wat een gaaf beest! is die van jou Anoukie :)
:wow:
ben verliefd <3

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:20

Wat wordt hier ontzettend goed en nuttig commentaar gegeven, geweldig!
Momenteel heb ik er zelf niet echt veel aan toe te voegen, alleen dat ik de foto's van de tinker er vrij kort uit vind zien. Ik ben benieuwd hoe het op film overkomt, maar zo lijkt het me stug dat ze mooie ruime bewegingen kan maken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 13:22

Haha ja imposant beest hè, toen ik die te koop zag staan vond ik het jammer dat ik zyalda net had gekocht.

Maar achteraf heel gelukkig met die van mij hoor want ze doet het inmiddels super hihi

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:24

S_en_Z, aha, thanks! Duidelijk :) Dus de achterhand activeren zodat ze zichzelf meer in 1 lijn kan dragen zegmaar, zonder dat de voor of achterkant dat ( in dit geval de voorhand ) voorover valt.

Sheran : Op die 2e foto van ze ook niet goed de beweging afmaken, vanwege het hangen wat ik de post hiervoor dus al heb uitgelegd ;) Als het goed is heb ik ergens wel een filmpje, zal eens kijken of die te vinden is.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:26

Ja das mijn 4,5 jarige (op deze foto's was ze ongeveer 4). Zeker een knap ding maar oh zo, eh, niet makkelijk :D.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:27

Nou, ik denk dat er aan het paard van Anouk ook wel een ander prijskaartje hangt S_en_Z...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:28

Wauw, prachtig Anoukie!!!!! :~

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:30

Foto's die misschien een wat duidelijker beeld geven maar echt van belabberde kwaliteit zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:31

Hoihoi! Stille meelezer die hier heel veel van opsteekt, komt ook nog eens binnenvallen.
Ik heb nl. een foto waarbij ik wel benieuwd ben naar wat jullie ervan denken.

Deze is getrokken de dag dat we haar betaald en dus gekocht hebben. Ze was toen drie weken bij mij op proef geweest en we waren aan het springen. Dan wordt ze erg heet en actief en naar mijn gevoel doet dat de beweging in haar achterhand goed. Verbeter me als ik daar mis in ben...
Afbeelding
Wat ik zelf vind van de foto? Ik vind dat ze hier erg mooi haar benen gebruikt en misschien toch al wat op de achterhand komt, maar waarschijnlijk ben ik daar helemaal mis in. Mijn handen zijn hier een ramp: piano, maar de rest van mijn houding vind ik nog wel meevallen als ik kijk vanwaar ik kom... En ze loopt duidelijk niet aan de teugel!
Hoe dit voelde? SNEL, het voelde alsof ze onder mij vandaan liep, al lijkt dit op foto minder zo. Ben best wel trots dat ik niet ging hangen om te stoppen of te hard voorover viel, schoot meestal zelf in paniek als paarden zo ineens gingen lopen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:33

Mmm..
De benen worden wel leuk geplaatst maar hij treed nog niet goed onder, buikspieren worden wel aangespannen maar de rug word niet gebruikt, daarnaast totaal geen aanleuning :)
Hij loopt een beetje uit elkaar zo :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:34

Anoukie schreef:
Ja das mijn 4,5 jarige (op deze foto's was ze ongeveer 4). Zeker een knap ding maar oh zo, eh, niet makkelijk :D.

Nou je hebt een stel knappe paarden hoor :j ik zeg meer *-:) plaatsen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 13:36

Karin kun jij in mijn portemonnee kijken? ;)

Nee maar er staat gewoon weinig leuks te koop en ik liep via via tegen die van mij aan. Ik hou wel van een projectje.

Die van mij kan echt wel leuk lopen maar cadeau krijg je het niet. Over een jaar, of twee is die van mij een heel ander paard. Geduld.. :)

Kwam gister je topic tegen, wat een bakbeest is die schimmel zeg
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 29-02-12 13:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:40

Mallow: het ziet er al iets minder kort uit, maar toch nog steeds kort naar mijn idee, alsof hij vooral hard wil in plaats van ondertreden.

Wat vinden jullie van mijn filmpjes (komen uit het topic uit mijn onderschrift). Dit is de eerste, bekijk vooral ook even de laatste 15 seconden, daar loopt hij anders dan op de rest van het filmpje.

En hier wat langer (geen cameraman bij de hand, dus wat minder duidelijk)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:47

Heb bij het eerste filmpje na de eerste minuten eens naar de laatste 15 sec. gescrold en inderdaad veel verschil.
Wat voor zadel heb je? Heb het idee dat je zeker in het begin nog erg zoekende bent naar tempo en balans in het zadel. Ik zie bij je paard veel tempo wisselingen maar de overgangen daarin mis ik een beetje waardoor het een beetje onlogisch in elkaar overloopt. Terwijl als ik dan die laatste minuten zie zie ik een paard wat goed z'n rug gebruikt en jij die keurig netjes stil en een hele nette beenhouding hebt.
Waardoor die aan de voorkant ook wat meer meegeeft en het hele plaatje gewoon lekker ontspannen is.
Heb je zelf het idee dat je opstart problemen hebt?

Wat mijn pony betreft, ik denk niet dat zij ooit heel lang in haar nek zal worden, omdat ze gewoon een hele korte nek en vooral heel veel nek heeft... Dat is iets wat gewoon heel lastig is.
En dat vooral hard willen gaan klopt, ze is behoorlijk fris. Er zit een filmpje in de upload ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:00

Ik zie op het 1e filmpje op 4.30 een mooi voorbeeld van jij die terugwerkt...
Vind het einde echt heel mooi en denk dat dat niet je einde maar je begin moet zijn!

Bij mij komt meteen het idee opzetten van controle houden, terwijl als je haar wat langer laat zij meteen een stuk relaxter overkomt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:00

Ik zal je eerlijk zeggen: ik heb alleen het eerste filmpje bekeken en ik word er niet helemaal blij van. Jullie zijn een hele leuke combinatie en je paard is zo te zien super aan het been! (Ik ben jaloers! := ) Maar ik heb dus niet echt op de beweging van je paard gelet, omdat jouw rijhouding mijn nogal op bleef vallen. Wat hang jij naar achteren! Als ik van je schouders-heup-hak een lijn zou trekken zou dat een hele kromme lijn zijn, zoals ( of ). Je schouders en je hakken zijn heel ver naar achteren en je heup lijk je naar voren te duwen.

Jammer, want jullie zijn echt wel een hele leuke combinatie! Je hebt je paard netjes aan het lopen en hij is echt goed aan het been! _/-\o_

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:02

Dank je Splinter, maar ik ben een beetje klaar met veel foto's op Bokt plaatsen ;) :D.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:04

Bedankt allemaal!
Mijn houding, daar ben ik het ook zeker mee eens. Dit was de eerste keer dressuur rijden met een boomloos zadel en ik moet daar echt nog mijn evenwicht in vinden. Ik had het gevoel dat ik rechtop zat maar in werkelijkheid hing ik dus erg naar achteren! Het voelde ook niet helemaal in evenwicht maar kon mijn vinger er niet helemaal op leggen... aan het einde had ik het idee verlicht te gaan zitten maar toen zat ik dus gewoon rechtop :P
Het einde vind ik ook mooi, aan het begin wil ze helaas nog niet zo mooi zakken. Je zou eigenlijk vanuit die houding omhoog moeten gaan werken...

Ik ben benieuwd naar je filmpje Mallow :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:04

Anoukie, er is een verschil tussen "bokt" en dit topic natuurlijk, hè.... ;)