Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjootje schreef:Ik zal vanavond de weegschaal meenemen naar stal en mijn zadel wegen.
Vertel ik net aan mijn man waar de discussie over gaat, komt hij met de keukenweegschaal aanlopen, volgens hem moest ik niet flauw doen, en ook even een borst wegen..............![]()
![]()
![]()
Oke ik heb er 1 gewogen, komt op een kleine kilo, en ik heb echt een volle E met 80 omvang, dus ik denk dat het gewicht van de borsten niet zo heel veel invloed heeft als je een goede sportbh aantrekt.
Ik denk dat ik dat zware zadel wat boven de 10 kilo uikomt meer vind meewegen in het geheel, dan mijn borstpartij...........![]()
Overgens is mijn man van mening dat ze echt niet te groot zijn............................
Sees schreef:Nou hèhè, de discussie is weer wat luchtiger gelukkig.
Ik denk wel degelijk dat een achter-de-massa-aan-bewegende-behoorlijke-boezem een storend effect kan geven maar ongetwijfeld verwaarloosbaar tov eventueel op andere plaatsen meer overtollige ophopingen van vet.
Als je gaat paardrijden heb je idd niet alleen met jezelf te maken maar ook met een 'ander' zonder wie jij je sport niet kan beoefenen. Overigens denk ik dat je meer afvalt door met je paard te gaan wandelen/joggen dan door er op te gaan zitten.
Torius16 schreef:Mmmmmm zwaardere mensen op een paard.....
Ik mag aannemen dat het hier over té zwaar gaat en niet om een kilootje of 5???
Waarom rijden zwaardere mensen paard en gaan ze niet fietsen, hardlopen, zwemmen? Omdat hun gewicht dan vaak in de weg zit...
Dat is met paardrijden overigens niet minder, maar kun je dit vaak beter verbloemen. Bij bovengenoemde sporten komt de beweging helemaal alleen van het menselijk lichaam af (is je eigen inspanning extra intensief) en bij paardrijden helpt je paard ook nog een beetje mee (doe jezelf niet al te veel dan nog kun je paardrijden)
Is dat eerlijk?
Ik vind van niet. Hoe kun je nu van een paard een intensieve, sportieve prestatie verwachten terwijl jezelf overgewicht hebt (waarbij over het algemeen elk pondje toch echt door het mondje gaat hoor!) en het paard hierin behoorlijk dwars kunt gaan zitten. Dat is toch niet fair?
Idd past je broek of zadel niet meer, dan is het niet tijd voor een grotere, maar zul je met jezelf aan de slag moeten (en dat vereist veel doorzettingsvermogen!).
freeride schreef:nou, dat zwenkend vlees is helemaal niet zo irrelevant als veel mensen denken hoor, de boezem beweegt zowieso niet voor de massa uit, het zit van voren, dat is wel waar.
Zodra je lijf een lichtrijdende beweging maakt, komt de boezem erachteraan, logisch, zit amper spier in, en dus minder opwaartse actieve beweging, en dus een tikkeltje later dan de rest van het lichaam, vervolgens wanneer je weer zit en klaar bent voor de volgende opwaartse beweging komt de boezem nog naar beneden, dus wel degelijk een beweging achter de normale beweging aan...ik denk dat al is het maar 1,5 of 2 kg in totaal, dit toch wel een storend effect heeft van meer dan 5 kg hoor, en een meebewegend gewicht van 5 kg is niet echt merkbaar, maar een tegenbewegend gewicht van 5 kg is best veel.
phormicola schreef:Pfff, ik denk dat 1 kipfiletje van mij op 200 gr komt ofzoDat ga ik echt niet meetellen hoor!
Wat ik wel interessant vind zijn al die ruiters met overgewicht met een sublieme conditie. Ze zijn schijnbaar overal, ik heb er alleen nog nooit eentje gezien (en ik heb wat zware ruiters onder m'n hoede gehad).
In tegendeel: zodra de ruiters gingen afvallen werd de conditie vele malen beter en konden ze eindelijk aan hun techniek gaan werken
Mioux schreef:Ik vind dat je zowiezo blij moet zijn wie en wat je bent, en dat inderdaad andere niet moeten bepalen o jij afvalt of niet. Ik weeg nu 70kg (was 85) na me bevalling (ervoor 60) en val nog af tot minimaal 60, maar omdat ik het wil en omdat ik t paardje nie in de weg wil zittenmaar nee, niet door paardrijden ga ik afvallen maar ik loop dagelijks met me zoontje lekker rondje om