[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:59

freeride schreef:
@fiffill, je eerste foto klik, is een mooie bovenlijn, en mooie pasverhouding, de tweede foto loopt ie iets te diep, streven naar het beeld van de eerste foto dus, wat een poppetje is je pony trouwens :D

Bedankt! Ze mag nog wel iets meer loslaten vind ik op die eerste foto (hoeft niet meteen dieper te zijn), daar was ze nog wat stijvig, zie je op een latere foto in link ook. Maar bedankt, iig veel werken aan voorwaarts/overgangen/stelling en buiging en dan komt het wel. :)

Blijf iig even meelezen!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:06

@ Fiffil, ze lijkt een beetje in haar eigen houding te lopen, maar voor de rest eigenlijk al best netjes. Ik zou het je iig niet nadoen zo met lange lijnen, moet er eigenlijk gewoon eens les in nemen.

@ Sheenegro, ik heb het idee dat hij ietsje te vroeg afbuigt in z'n hals, vind het er verder wel heel vriendelijk uitzien!
Wat betreft je zit, de eerste foto is wat donker en volgens mij net een stamoment? Want dan denk ik dat je op allebei de foto's je onderbenen iets meer naar achter zou mogen hebben om helemaal goed te zitten.

Dusss, correct me if i'm wrong zou ik zo zeggen :)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:28

Zou best kunnen hoor, ik heb een redelijke bagger houding en de botten waren toen juist nieuw en het was dus nog redelijk aanpassen.
Ik heb nogal de opmerking gekregen van een valse knik en ergen heb ik gelezen dat het komt door het gebruik van hulpteugels en/of te sterk afdwingen van de houding. Maar ik heb nog nooit een hulpteugel gebruikt en streng ben ik denk ik wel niet.. :o?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:30

S_en_Z schreef:
En ook wat (Sjolvir dat zei jij toch) een bokker zegt.. de paarden met een "makkelijke" bouw.. die zijn niet voor onze portemonnee weggelegd.. die krijgen wij NOOIT te rijden. Toch zeggen wat nadelige kenmerken aan een bouw niet per direct iets over een paard. Met de juiste training en de juiste bespiering kan zo'n paard echt wel concurreren tegen zo'n "duur" paard.. alleen het "goedkope" (wat voor ons al heel duur is hoor..) paard moet 3x zo hard werken.

Ik zou geen "makkelijk" paard willen hebben.. ik vind het veel te leuk om aan rijtechnische problemen te werken... als je die dan overwint en iemand maakt een mooi compliment ben je 3x trotser dan als je er op zit en paard loopt wel. :j (en uiteindelijk leer je echt veel beter paardrijden.. want het ene probleempje waar je met het ene paard maanden mee loopt te sukkelen om het beter te krijgen doe je met de volgende veeeeel korter over omdat je weet hoe je het beste kunt reageren om het op te lossen (bijv.) )

Jip was ik, had een niet perfect sportpaard mijn fjord Sjolvir (die ik overigens nog steeds heb, Sjol moest keihard werken, maar ze deed het!).
Overigens ben ik niet trotser op mezelf, maar wel op mijn paard, dat niet zo veel mee had qua bouw, maar wel qua karakter!
Nu heb ik wederom niet perfect sportpaard, heerlijk dier om mee te werken, kan zo zalig lopen.
Goede spiegel ook, ik blunder, hij corrigeerd :+.

bouw....
Afbeelding
Gewoon plompverloren neer gezet.
Niet lachen, deze foto is gemaakt door een vriendin die toevallig bij die fokker in de buurt was, deze had ze me al gestuurd.
Wist ik veel dat ik met deze thuis zou komen.
(fokker heeft er stuk of 80 a 90 staan)

En hier poseren, dus gemaakt. Waarbij zijn niet ideale punten nog steeds prima te zien zijn.
En ja, al die dingen wist ik bij aankoop, echter aangezien hij erg lekker te rijden was, gewoon gekocht.
(Na gigantische berg verreden paarden te hebben gezien en erop te hebben gezeten, was hij een verademing,
dan maar niet perfect gebouwd. Laat ik het zo zeggen, hem zit ook niets in de weg.)
Afbeelding

Romana, heb ondertussen je filmpje gezien, ohhhh...
Je uitleg ook, jammer dat er zoveel mensen riepen dat je gewoon door moest rijden,
gelukkig weet je ondertussen ook beter.
Heb mijn fjord paar jaar terug uit de sport gehaald, omdat ze voor mij voelbaar net niet lekker liep.
Ondertussen is ze weer aan het werk, maar niet op niveau van toen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:53

Wat een leuk topic!

Ik ben momenteel met mijn merrie (1,77) veel aan het werk met het lang en laag en ontspannen.. Ze vind dat hoge heel makkelijk en loopt daar prima maar zodra ik haar dan lager wil instellen merk ik dat ze het toch moeilijk vind.
Ze piept er dan vaak tussen uit door in haar eigen houding te gaan lopen, van de teugel af of juist ontzettend achter de loodlijn.
Mijn instructrice lest zelf bij Lotje Schoots dus onze manier van trainen kun je met die van haar vergelijken.

Hier een foto van een wat lager ingestelde Lynn ;
Afbeelding

Vanwege haar grootte en lengte vind ze het moeilijk om te gaan zitten en vanuit achter te lopen, dmv overgangen (wegrijden en terugnemen) maken we dit sterker.
Terugnemen ;
Afbeelding

Door haar flexibeler en losser te maken doen we ook stukjes naar binnen en naar buiten kijken en toch actief vanuit achter blijven.
Dit ook iets langer, als ze hoger loopt heeft ze hier niet zoveel problemen mee,
Inzet naar binnen ;
Afbeelding

Beetje lang stukje geworden :+ We rijden L2 en hopen zondag onze laatste punt te scoren, we willen graag de M1 in.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:10

SheeNegro schreef:
Zou best kunnen hoor, ik heb een redelijke bagger houding en de botten waren toen juist nieuw en het was dus nog redelijk aanpassen.
Ik heb nogal de opmerking gekregen van een valse knik en ergen heb ik gelezen dat het komt door het gebruik van hulpteugels en/of te sterk afdwingen van de houding. Maar ik heb nog nooit een hulpteugel gebruikt en streng ben ik denk ik wel niet.. :o?

Nee hoor, dat hoeft helemaal niet. Een valse knik krijgt een paard als hij op de verkeerde plek van de hals inknikt met zijn hoofd. De eerste wervels achter het hoofdstel horen het hoogste punt van de hals te zijn.

Veel paarden lopen makkelijk achter de loodlijn, bijna alle paarden proberen iedere druk te ontwijken (op teugelhangers na.. Die krijgen daar juist de verkeerde bespiering van) en daar zie je al het "valse knikje" door als een paard achter de teugel loopt of zich opdrukt vanuit zijn onderhals om zijn balans te houden kan de nek (die eerste wervels) nooit het hoogste punt zijn.

Paarden die vaak in die houding gereden worden (denk aan, niet kunnen zien of voelen of hij achter de ll kruipt) krijgen hierdoor op de verkeerde plek meer bespiering.

S_en_Z

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:12

Door rijden met veel druk en met hulpteugels heb je SNELLER een valse knik.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:13

Paarden kruipen niet vaak zelf achter de loodlijn. Meestal worden ze hierin gereden omdat ze dan los voelen. Echter hoort de verbinding van voor nooit helemaal los te zijn. Er moet wel wat zijn om naartoe te rijden. Een bapaalde hoeveelheid 'druk' is dan ook noodzakelijk. Geen druk in de zin van onaangename druk, maar puur gevoel. Zodra ze achter de loodlijn kruipen voelt het voor de ruiter lekker los, terwijl je eigenlijk tegen je paard zeg: ''zoek het maar uit''

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:24

themuisje schreef:
Paarden kruipen niet vaak zelf achter de loodlijn. Meestal worden ze hierin gereden omdat ze dan los voelen. Echter hoort de verbinding van voor nooit helemaal los te zijn. Er moet wel wat zijn om naartoe te rijden. Een bapaalde hoeveelheid 'druk' is dan ook noodzakelijk. Geen druk in de zin van onaangename druk, maar puur gevoel. Zodra ze achter de loodlijn kruipen voelt het voor de ruiter lekker los, terwijl je eigenlijk tegen je paard zeg: ''zoek het maar uit''

Mijn instructrice zei dit inderdaad ook.. als er geen druk is kun je nooit ineens een volte opdraaien, grote kans dat je paard zijn hoofd omhoog doet omdat er inèèns een druk ontstaat.

Maar je moet inderdaad met de `juiste` druk rijden, ik moet mijn vingertoppen ontspannen, en soms met mijn schouders bewegen zodat ik die ook niet verkramp.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:40

Dus door hem voor de LL te laten lopen zou hij een betere houding moeten gaan aannemen? Dus obv mijn 2 geplaatste foto's zou ik bij de 2e foto mijn hande naar voor moeten geven, zodat zijn neusje eruit zou komen.

Maar hij is zo eentje dat als ik aan de teugels kom hij direct naar beneden knikt, hij ontwijkt dus de druk. Naar de hand toe rijden zou dus een oplossing zijn?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:40

Heel erg interessant topic!
Hier zijn 2 fotos van mijn paard. We zijn beide geen helden in dressuur..
Hier een Foto van 1 van onze eerste wedstrijden
Afbeelding
Deze was eind ons seizoen
Afbeelding

Ik moet vooral bij mezelf op mijn handen en voeten letten en netjes voor me uit kijken.
Graag tips, maar wees lief voor ons, we zijn een jonge combinatie :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:44

Naar de hand toerijden is áltijd de oplossing :) er is namelijk voldoende activiteit van achter nodig om een paard correct te laten nageven. Dus niet zozeer je hand naar voren brengen, maar wel openen. Daarbij je hele arm ontspannen en met je been voldoende activiteit opwekken. Met je zit zorg je ervoor dat deze activiteit niet wordt omgezet in snelheid. (dat zijn 2 verschillende dingen. Activiteit wil namelijk zeggen dat het paard zijn achterbeen krachtig opheft en naar voren brengt) Als je heel hard gaat rijden kan dat juist te koste gaan van je aanleuning. Je paard gaat dan achter namelijk stuwen in plaats van dragen en gaat dan op de voorhand. Hierdoor zal hij in zijn halshouding ook langer en lager worden. Lang en laag is goed, mits er horizontaal evenwicht blijft :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:07

Daaphh schreef:
Heel erg interessant topic!
Hier zijn 2 fotos van mijn paard. We zijn beide geen helden in dressuur..
Hier een Foto van 1 van onze eerste wedstrijden
Afbeelding
Deze was eind ons seizoen
Afbeelding

Ik moet vooral bij mezelf op mijn handen en voeten letten en netjes voor me uit kijken.
Graag tips, maar wees lief voor ons, we zijn een jonge combinatie :D

hou je foto in een scherm, kijk de afgelopen 5 pagina''s terug en lees wat er staat betreft beenbewegingen.. kijk naar foto's van anderen en lees het commentaar.

er zijn genoeg dingetjes die jj dan ook zou zien.

Wat ik je wel mee wil geven nog naast dat je zelf mag kijken en lezen.. ga wat trotser zitten! ik heb de indruk dat je heel onzeker bent. nergens voor nodig!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:11

Ik zie hier eerder een eventing-ruiter zitten , zeker op foto 2

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:30

verography schreef:
Meelezer hier. Gezien ik foto 2 van de post boven me wel makkelijker vind beoordelen laat ik nu weer wat van me horen.

Foto 2 van SheeNegro. Ik denk dat als je je teugels losknipt je paard meer zijn hals zal gaan strekken. Ik weet niet goed of hij dat op dezelfde hoogte zal doen of meer naar beneden zou komen. Jou vind ik wel heel mooi zitten want als ik het paard onder je vandaan haal dan zie ik je wel op je voeten landen (en daarna achterover kieperen op je gat). Maar idg land je eerst op je voeten :') .

Idd wat je zegt klopt.

Sheenegro, je mag je handen meer rechtop dragen, je kantelt ze nu.. en je hakken mogen wat meer onder je heupen.. je neigt een beetje naar stoelzit (hier nog 1)

Op de 2 foto's die je laat zien vind ik je paard fijn lopen.

Op de eerste foto waaien zijn manen een beetje op dus het is lastig te beoordelen.

Wat ik wel vind, is dat hij op deze foto's een klein beetje activiteit lijkt te missen.. hij zou op de 2e foto zijn achterbeen nog iets meer onder geplaatst mogen hebben.. maar op foto 1 kun je ook zien dat tussen dat voor en achterbeen nog wat ruimte "over" is als hij hem neer zet.

Het achterbeen zou door het "zweefmoment" in of zo goed als in de voetstap van het voorbeen moeten treden, dat gaat hem hier niet lukken.

Fijn dat je hebt gevonden wat er mis was met je paardje :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:36

SheeNegro schreef:
Dus door hem voor de LL te laten lopen zou hij een betere houding moeten gaan aannemen? Dus obv mijn 2 geplaatste foto's zou ik bij de 2e foto mijn hande naar voor moeten geven, zodat zijn neusje eruit zou komen.

Maar hij is zo eentje dat als ik aan de teugels kom hij direct naar beneden knikt, hij ontwijkt dus de druk. Naar de hand toe rijden zou dus een oplossing zijn?

Een paard hoort altijd naar de hand toe gereden te zijn vanuit activiteit van het achterbeen :j

Door het opbollen van de rug en het kantelen van het bekken en daarin actief blijven is het voor je paard makkelijker om zijn neusje op de ll te houden. Zeker in draf :j

Het zijn momentopnames. We kunnen niet zien of de aanleuning 100% stabiel is.

Je paard neemt altijd een betere houding aan als hij op de ll loopt :j Tenminste.. als hij wel van achteruit naar voren gereden wordt.. als je hem enkel "langer" geeft gaat hij op de voorhand.

Letterlijk, wat je er van achter in stopt.. komt er van voren uit

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:58

Op de eerste foto loopt ze van het achterbeen af, ze gaat stuwen en duikt op de voorhand. Probeer haar eerst op het achterbeen te krijgen dmv van achteren naar voren rijden en ga vanuit die positie je paard zijn hals uitschuiven. Zodat ze horizontaal blijft in haar gehele lijf. Dan gaat haar neus vanzelf meer naar de ll en zal ze zich oprekken ipv opkroppen voorin de hals. Ze moet echt naar die lengte gaan zoeken.. De tweede foto oogt iets beter helaas is schuin lastig te beoordelen maar ook hier lijkt het of haar kont het hoogste punt is/blijft.. ook in het terugnumen.. Jij gaat ook compenseren in je zit door achterover te "hangen" Ze komt hier alsnog niet op het achterbeen (kun je zien in het doorknikken van de gewrichten, voor knikt verder in dan achter)

Foto 3 oogt op zich aardig, weer billen hoog.. en ze zou met de neus volgens mij nog iets meer eruit mogen.. wel leuk voorbeentje :D

Is je paard toevallig ook wat overbouwd?

JoycexLynn12 schreef:
Wat een leuk topic!

Ik ben momenteel met mijn merrie (1,77) veel aan het werk met het lang en laag en ontspannen.. Ze vind dat hoge heel makkelijk en loopt daar prima maar zodra ik haar dan lager wil instellen merk ik dat ze het toch moeilijk vind.
Ze piept er dan vaak tussen uit door in haar eigen houding te gaan lopen, van de teugel af of juist ontzettend achter de loodlijn.
Mijn instructrice lest zelf bij Lotje Schoots dus onze manier van trainen kun je met die van haar vergelijken.

Hier een foto van een wat lager ingestelde Lynn ;
Afbeelding

Vanwege haar grootte en lengte vind ze het moeilijk om te gaan zitten en vanuit achter te lopen, dmv overgangen (wegrijden en terugnemen) maken we dit sterker.
Terugnemen ;
Afbeelding

Door haar flexibeler en losser te maken doen we ook stukjes naar binnen en naar buiten kijken en toch actief vanuit achter blijven.
Dit ook iets langer, als ze hoger loopt heeft ze hier niet zoveel problemen mee,
Inzet naar binnen ;
Afbeelding

Beetje lang stukje geworden :+ We rijden L2 en hopen zondag onze laatste punt te scoren, we willen graag de M1 in.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:41

Ja, dat gaf ik zelf al aan in mijn post.. Deze foto´s zijn overigens van afgelopen zomer dus al een tijd geleden, ik was daar net begonnen bij mijn instructrice.
Ik zal binnekort eens vragen of er nieuwe gemaakt kunnen worden want we zijn erg veranderd.

Ja ze is wat overbouwd, omdat ze zo groot is en lang is ze ook wat op de voorhand gebouwd waardoor dat al heel snel haar valkuil is.
Toch heb ik sinds ik les heb van mijn huidige instructrice het nooit op mijn coupon gehad en is haar achterbeen altijd actief.

Dat met de billen omhoog klopt, zegt mijn instructrice ook! Ze moet het kruis meer laten zakken, word aan gewerkt!

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:13

Natuurlijk weet ik dat van achter naar voor rijden de basis is, dit wordt ook gedaan ;) Maar ik bedoel naar het extreme toe, hem niet op de voorhand duwen natuurlijk, maar ervoor zorgen dat zen neus meer voor de LL is dan op.

Ik moet wel zeggen, met chaps is mijn houding stukken beter (met momenten) en ik doe mijn uiterste best om aan mijn houding te werken en een correcte aanleuning te krijgen.

@Maris__:
foto 1, het paardje heeft een stuwend achterbeen en buigt net zoals mijn paard te vroeg af in de hals en zelf leun je met je schouders iets te ver naar achter met een holle rug. Wel mooi dezelfde pasgrootte en een lekker voorbeen. Misschien iets meer het neusje eruit en meer lengte, maar met friezen is dit niet al te gemakkelijk denk ik ;)

foto 2, ook stuwend achterbeen en het lijkt alsof ze achter de LL loopt je zit ietsjes naar links ingeknikt.

foto 3, lekker dier! Ook een stuwend achterbeen, maar een mooi gelijk pasgrootte. Mooie ruimte in de hals alleen ook weer te vroeg afgebogen. En je gaat op je knieen vallen als ik het paardje wegtover ;)

Correct me if I'm wrong :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:27

JoycexLynn12 schreef:
Ja, dat gaf ik zelf al aan in mijn post.. Deze foto´s zijn overigens van afgelopen zomer dus al een tijd geleden, ik was daar net begonnen bij mijn instructrice.
Ik zal binnekort eens vragen of er nieuwe gemaakt kunnen worden want we zijn erg veranderd.

Ja ze is wat overbouwd, omdat ze zo groot is en lang is ze ook wat op de voorhand gebouwd waardoor dat al heel snel haar valkuil is.
Toch heb ik sinds ik les heb van mijn huidige instructrice het nooit op mijn coupon gehad en is haar achterbeen altijd actief.

Dat met de billen omhoog klopt, zegt mijn instructrice ook! Ze moet het kruis meer laten zakken, word aan gewerkt!

Die van mij heeft ook kortere voorbeentjes en langere achterbenen en die kan ook gewoon horizontaal lopen hoor.. :P Bedoelde meer, is op een standfoto haar kont ook het hoogste punt?

Het kan heel erg goed dat het beeld NU heel anders is.. dan ben ik benieuwd naar nieuwe foto's! Leuk!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:33

SheeNegro schreef:
Natuurlijk weet ik dat van achter naar voor rijden de basis is, dit wordt ook gedaan ;) Maar ik bedoel naar het extreme toe, hem niet op de voorhand duwen natuurlijk, maar ervoor zorgen dat zen neus meer voor de LL is dan op.

Ik moet wel zeggen, met chaps is mijn houding stukken beter (met momenten) en ik doe mijn uiterste best om aan mijn houding te werken en een correcte aanleuning te krijgen.

@Maris__:
foto 1, het paardje heeft een stuwend achterbeen en buigt net zoals mijn paard te vroeg af in de hals en zelf leun je met je schouders iets te ver naar achter met een holle rug. Wel mooi dezelfde pasgrootte en een lekker voorbeen. Misschien iets meer het neusje eruit en meer lengte, maar met friezen is dit niet al te gemakkelijk denk ik ;)

foto 2, ook stuwend achterbeen en het lijkt alsof ze achter de LL loopt je zit ietsjes naar links ingeknikt.

foto 3, lekker dier! Ook een stuwend achterbeen, maar een mooi gelijk pasgrootte. Mooie ruimte in de hals alleen ook weer te vroeg afgebogen. En je gaat op je knieen vallen als ik het paardje wegtover ;)

Correct me if I'm wrong :D

Liever op de ll of zelfs neusje er iets uit dan ietsjes achter de ll inderdaad :j Maar het is en blijft gewoon moeilijk, ook al rijd je met een zachte hand en loopt je paard fijn naar de hand toe.

Mijn instructrice zegt ook altijd.. je blijft ALTIJD werken aan de aanleuning.. vanaf dat ze doorgereden worden tot ze met pensioen gaan. Iedere dag weer, evenals van achter naar voren rijden. Een paard zal (tenzij hij echt heel atletisch gebouwd is) nooit van zichzelf op de achterhand gaan zitten en perfect nageven. Of je nu B of GP rijd, dat blijft ALTIJD je aandachtspunt. Zolang je paardrijd!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:00

Zeg toch ook niet dat ze niet horizontaal kan lopen :+ Maar we zijn beiden nog 'onervaren' en leren gewoon eigenlijk veel van elkaar, wanneer ik iets fout doe zal zij mij daarop afstraffen.

Ik ga mijn vriendinnetje eens lief aankijken, ben zelf ook benieuwd hoe het eruit ziet! Kan ook evt. een filmpje laten maken.

Dit is de meeste recente 'standfoto', wel vanaf de zijkant en van de zomer.

Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:07

Vind het een mooi peerd Joyce :o

Hartstikke leuk als ze je daar mee wil helpen (vast wel toch? alleen niet als het heeeel koud is denk ik := )

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:08

Ik ook <3 maar dat vind je altijd van je eigen paard haha.. En ik las ergens in het topic dat paarden waar je iets aan moet doen met een koppie erop het leukste zijn en daar ben ik het volledig mee eens! Voor iedere winstpunt is het hard werken maar je krijgt er zeker wat voor terug! :D

Haha dat doet ze wel hoor, toch vriendin? *\o/*

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:31

Zo, ik val ook weer even binnen! :D

@JoycexLynn12 - heb je ook foto's hoe het beeld is van tijdens wedstrijden? Want met zo diep lopen als op de foto's zul je op een wedstrijd niet snel WP krijgen. Terwijl je die wel hebt.
Verderop las ik dat deze foto's van een tijdje geleden zijn. Ben dus benieuwd naar nieuwe! :D

@Daaphh - wat een enorm verschil aan het begin en aan het einde van het seizoen! Op de eerste foto drukt hij echt de rug nog weg, dat is een stuk verbeterd op de tweede foto. Maar daar loopt hij dan weer een beetje op de voorhand.
Nou, voor een startende combinatie niet slecht hoor! Ik vind vooral het verschil tussen de foto's erg leuk! Je hebt er goed aan gewerkt! /3

SheeNegro schreef:
Ha, ik ben weer veel te laat zie ik .. themuisje en S_en_Z hebben al precíes gezegd wat ik dacht toen ik je bijdrage las. Inderdaad, áltijd naar de hand toe rijden. :j