Waar ik zelf tegen aanloop is:
De wijze waarop een aantal klassieke kenners communiceren via het inet is op een wijze dat bij menigeen de haren overeind gaan staan. Ze verkondigen 'de leer' soms nog heftiger dan menig geloofsextremist waardoor er ook heftige tegenreacties komen.
Een groot aantal (mee)lezers is er van overtuigd dat uit elke "leer" of "stroming" oefeningen te halen zijn waarmee je je paard en het rijden kan verbeteren. Ook hier reageren de klassiekers heel fel op. Er is namelijk alleen de klassieke leer die 'goed' is. Dit leidt ook tot heftige discussies.
Een discussie is een gesprek waarbij twee of meerdere mensen een andere mening toegedaan is, waarbij je vooral ook moet luisteren (hier lezen) wat de ander schrijft. Hierop kan je dan (met respect) reageren. Als je mening A niets vind kan je dat melden met daarbij je standpunten ZONDER de ander compleet af te kraken waardoor de discussie alleen maar heter zal worden met de slotjes en het bannen als gevolg.
Als je iemand wilt overtuigen geef dan aan waarom iets positief is door de voordelen te benoemen en niet door alles en iedereen die "het niet heeft of doet" compleet af te kraken. Dat zegt meer over de poster dan dat het de ander zal overtuigen.
Op basis van een foto of een still of een 3 seconde moment kan je geen enkele mening vormen over de wijze van rijden. Het is een momentopname. Iedere instructeur ZOU moeten reageren dat het onmogelijk is om een foto te beoordelen. Hier heb je toch echt meer voor nodig.
Ik zelf rijd gewoon zoals ik rijd. Ik heb hier wel eens gehoord dat dat LDR is (wat ik wel heel grappig vind om te horen want dat is echt kul), volgens de ander is het klassiek maar dan net weer wat anders. Mij kan het werkelijk niet schelen welke naam eraan gehangen wordt. Mijn doel in dit topic is te ontdekken welke ideeën er leven in het klassieke en van een aantal oefeningen merk ik dat mijn paarden verbeteren en die neem ik nu dagelijks mee in de training. Andere oefeningen vind ik niet prettig of gaat de werking boven mijn pet, dus daar begin ik niet aan.