liljebo schreef:Zooist schreef:liever met een dubbele longe, vanaf het begin al.
Niet dat ik daar een kei in ben want meestal doe ik maar wat (als ik voel dat het goed is) maar heb gemerkt dat zelfs dat geklungel van mij zeker toegevoegde waarde heeft voor de stappen die daarna gaan volgen, het zadelmak maken ed.
Dat wil ik dus ook graag proberen, maar ik heb daar geen ervaring in en ik heb geen gelegenheid er op dit moment les in te nemen. Welke risico's neem ik (met een braaf paard in stap) als ik het toch probeer?
Vingers vanaf laten of toch een beetje op veilig niveau oefenen?
Ik had een kennisje die altijd zo longeerde. Zo heb ik gevraagd het eens samen te doen bij mijn oude merrie die graag foutjes vergeeft. Toen ik (voor mijn begrippen) vond dat ik het gevoel een beetje had, en de handigheid, ben ik met mijn driejarige begonnen. Ondanks dat ik nu bij Moll zie dat ik dingen heel anders gedaan heb, vind ik toch dat ik er profijt van gehad hebt.
Achteraf zeg ik, had ik beter wat lessen kunnen nemen van iemand die daar erg handig mee is. Heb daar toen ook wel naar gekeken maar ik vertrouw dat allemaal niet op internet. Vooral veel grootspraak en geldklopperij.
Ik leer ook erg veel door te kijken gelukkig. Dus daar doe ik ook mijn voordeel wel mee.