Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:19

Ik vind dat je dan zeker geen slechte ruiter bent, ik ben zelf ook vaak genoeg gevallen maar merk wel dat ik nu een vastere zit heb en meestal beter blijf zitten bij onverwachtste sprongen :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:02

Ik vind het bovendien erg raar als mensen je zo raar aankijken als je een keer van je paard valt 8)7

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:18

als dat echt zo is dat als je valt dat je een slechte ruiter bent nou dan ben ik wel de slechtste ruiter ook (ik bedoel ik ben niet geweldig maar slecht?) Ik ben denk ik in de 6 jaar dat ik rijd een stuk of 25 x gevallen, maar ze zeggen toch altijd van vallen leer je ? maar volgensmij is dat wel zo hoor want iedere x dat ik val gaat het daarna weer beter haha :P

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:32

Het vallen an sich maakt je geen slechtere ruiter.
Echter vraag ik me wel af.. Ik heb ook een drukke pony, daar ben ik in 3,5 jaar tijd toch maar 1x vanaf gevallen. (ja ze schrok en ik was zo stom.. ik was niet aan het opletten..). mijn pony is nl opgevoed en weet wat wel en niet mag. Als je je paard zover krijgt, vind ik je een goede ruiter. Automatisch betekent dat als het goed is wél dat je er niet elke week naast ligt.
En het ligt ook van de vallen, was het een complete rodeo en je valt, niks mis mee. Draait je paard een keer om en je ligt er al naast, ja sorry.. je zit bepaalt ook hoe goed je bent en in dit geval dus niet zo goed..
Kort gezegd: Veel vallen betekent indirect wel dat je een slechte ruiter of een slechte combinatie bent met dit paard. Nooit vallen maakt je echter geen goede ruiter...

_Carowa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:58

je hebt toch ook leren lopen met vallen en opstaan!.
niet dat je het zo moet zien maar elke ruiter valt wel eens!
niks met ervaring of onervaren te maken!.

debravanesch

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:52

Je leert met vallen en opstaan. Vaak als je valt weet je waardoor het kwam en je voelt ook wat er mis ging. De volgende keer weet je dus wat je in die situatie niet moet doen. Ik zelf rij op een manege, en rijd al enkele weken op een paard dat gevoelig is in de mond en aan benen geven, dan gat hij bokken. Ik weet ondertussen hoe ik hem moet behandelen en wat te doen als hij bokt of gewoon koppig is ( ben er wel nog niet afgevallen) maar al een paar keer er dicht bij. Je leert hieruit. Ik rijd nu sedert een jaar weer en ben al 2x gevallen, tot een gekneusde rug toe, maar weet hoe het komt en heb hieruit geleerd.

MP83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:43

Ik hoop het niet! Ik denk dat iedereen wel eens kan vallen, en dat het aan de omstandigheden ligt. Misschien dat je als onervaren ruiter wel vaker valt dan als ervaren ruiter, maar is een minder ervaren ruiter ook per definitie een slechte ruiter? Ik denk niet altijd. En zoals al vaker gezegd wordt hierboven, je leert met vallen en opstaan 9en weer opstappen!).

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:45

Cahill schreef:
Ik ben er van overtuigd dat door die bokken, door vallen, opstaan en weer verder rijden, je toch zeer zeker ook wel een goede ruiter genoemen mag worden.

je hebt je eigen antwoord al gegeven :D volledig mee eens! hoppa eraf, hoppa erop en door!

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:58

Ik ben het helemaal met jullie eens, vallen hoort bij het rijden, evenals het weer opstaan en verder rijden.
Gewoon durven rijden, vind ik.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:00

Wat een onzin. Vallen kun je niks aan doen, is maar net wat voor paard je onder je kont hebt. Heeft niks te maken met goed of slecht kunnen rijden.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 06:47

Nou als je nog bijna nog nooit bent gevallen en dan kan je niet paardrijden , dan kan ik blijkbaar niet paardrijden en leer ik ook niks qq
heb echt op de grootste donderstenen gereden , maar ben 1x bijna van mn eigen vz paard gevallen.... maar dat was mn eigen schuld ik wou der nog al raar zeg maar afstappen maar toen zag ze gras onder der hoofd en toen hing ik daar hahaha!

MP83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:41

Ruby1995 schreef:
Nou als je nog bijna nog nooit bent gevallen en dan kan je niet paardrijden , dan kan ik blijkbaar niet paardrijden en leer ik ook niks qq

Ja dat is echt weer het andere uiterste! Denk dat wel of niet vallen los staat van een goede ruiter zijn of niet, beide kanten op. Dus ook dat nooit vallen niet per definitie betekent dat je wél een goede ruiter bent.
Vallen hoort erbij, maar als je nooit valt is dat natuurlijk hartstikke fijn :)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:43

Zoals mijn mamie altijd zegt;

Hoe meer je valt hoe meer je leerd.

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:44

iedereen heeft het over;
ja als je maar weer opstapt.
maar bij mijn verhaal kan dat niet. :x

gipsynijm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:59

als je 10 keer gevallen bent dan ben je pas een ruiter;)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:16

of als je 5x bent gevallen een 1x darvan je ovenbeen heb gebroken! -O- :=

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:28

Naja ik ben een slechte ruiter dusss, ben 1x in 8 jaar van mn paard gevallen en heb op alle soorten paarden gereden :p

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:50

Ik ben in die 3jaar pas 1 keer gevallen omdat t paard vanuit een 'rengalop' bleef staan en zich omdraaide, stevige zit heb ik, maar dit betekend niet dat ik 'goed' rij? Zo betekend t dus ook niet dat je slecht rijd wanneer je eens valt, licht ook aan t paard, de bok, hoe je je net concentreert, ik viel op een moment dat ik voorover zat en met iemand een wedstrijdje hield, tja, dan kan dat best gebeuren dat je ernaast kukelt :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:50

Dropsleutel schreef:

Leert :')

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:04

lol! Er zijn ook echt posts dat mensen zich schamen omdat ze 2 keer in drie jaar van hun paard zijn gevallen! Ik ben een tijdje geleden in 2 weken 3 keer van 2 verschillende paarden afgevallen en hard ook.
Daarvan heb ik geleerd, dat je op moet blijven letten én dat paarden soms een kronkel in hun kop kunnen hebben.

ymke1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:39

Een vriendin had mij vroeger geleerd dat je pas écht een ruiter bent als je in totaal 7 keer bent gevallen :')
Imo ben je geen slechte ruiter als je valt, al denk ik wel dat als je altijd maar blijft vallen dat je toch wel je vragen moet gaan stellen bij je manier van rijden.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:20

Als je zo af en toe er eens vanaf valt blijf je ook alert. Mensen die nooit vallen kunnen (Niet iedereen) een beetje roekeloos worden met dingen. Ik val er ook wel eens af maarja, ik zag toch écht een brief van honderd in het zand liggen dan. :')

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:27

Ik ben in mijn jongere jaren nogal wat van paarden afgevallen :') , maar ik vind dat ik daar best van geleerd heb! Ik ben zoiezo voorzichtiger geworden, en kan rare sprongen/bokken nu makkelijker uitzitten :D Ik zeg ook altijd een echte ruiter is een zandruiter _O-

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:45

xSlvna schreef:
Dropsleutel schreef:

Leert :')

mijn nerderlants is mijn goetste vak sints mijn driede hat je niet gedenkt he ? :')

Ilovehorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:21

Cahill schreef:
Zojuist las ik hier een bericht over iemand waarvan haar paard de laatste tijd wat meer bokt en zij er ook regelt afvalt. Zij krijgt het antwoord dat ze maar beter moet leren rijden!!!!

Vandaar dit topic!

Het valt mij steeds vaker op dat als je paard/pony bokt en je valt er af dat je dan gelijk een stempel op je hoofd krijgt: KAN NIET RIJDEN! Is dit jaloezie omdat mensen je eigenlijk bewonderen dat je eraf bent gevallen, weer opstaat en verder rijd.... maar dit niet durven zeggen????

Ik heb een pony van 4 jaar (en 1 van 18), allebei zijn het 'vreugde' bokkers. I don't care, ik ben van de generatie 'hoe langer je blijft zitten, hoe dikker de pret'! :D
De 4 jarige is pas sinds december onder het zadel en we zaten er al op te wachten....de 1e x zand happen. Eindelijk afgelopen zaterdag is het hem gelukt, een galop bok, lang uit op zijn nek, pony maakt scherpe bocht naar rechts en ruiter: 'links afslaan alstublieft'........
Een andere griet bij ons op stal heeft haar eigen 2,5 jarige zadelmak gemaakt en dat paard heeft nog geen stap verkeerd gezet. MIJN pony wordt uitgemaakt voor 'wild en kreng' (ook vanwege zijn karakter, eigen willetje) en ik krijg het etiket 'kan niet rijden' alleen maar vanwege een natuurlijke reactie (en natuurlijke karakter eigenschap). Tenslot van rekening vind ik het alleen maar leuk als ze eens met de voetjes van de vloer gaan en ik heb menig bok uitgezeten........ (een helling naar beneden en dan een bok......???)

Ik ben er van overtuigd dat door die bokken, door vallen, opstaan en weer verder rijden, je toch zeer zeker ook wel een goede ruiter genoemen mag worden.

soory hoor maar zls je valt dan word je er hard van en ik ben van allerlei soorten af gekletterd haha XD