MarcelDufour schreef:Weet je wat het is met interviews en verslagen. Daar zijn degenen die geinterviewd worden, zich zeer bewust van het feit dat wat zij op dat moment zeggen, door een groot publiek gelezen en beoordeelt worden. In generaal durf ik te zeggen dat de gevers van een interview zelden de waarheid vertellen. Ze leggen het zo mooi uit, dat het door het grote publiek geaccepteerd wordt.
Kan best zijn, maar dan kunnen we niemand meer geloven toch? Dan kunnen we Albert Voorn in zijn clinic ook niet meer geloven. Dan kunnen we allerlei artikelen ook niet meer geloven... Het werkt dan twee kanten uit, zowel in het voordeel als in het nadeel van de dressuursport (of waar het dan ook over mag gaan)
Ik vond het artikel logisch. Ik lees dat, klinkt goed, en ik doe door het lezen van zoiets inspiratie op. Of die ruiters thuis nu wel of niet doen wat zij preken, als wat zij preken goed is, dan is het toch positief dat ik er inspiratie mee op doe? Ik doe enkel wat met hun mooie uitleg, ik zie niet wat zij thuis doen...
Overigens haalde jij eerder Edward Gal nog aan als DE dressuuruiter die zonder LDR grote prijzen wint, en nu is wat hij zegt in een clinic weer niet geloofwaardig? Begrijp ik jou nu goed?
MarcelDufour schreef:Dat ligt in mijn ogen dan helemaal aan de persoon, want ik ben van mening dat zachte heelmeesters nog steeds stinkende wonden maken. Harde confrontatie werkt beter dan vleiende woorden, in mijn ogen. vaak merk ik ook dat zodra je mensen kwaad maakt met deze confrontatie, pas de echte emotie (lees:waarheid) naar buiten komt.
iemand ergens op aanspreken is wat anders dan een grote groep meekrijgen. Ik ben zelf dressuurliefhebber. Ik heb zelf nog geen duidelijke mening t.o.v. LDR (zoals ik al meerdere malen heb uitgelegd) Ik volg vanalles, probeer mij een goede mening te vormen. Ik ben echt bereid naar mensen te luisteren die wat zinnigs te vertellen hebben. Maar mensen die ongenuanceert direct mijn liefhebberij veroordelen, die komen niet bij mij binnen.... Ik zoek altijd naar voorbeelden. Mensen die echt wat te vertellen hebben en het ook in de praktijk kunnen brengen het liefst. En misschien moet de discussie wel op mensen zoals ik gericht worden. Mensen die het basisniveau enigzins aan het ontstijgen zijn, die de stap maken naar de proffesionelere (inter)nationale dressuursport. Mensen die die steeds serieuzer bezig gaan houden met de training van hun paard en zoekend zijn naar de juiste weg om dit te doen.
Ik heb niets aan mensen die veroordelen wat ik doe/wil doen. Ik heb alleen wat aan mensen die mij de juiste weg kunnen laten zien.
Een grote groep, met name onwetende pennymeisjes is makkelijk mee te krijgen met foto's, plaatjes en harde woorden. Maar de kans dat die in de (inter)nationale sport gaan belanden, en echt met trainingsmethoden in aanraking komen is niet zo groot. Juist degene die enigszins wat niveau hebben, maar (nog) niet in de top zitten...
MarcelDufour schreef:Dit vind ik een opmerking onder de gordel, want ik heb jou niet een keer de indruk gegeven dat jij voor mij op de ignore stand staat.
Dat kwam op mij zo over omdat je na mij een paar keer postte zonder ergens op in te gaan...
MarcelDufour schreef:Is er dan iets wat jij gezegd hebt waardoor je zou denken dat ik je negeer? Ik ben dan wel vaak, maar niet altijd online, en ik denk dat de vraag waar je antwoord op wilt hebben, mij dan ontgaan is. Welke was dat?
Heb je net gedaan, zie mijn reactie hierboven.