Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Milkberry schreef:Picasso, oh over het hoofd gezien!! Mooie vwnw foto!! Dat is echt precies hoe ik het zou willen zien.
ChocooPrins schreef:Het is helaas ver... 220kilmometer verderop...
Als hij weg gaat, gaat hij enkel naar daar. Omdat ze daar door middel van training je paard revalideren.
En dat is nu exact wat hij nodig heeft. Ik kan wel aquatraining doen, maar komt hij terug heb ik opnieuw hetzelfde probleem. En de bedoeling is toch dat ik er mee rij...
Na de training kan ik makkelijker overnemen. En ik kan daar wel op les gaan, maar dat zal eerder maximaal iets wekelijks zijn.
En daarna blijf ik 2 wekelijks lessen bij die mensen. Want dan zijn ze in de buurt.
Jenny, inderdaad erg lastig... Nu je zal voor jezelf moeten uitmaken wat je doelen zijn en waar je prioriteiten liggen. Als je de plek hebt voor 2 dan zou ik niet twijfelen...
Een Z proef kan in principe elk paard, maar je zal inderdaad moeten uitmaken indien je paard daarin plezier heeft.
ChocooPrins schreef:Heb ik ook al aan gedacht Simpelman. Maar dat vind ik nog enger!! Maar als laatste optie is het geen verkeerd idee. Naar de eifel.
Nu hij zal wel braaf zijn in een kudde, het is wel een hengst maar hij is wel super sociaal vind ik. Hij is makkelijk op zichzelf en makkelijk met anderen rond hem.
Simpelman schreef:ChocooPrins schreef:Het is helaas ver... 220kilmometer verderop...
Als hij weg gaat, gaat hij enkel naar daar. Omdat ze daar door middel van training je paard revalideren.
En dat is nu exact wat hij nodig heeft. Ik kan wel aquatraining doen, maar komt hij terug heb ik opnieuw hetzelfde probleem. En de bedoeling is toch dat ik er mee rij...
Na de training kan ik makkelijker overnemen. En ik kan daar wel op les gaan, maar dat zal eerder maximaal iets wekelijks zijn.
En daarna blijf ik 2 wekelijks lessen bij die mensen. Want dan zijn ze in de buurt.
Jenny, inderdaad erg lastig... Nu je zal voor jezelf moeten uitmaken wat je doelen zijn en waar je prioriteiten liggen. Als je de plek hebt voor 2 dan zou ik niet twijfelen...
Een Z proef kan in principe elk paard, maar je zal inderdaad moeten uitmaken indien je paard daarin plezier heeft.
Zet je paard één of twee jaar in het buitenland in een half verwilderde opfok tussen 100 andere paarden, daar gaat/moet hij naar vermogen bewegen, zijn lichaam gaat zich aan de omgevingseisen aanpassen.
Ruig, glooiend land vindt je in Duitsland en Frankrijk, de opfok is er goedkoop.
Alles dat hij nu al geleerd heeft blijft gewoon bestaan.
Het zal je verassen wat voor een paard je terug krijgt.
Simpelman schreef:Dat denk ik ook.Het gebrek aan natuurlijkheid en hardheid tijdens de opfok zou wel eens de oorzaak kunnen zijn voor een grote hoeveelheid problemen die we tijdens ons latere gebruik tegenkomen.
ChocooPrins schreef:. Herkenbaar. Hercule is ook veel aanhankelijker geworden. Ik wist altijd al dat ik veel van hem hield. Maar dat dit omgekeerd ook zo was en is, merkten we dus toen pas. Wist ik niet.Nou als ik die terug kwam halen had ik opeens een heeeeel aanhankelijk paard terug...
ChocooPrins schreef:Ja, dat zie je bij de merens ook. Ik ken nogal wat van dit soort verhalen. De eerste jaren kunnen echt lastig zijn met een merens (ook mijn ervaring), maar als ze eenmaal voor je gaan dan is dat ook zo en dan blijft dat.Alhoewel, en dat vind ik nu typisch aan die barokke paarden, ze zijn beetje eenhandig.
ChocooPrins schreef:Herkenbaar. Hercule kan zo hard aan komen galopperen als ik ze op kom halen van de wei (krijgen ook eten en dat weten die schoffiesHij komt afgesprint als hij mij ziet. En geef je hem eens aan iemand anders kan hij heel onrespectvol zijn en bij mij is hij gewoon braaf (meestal)
ChocooPrins schreef:Dus de ene keer ben ik zijn wereld en de andere keer zou hij gewoon zijn kont draaien.