nombrado schreef:weet hier niemand de functie of waarom men met kneveltrens rijdt?
Dacht dat u zoveel wist, maar ook dat u oh zoveel vragen stelt.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:nombrado schreef:weet hier niemand de functie of waarom men met kneveltrens rijdt?
Dacht dat u zoveel wist, maar ook dat u oh zoveel vragen stelt.
murphy102 schreef:Van het materiaal Argentan is bekend dat het de speekselklieren aanzet tot grotere produktie van speeksel. Paarden schijnen het erg prettig te vinden en de ruiter ook, vanwege het schuimmondje.
pien_2010 schreef:Nombrado: Googlen kan je verder helpen. Ik heb dus het volgende gegoogled:
Beschrijving:
"De verlengde pootjes zorgen ervoor dat het bit niet in de mond verschuift, en helpen beter te kunnen leiden door meer druk te leggen op de zijkanten van het hoofd van het paard. Afgerond bij de aanhechting van de ringen aan het mondstuk, zodat de mondhoeken niet worden beschadigd. Dikte: 15 mm. ".
Als je verder Googled dan zie je dat het bit vooral onbekend is in NL maar elders (b.v Ierland) zeer bekend is. Dat het te boek staat als een zeer vriendelijk bit en fijn voor de paardenmond.
Professor schreef:murphy102 schreef:Van het materiaal Argentan is bekend dat het de speekselklieren aanzet tot grotere produktie van speeksel. Paarden schijnen het erg prettig te vinden en de ruiter ook, vanwege het schuimmondje.
Argentan ist eine handelsübliche Legierung, auch bekannt als „Neusilber“ oder „German silver“, und besteht aus Kupfer, Nickel und Zink. Sie enthält meist 47-65% Kupfer, 12-25% Nickel und Zink. (Sprenger verwendet 60-65% Kupfer, 12-15% Nickel, und der Rest ist Zink). Argentan enthält einen verhältnismäßig hohen Anteil an Nickel, welches bekannt dafür ist, Allergien auszulösen.
pien_2010 schreef:Nombrado: Googlen kan je verder helpen. Ik heb dus het volgende gegoogled:
Beschrijving:
"De verlengde pootjes zorgen ervoor dat het bit niet in de mond verschuift, en helpen beter te kunnen leiden door meer druk te leggen op de zijkanten van het hoofd van het paard. Afgerond bij de aanhechting van de ringen aan het mondstuk, zodat de mondhoeken niet worden beschadigd. Dikte: 15 mm. ".
Als je verder Googled dan zie je dat het bit vooral onbekend is in NL maar elders (b.v Ierland) zeer bekend is. Dat het te boek staat als een zeer vriendelijk bit en fijn voor de paardenmond.
Moll schreef:ahhhh de kneveltrens of ook wel het scholings bit genoemt heerlijk bit om mee te rijden altans vind ik, maar nombrado wat een terleur stelling dat u niet weet hoe deze werkt en waar voor deze is.
het biot word ook in de Wenen gebruikt bij de jonge hengsten
pien_2010 schreef:"De verlengde pootjes zorgen ervoor dat het bit niet in de mond verschuift, en helpen beter te kunnen leiden door meer druk te leggen op de zijkanten van het hoofd van het paard. Afgerond bij de aanhechting van de ringen aan het mondstuk, zodat de mondhoeken niet worden beschadigd. Dikte: 15 mm. ".
nombrado schreef:pien_2010 schreef:"De verlengde pootjes zorgen ervoor dat het bit niet in de mond verschuift, en helpen beter te kunnen leiden door meer druk te leggen op de zijkanten van het hoofd van het paard. Afgerond bij de aanhechting van de ringen aan het mondstuk, zodat de mondhoeken niet worden beschadigd. Dikte: 15 mm. ".
wat is de functie van de druk aan de zijkant van het paardenhoofd ?
pien_2010 schreef:Geef zelf het antwoord maar want gezien de hoeveelheid posts is dit jouw "feestje"
nombrado schreef:toch raar
er rijden zoveel mensen , in de "klassieke" stroming met dit bit
echter kunnen ze geen antwoord geven waarom
of zich uberhaupt inbeelden hoe dit voor een paard moet voelen in de zo gevoelige mond.
is een gewoon dubbel gebroken watertrens niet genoeg?
Waarom rijd het merendeel van de wedstrijdruiters hiermee?
is dit bit er niet voor, om de onkunde van de ruiter te verbloemen?
(tenslotte, als je als ruiter aan de ene kant behoorlijk inwerkt, schiet in ieder geval het bit niet helemaal door het paard zijn mond)
In mijn beleving is het de onkunde van de ruiter en dat is nog steeds NIET in het belang van de gezondheid van het paard.
kaken vastzetten zegt voor mij al genoeg.
Professor schreef:nombrado schreef:toch raar
er rijden zoveel mensen , in de "klassieke" stroming met dit bit
echter kunnen ze geen antwoord geven waarom
of zich uberhaupt inbeelden hoe dit voor een paard moet voelen in de zo gevoelige mond.
is een gewoon dubbel gebroken watertrens niet genoeg?
Waarom rijd het merendeel van de wedstrijdruiters hiermee?
is dit bit er niet voor, om de onkunde van de ruiter te verbloemen?
(tenslotte, als je als ruiter aan de ene kant behoorlijk inwerkt, schiet in ieder geval het bit niet helemaal door het paard zijn mond)
In mijn beleving is het de onkunde van de ruiter en dat is nog steeds NIET in het belang van de gezondheid van het paard.
kaken vastzetten zegt voor mij al genoeg.
En nu zijn wij weer op uw punt terug gekomen, en die van cherie ook, dat vasthouden van de kaken. Daar scheld u op het vreemde is dat u totaal geen uitleg daaraan gegeven heeft, vraag mij trouwens af waar heeft u weleens antwoord op gegeven?
Het systeem van u in een discussie is vragen terug geven, dat is voor mij geen discussie maar de boot afhouden wanneer het tot de kernvraag komt.
quadripes schreef:nou ik wil nog wel graag even weten:
ik heb altijd geleerd dat het enkelgebroken bit op het verhemelte (ik had ook nog een schrijffout gemaakt) inwerkt dmv notenkraker-inwerking.
quadripes schreef:ik heb overigens een kneveltrens met anatomisch gevormd mondstuk, zodat het bit niet in het verhemelte kan prikken. ach... wat dom... ik had dus zelf kunnen bedenken dat dat niet de bedoeling was ha ha ha.