Sizzle schreef:Vervolgens ga je op de opstijghulp staan, steun met 1 hand tegen je paard (is gelijk een makmaak oefening) en zwiep je been (eerst de een dan de ander) een keer of 10 langs het krukje zo ver mogenlijk naar voor en naar achter zonder je bovenlichaam mee te bewegen.
Zie gelijk voor me wat Euwe daar wel niet van moet denken... "Mens wat doe je nou!!! En zoef weg is hij...
"
Maandag bezig geweest met longeren aan de kaptoom en met de lengte buiging (meneer was alleen heel fris dus nadat hij een paar mooie stukjes had lekker los gedaan, waar hij dankbaar gebruik van maakte...
Wat kan dat dier snel..
Gisteren had vrouwtje een vrije dag en vandaag bezig geweest met werken aan de hand.
Merkte dat hij met name de lengte buiging naar rechts terwijl hij met zijn hoofd naar beneden was veel beter deed.
Aan het einde nog wat losmaak oefeningetjes gedaan en nog lekker gepoetst.
Hier ook helaas geen bos naast de deur...
Ooit een keer op Otto lijkt me ook wel wat!
Confronterend waarschijnlijk....
Tessa Roos klinkt me ook wel interessant...
In mijn manege tijd vroeger een instructeur gehad welke weken bezig is geweest met mijn houding, ging toen ook super.
Helaas vanwege onderrug klachten en nu dus de Fybro (en nog steeds last van mijn rechter zitbeenknobbel na een val in mei...) een lichaam wat vaker niet als wel mee wilt werken.
Momenten dat ik zelf de instelling heb "het is nu eenmaal zo" en een Euwe welke goed over de rug gaat valt het wel mee.
Indien Euwe vast houd of ikzelf niet goed in mijn vel zit dan is mijn balans ook foetsie...
Dus misschien na de lessen van Monique eens kijken voor Tessa.
@Evelijn; Mooi compliment voor jou maar ook een pluim voor degene die het zei, ziet gelukkig dus ook het verschil en weet hoe het niet moet!
Zaterdag ging er op locatie van de lessen van Monique iemand op een prachtige Fries rijden...
Zat er nog geen minuut op en de neus werd al naar de borst gezaagd en zo bleef ze ook de hele tijd rijden.
Paard had echter zulke super bewegingen dat er nog steeds beweging in zat...kreeg gewoon plaatsvervangende nekpijn...
Goede toevoeging Jannico!