Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Bitje_ schreef:nee darten en schaken noemt men een sport
Hij kon op de een of andere manier niet eerst bedenken dat ik gewoon hard aan het werk was haha! Waratje schreef:Ik rij met regelmaat paard, doe dat als hobby, zowel dressuur als buitenritten, maar zeker niet als "sport". Ik doe niet aan competitie en ook niet aan (door anderen) vastgestelde regels.
Lusitana schreef:Waratje schreef:Ik rij met regelmaat paard, doe dat als hobby, zowel dressuur als buitenritten, maar zeker niet als "sport". Ik doe niet aan competitie en ook niet aan (door anderen) vastgestelde regels.
Dat zeg ik ook. Paardrijden kan onder hobby en recreatie vallen. Maar ook onder sport, nl als je het in wedstrijdverband doet.
Ze laten op TV in en sportprogramma geen paardrijden zien, maar wel paardensport.![]()
Overigens kun je regels ruim zien. Er zijn wel regels waar we ons aan houden in het algemeen en dat is hoe een zadel op een paard ligt en waar ongeveer zitten op de rug, we houden rekening met het paard (als het goed is), stijgen op een bepaalde manier op en af, daar zijn maar weinig variaties in, en de houding is ook min of meer voorgeschreven.
Er bestaat etiquette, er zijn "bakregels" etc. Het is niet zo vrijblijvend als het lijkt. Je gaat niet op zijn kont zitten met je handen boven het hoofd bv.
Dat valt niet onder "paardrijden". Als je onder noemer paardrijden wilt vallen wordt er toch een bepaald beeld verwacht....en dat is feitelijk gevormd naar regeltjes...

)

Brittol schreef:Sport of geen sport, maakt mij niet uit..
Voor mij is het ook meer een hobby, maar krijg wel genoeg beweging (erheen fietsen, uitmesten, rijden, poetsen, opzadelen, 3 uurtjes achter paard aanrennen om der te vangen.. Kom geen beweging te kort)
Kan niet echt wakker liggen om dat soort opmerkingen eigenlijk

concetto schreef:Brittol schreef:Sport of geen sport, maakt mij niet uit..
Voor mij is het ook meer een hobby, maar krijg wel genoeg beweging (erheen fietsen, uitmesten, rijden, poetsen, opzadelen, 3 uurtjes achter paard aanrennen om der te vangen.. Kom geen beweging te kort)
Kan niet echt wakker liggen om dat soort opmerkingen eigenlijk
grinnik, dat maakt het eigenlijk topsport toch??

.. Volgensmij weet je zelf wel beter hoeveel energie je verbruikt of wat voor een conditie je krijgt toch? nOekiiej schreef:Hee
Heel vaak hoor ik mensen van paardrijden is geen sport!
Het is een beetje rondhobbelen op paarden, kan iedereen toch!
En je word er helemaal niet moe van.
Ik reageer dan altijd terug van;
probeer het zelf dan eens!?
Laatst ook een discussie met een vriendin van mij.
Zij vond fietsen naar school wel een sport, maar paardrijden niet.
Ik word hier soms zo moe van dat die mensen maar blijven zeggen dat het geen sport is.
Maar het is wel een sport!
Meer mensen die dit ook meemaken of mensen die vinden dat het geen sport is?
sorry als het hier verkeerd staat, maar dit was het enigste met discussies
Serena_ schreef:Nu ziten er 2 sporten met paarden in: Polo en Paardensport, dus paardenrijden is een officiele sport
Waratje schreef:Serena_ schreef:Nu ziten er 2 sporten met paarden in: Polo en Paardensport, dus paardenrijden is een officiele sport
Fout![]()
Er staat paardenSPORT en polo in de lijst, er staat niet paardRIJDEN in die lijst. Bepaalde vormen van paardrijden zijn inderdaad sport, maar lang niet alle paardrijden is sport. Of kan ik volgend jaar meedoen aan een wedstrijd buitenrijden zonder competitie-element?
)