heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: heb ik dat nou :S,.. wat is volgens jullie 'rijden'...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:28

Je kunt natuurlijk ook het stro als onderdeken en onderbandages gebruiken. Hip man! Pling

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:40

Tja, beetje overdreven. Maar idd ze bestaan wel...

Mijn idee? Gewoon lekker je eigen ding doen en je eigen paard(en) behandelen zoals jij vindt dat het hoort...

Ik heb al 9 jaar mijn eigen pony, en heb een hoop dingen gezien waar ik het niet mee eens ben. Maar als je je daar aan gaat ergeren dan is het einde zoek... Iedereen is anders en doet dingen op zijn eigen manier, en ja, helaas soms ook ten nadele van het paard.

Ik heb een duur zadel van een half jaar oud tweede hands gekocht, scheelde me 700 euro met de nieuwprijs. Op laten vullen naar de rug van mijn pony en hij ligt nog steeds perfect.
Je kan het zo gek maken als je zelf wil in alle opzichten, stalling (varieerend tussen de 150 en 450 euro per paard in onze omgeving), kleding (van HH tot Anky), etc. Maar net wat voor jou en je paard schikt.

Laat je plezier niet te veel vergallen door dit soort dingen. Je komt het vaker tegen in het dagelijks leven als je goed op let, echt niet alleen op stal.
Kijk maar op scholen. Als je kinderen heb heb je precies dezelfde situaties:
-vervelende kinderen hebben in eens allemaal ADHD
-je hoort er niet bij als je geen 'new age' kind heb
-je hoort er niet bij als je kind geen nikes en diesel draagt etc
-alle moeders doen aan Sonja Bakker
-etc etc

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:46

Tja, sommige dingen wel Haha!

Nynk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:52

Hoe kun je nu rijden zonder bit zadel wat dan ook als je dan een paard iri bezig is enzo dan moet je een tik geven met de zweep ofniet soms..want anders weet hij niet dat hij fout bezig is Pling Ja tog..¿?

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:52

Quellian schreef:
Je kunt natuurlijk ook het stro als onderdeken en onderbandages gebruiken. Hip man! Pling

En als je dan perse duur wil doen kun je altijd 'vlas' gebruiken Haha!

Nynk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:54

Hey maar hoe kun je rijden zonder bit en zadel enzo als je pony iri bezig is dam moetr je een toch een tikje met de zweep geven..want anders weet hij niet dat hij fout is

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:09

Nynk_ schreef:
Hey maar hoe kun je rijden zonder bit en zadel enzo als je pony iri bezig is dam moetr je een toch een tikje met de zweep geven..want anders weet hij niet dat hij fout is

Ik rij ook niet met zweep. Vind het persoonlijk ook onzin om dingen af te straffen, ik negeer liever Lachen

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:20

dat buitenrijden en niet galoperen is bs, ik weet niet waar jij wilt dat ik ga galoperen in mijn omgeving, vooral als je aan tijden met je ouders bent gebonden en het rondje dus niet al te groot wilt maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:48

Quellian schreef:
Nynk_ schreef:

Ik rij ook niet met zweep. Vind het persoonlijk ook onzin om dingen af te straffen, ik negeer liever Lachen

Als je hem goed opvoedt en goed rijdt, is ie niet iri bezig. Bovendien als een paard "iri" is, is dat meestal de schuld van de ruiter. Dan zou je jezelf een tik moeten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:53

Alane schreef:
Dan kan ik je een muts aan raden.... smijt een cap van een flat gebouw of in een ravijn... en een muts.... cap kapot... muts blijft heel... als je het hebt over duurzaamheid... Pling

hoop dat de scapa dekjes deze week binnen komen, kan ik daar ook over mee praten Haha!

Huilen

barkruk schreef:
Meer een van de oude stempel Knipoog Beestje is al zeker 20 jaar oud en toen hadden ze nog geen setjes. En ik heb het hem de divoza gids nog niet laten lezen.

Houd hem weg van die gids, voor je het weet..!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:17

dat witte zadel Clown had niet verwacht dat die er echt zouden zijn... Bloos Haha! van die voorbrenghoofdstelletjes in het wit was ik op de hoogte maar dit...?

Quellian schreef:
Je kunt toch het stro kleuren met kleurspray? Zo hebben ze in Indonesië gekleurde kuikentjes

dahm die kuikentjes heb ik wel is op tv gezien en vond het er niet echt gezond uit zien Ach gut

maikeltje schreef:
Wat ik trouwens wel jammer vind is dat je stro maar in één kleur kunt krijgen. Het zou wel leuk zijn om ze vanavond op stal te kunnen zetten in een bijpassende kleur bedje....

koop een heus paardenmatras voor je paard leg het in de stal en doe er een mooie kleur matrashoes omheen Cool

Alane schreef:
duuh.... denk laat de kaaskopjes weg, dan hapt ze wel

voor het uitmesten heb ik een mestboy doe je toch niet zelf... hoe moet je uberhaupt de mest zien als je de hele dag met je neus in de lucht loopt? drum heb ik de a-welshjes verkocht.. zag ze niet meer staan... sjips dat kan dan helemaal niet.... hoe kan je op iemand neerkijken als je met je neus in de lucht loopt??? of is het utieme bewijs dat ik op niemand neerkijk...

ik reageer alleen Knipoog
en zoon mest-boy is ook wel erg handig! mest ook niet zelf uit als je het zo bekijkt...
en jou verwoording van met je neus in de lucht en op iemand neerkijken doet mij weer nadenken tot het volgende -> als je met je neus in de lucht loopt wil je dan niet op andere mensen neerkijken of voel je je daar dan te goed voor?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:23

@Rianneke: Verward geen idee... zou je Lusitana kunnen vragen.

Ik heb voor mijn paardjes blauwe dekens met vlaskleur afgezet Ja uiteraard staan ze dan op vlas
dan heb ik black en tan dekens die mooi kleuren bij houtkrullen.
groen met champagne als ze op stro staan.
in het voorjaar halster met magrietjes erop
Heb ik mijn paardjes gekozen omdat die bij de voerbakken kleuren.

Weet je waar ik me echt aan kan ergeren?????
als de sperriem verkeerd om zit en door het lusje is terug gestoken... en van die omgekrulde uiteindes die niet door de passantjes zijn gestoken... en ergenis on top... te lange singelstoten aan het dressuurzadel zodat je van die flappen onder de buik ziet flapperen...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:31

Alane schreef:
Weet je waar ik me echt aan kan ergeren?????
als de sperriem verkeerd om zit en door het lusje is terug gestoken... en van die omgekrulde uiteindes die niet door de passantjes zijn gestoken... en ergenis on top... te lange singelstoten aan het dressuurzadel zodat je van die flappen onder de buik ziet flapperen...

erger je je ook als mensen zonder sperriem rijden Clown
maar waar jij het over ergeren hebt is gewoon een ding van netjes verzorgt tevoorschijn komen Haha! ik ergerde me altijd aan hoofdstellen waarbij je een riempje niet in het passantje kreeg vanwege de staat van het hoofdstel Ach gut daar moest ik net zo lang op prutsen totdat ie goed zat Bloos gefrustreerde manege-ruiter was ik toen maar... Bloos

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:35

daar heb ik therapie voor gehad.... neusriemen met lusje zonder sperriem, dar kan ik redelijk langs kijken... maar voor de rest, moet ik me echt inhouden Bloos!

en wat je zegt, en als ik dat leertje niet door het passantje geprutst krijg, dan is het Doei! en wordt ie vervangen.. laat me de gek niet aansteken door een stukje leer Tong uitsteken

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:37

barkruk schreef:
Meer een van de oude stempel Knipoog Beestje is al zeker 20 jaar oud en toen hadden ze nog geen setjes. En ik heb het hem de divoza gids nog niet laten lezen.

Houd hem weg van die gids, voor je het weet..!
[/quote]

Geen probleem! Hobbelpaard staat op zolder en de oud papier bak staat beneden! Nu staat de pc wel weer boven...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:44

Alane schreef:
daar heb ik therapie voor gehad.... neusriemen met lusje zonder sperriem, dar kan ik redelijk langs kijken... maar voor de rest, moet ik me echt inhouden Bloos!

en wat je zegt, en als ik dat leertje niet door het passantje geprutst krijg, dan is het Doei! en wordt ie vervangen.. laat me de gek niet aansteken door een stukje leer Tong uitsteken

hahaha mijn sperriempje kan gelukkig nergens aan vast dat scheelt Knipoog
en zoon dom stukje leer van de manege kon je helaas niet zo makkelijk gedag zeggen... daar mocht je al blij zijn als de passantjes nog heel waren trouwens... Ach gut

weet je wat ook een goed ergerpunt is... het verschil in beugelriemen Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:47

ja of als er een slag in de beugelriem of teugel zit...
cap scheef op Rolleyes

of een te grote BP....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:49

Alane schreef:
ja of als er een slag in de beugelriem zit

maar snap ook niet dat sommige kunnen rijden met een slag erin, want ik merk het meteen als ze niet lekker hangen Bloos

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:51

als we hoofdstellen poetsen of teugels wisselen, dan MOET de teugel zonder gesp rechts en met gesp links Bloos

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:55

Alane schreef:
als we hoofdstellen poetsen of teugels wisselen, dan MOET de teugel zonder gesp rechts en met gesp links

volgens mij heb ik ze andersom zitten, maar moet er echt over nadenken! Clown

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:58

TS scheert wel iedereen over 1 kam hoor..

Ik heb inderdaad een zwaar bit in de mond van mijn paard.. Heeft hij deze niet in dat is hij gevaarlijk en sterk buiten.. Buiten? Ja, buiten! Als het even kan rij ik buiten! Stoppelveldje pakken doe ik ook als het veld het toelaat en leeg is.. Lekker stukkie galopperen doe ik dus ook buiten, mijn paard genoet er van, ik ook, helaas wil de ondergrond niet altijd geschikt zijn.

Setjes? Hell yeah! Ik heb alles in het rood, echter niet van anky hoor, gewoon huismerk divoza, hypodrama of een harry's horse dekje.

De band met mijn paard heb ik zeker wel, hij komt er ook iedere dag uit, daar hoeft niemand zich zorgen over te maken.

Laat een ander alsjeblieft in hun waarde en kijk eerst naar jezelf voor je het over anderen hebt! Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:00

Als je dan links naast je paard staat, je teugels open hebt, en je gooit de rechter teugel over de hals, krijg je de gesp niet tegen je hoofd.... zo heb ik het geleerd met mennen, maar heb ik het altijd gedaan, zowel aangespannen als onder het zadel Ja

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:04

Alane schreef:
Als je dan links naast je paard staat, je teugels open hebt, en je gooit de rechter teugel over de hals, krijg je de gesp niet tegen je hoofd.... zo heb ik het geleerd met mennen, maar heb ik het altijd gedaan, zowel aangespannen als onder het zadel Ja

ben even voor de zekerheid gaan kijken want ik ging aan me eigen twijfelen Bloos maar ze zitten hetzelfde als jou... waarom geen idee want ik had er niet zoon hoofden-gooi-logica voor Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:49

en vanavond op les was er een die bakstukken gedraait met de neusriem had zitten ... ieuw

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:28

Rianneke schreef:
Alane schreef:
als we hoofdstellen poetsen of teugels wisselen, dan MOET de teugel zonder gesp rechts en met gesp links

volgens mij heb ik ze andersom zitten, maar moet er echt over nadenken! Clown
Ik heb altijd geleerd dat het leertje van de teugel zonder gesp altijd naar rechts moest wijzen... Dan zit de teugel met gesp dus aan de linker bitring, en de teugel zonder gesp aan de linker.... Haha!