Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:43

Aimee schreef:
QQQQ schreef:
Op welk "bewijs" doel jij hier dan?

Trouwens sluit ik positieve uitwerking niet uit in mijn stelling!

Op al die bewijzen die al die topics lang naar voren zijn gebracht en door jou weggewuifd worden zonder ze daadwerkelijk te kunnen ontkrachten

In jou stelling laat je een waarschijnlijkheid zwaarder wegen dat een waarheid..... lijkt me nogal de omgekeerde wereld
De "bewijzen" waar jij naar refereert zijn ook geen feiten, en al helemaal geen feitelijke bewijzen dat LDR goed zou zijn.

Ik laat waarschijnlijkheid niet zwaarder wegen dan feiten.

Het is wel duidelijk dat jij niet in staat bent andermans mening te accepteren/aanvaarden, terwijl je er wel op staat dat iemand anders het omgekeerde wel doet. Zegt genoeg, lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door QQQQ op 13-05-06 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:43

QQQQ schreef:
Aimee schreef:
Als jij het als 'best mogelijk acht' dat er negatieve uitwerkingen van LDR zijn, dan is dat een waarschijnlijkheid, géén waarheid. Verkondig het dan ook aub niet als waarheid/feit.

De vraag is of JIJ kunt accepteren dat dit best mogelijk is.
Jij bent de enige hier die dingen als feiten omschrijft (zonder goede substantiering, overigens).

Beide punten hebben er mee te maken dat ik wetenschappelijk bewezen 'dingen' hoger aanschrijf dan hersenspinsels van jou en ja, dat heeft ook te maken met de rijkunsten die ik precies een week geleden van jou heb mogen bewonderen.

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:45

QQQQ schreef:
De "bewijzen" waar jij naar refereert zijn ook geen feiten, en al helemaal geen feitelijke bewijzen dat LDR goed zou zijn.

Ik laat waarschijnlijkheid niet zwaarder wegen dan feiten.

Het is wel duidelijk dat jij niet in staat bent andermans mening te accepteren/aanvaarden, terwijl je er wel op staat dat iemand anders het omgekeerde wel doet. Zegt genoeg, lijkt mij.

Nee Q.... ik vraag je een rijmethode te accepteren naast jou eigen methode. Niet als beter dan jou methode.... dat is wèl wat jij van mij vraagt

Er zijn in de loop der tijd zeker wel feitelijke bewijzen naar voren gekomen, jij accepteert dat echter niet als feiten, maar dat is iets heel anders

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:46

Aimee schreef:
Beide punten hebben er mee te maken dat ik wetenschappelijk bewezen 'dingen' hoger aanschrijf dan hersenspinsels van jou en ja, dat heeft ook te maken met de rijkunsten die ik precies een week geleden van jou heb mogen bewonderen.
Er zijn geen wetenschappelijk bewezen dingen die bewijzen dat LDR goed is. Er zijn wat onderzoekjes gedaan waar men altijd weer me schermt, maar die zijn nog altijd niet wetenschappelijk gepubliceert.
Dat is geen wetenschappelijk bewijs en mag dus niet als "feit" worden verkocht .

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:48

En dat uit de vingers van iemand die zelf altijd met zogenaamd wetenschappelijk bewijs schermde

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:49

Aimee schreef:
Nee Q.... ik vraag je een rijmethode te accepteren
naast
jou eigen methode. Niet als beter dan jou methode.... dat is wèl wat jij van mij vraagt

Er zijn in de loop der tijd zeker wel feitelijke bewijzen naar voren gekomen, jij accepteert dat echter niet als feiten, maar dat is iets heel anders
Ik vraag jou helemaal niet om 'n rijmethode te accepteren.
Nee, die dingen die jij "feitelijke bewijzen" noemt, zijn zo lek als een mandje, dus zeker zal ik die niet als feiten gaan accepteren. Dat is ook zeer onredelijk om te verlangen.
Waarom ik ze niet als feiten accepteer heb ik ook altijd onderbouwd, niet met feiten, maar met logische argumenten (die niet afdoende werden weerlegd om je "feiten" alsnog te accepteren).

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:49

Aimee schreef:
:+
En dat uit de vingers van iemand die zelf altijd met zogenaamd wetenschappelijk bewijs schermde
Leer lezen, dat scheelt.

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:58

QQQQ schreef:
Ik vraag jou helemaal niet om 'n rijmethode te accepteren.
Nee, die dingen die jij "feitelijke bewijzen" noemt, zijn zo lek als een mandje, dus zeker zal ik die niet als feiten gaan accepteren. Dat is ook zeer onredelijk om te verlangen.
Waarom ik ze niet als feiten accepteer heb ik ook altijd onderbouwd, niet met feiten, maar met logische argumenten (die niet afdoende werden weerlegd om je "feiten" alsnog te accepteren).

Nee, ik zeg ook helemaal niet dat jij mij vraagt een rijmethode te accepteren. Jij vraagt mij negatieve aspecten te accepteren van een methode waar ik een voorstander voor ben en daardoor zelfs 'mijn' methode als minder dan die van jou te zien.
Dat is het verschil..... van mij mag jij jou methode duizend keer beter beoordelen als LDR..... geen enkel probleem, maar accepteer op z'n minst dat er mensen zijn die LDR ook als goede methode beoordelen.
Het is inderdaad zeer onredelijk om te verlangen dat ik LDR als minder zie dan klassiek

Weet je... ik zie jou logische argumenten niet als logisch, maar juist zo lek als een mandje. Maar stel nou, ze zouden in mijn ogen óók logisch zijn..... dan nog werkt logica niet altijd in de praktijk
Hoe je het ook went of keert.... paardrijden geschied niet in je hoofd, maar in de praktijk.... bewijs dan ook in de praktijk de voordelen van jou methode.

Niet afdoende weerleggen is trouwens iets wat voor jou persoonlijk geldt. Jij vind dat jou logica niet afdoende is weerlegd... dat is jou mening, helaas tegenover de mening van vele anderen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:05

QQQQ schreef:
Leer lezen, dat scheelt.

Je bent nog steeds even vermakelijk.... eigenlijk zelfs vermakelijker sinds vorige week

Wou je soms beweren dat je nooit hebt geschermd met de conclusies van die mafkees uit Berlijn?

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:08

Maar goed.... de enige reden waarom ik over acceptatie begon, was dit:

Pipo schreef:
Worden jullie nou zelf nooit eens moe van deze discussie? Laat iedereen toch lekker trainen zoals ie wil...................

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:24

Aimee schreef:
Wou je soms beweren dat je nooit hebt geschermd met de conclusies van die mafkees uit Berlijn?
Professor Mafkees voor jou. Deze man heeft werk gedaan dat WEL is bekeken door experts in het relevante onderzoeksveld en de toets van experts dus heeft doorstaan. De resultaten die hij heeft behaald zou je dus eerder als feit mogen omschrijven dan al die zaken die jij als bewijs aanvoert.

Ik heb echter nooit gezegd, dat dit bewijst dat LDR slecht is, maar dat een logische conclusie kan zijn, dat de kans groot is, dat LDR het effect dat deze prof heeft beschreven, verergert.

Als je goed had gelezen in het verleden, had je al geweten dat ik het altijd zo omschrijf en niet iets als feit neerzet, wat geen feit is.

Verder zijn er een heleboel zaken die hier nog bij komen, die voor mij LDR tot een ongewenste methode maken. De "bewijzen" die jij en andere pro-LDRers hebben aangedragen als bewijs dat LDR goed zou zijn, wegen in mijn ogen niet op tegen de nadelen die ik zie. Ofwel: de mogelijke voordelen wegen niet op tegen de mogelijke nadelen.

Ik denk dat we qua acceptatie niet veel verder zullen komen dan: "Er zitten voordelen en nadelen vast aan LDR". Waarbij we het hebben over "goed gereden" LDR, want het is nutteloos om over slecht uitgevoerde oefeningen of methoden te discussieren. Al heb ik eerlijk gezegd nog mijn twijfels of jij DIE stelling wel durft te accepteren! Laat maar horen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:27

QQQQ schreef:
Aimee schreef:
Nogmaals; de positieve uitwerking van LDR is
bewezen
.
Op welk "bewijs" doel jij hier dan?

Trouwens sluit ik positieve uitwerking niet uit in mijn stelling!

Ruiters die LDR correct toepassen voelen een paard onder zich die losser door het lijf is. Ook ruiters die een degelijke klassieke basis hebben en kunnen vergelijken.

Daarmee heeft het voor deze ruiters een positieve meerwaarde onafhankelijk van jouw mening dat zij dat niet kunnen en mogen voelen.

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:31

Aimee schreef:
maar accepteer op z'n minst dat er mensen zijn die LDR ook als goede methode beoordelen.
Als ik dat niet zou accepteren, zou ik geen discussie hoeven voeren.
Aimee schreef:
Niet afdoende weerleggen is trouwens iets wat voor jou persoonlijk geldt. Jij vind dat jou logica niet afdoende is weerlegd... dat is jou mening, helaas tegenover de mening van vele anderen
Ik benadruk ook vaak genoeg dat ik MIJN mening verkondig. Mijn EIGEN mening en geen napraterij zoals velen doen. Daar sta ik ook achter. En -helaas voor jou- sta ook ik niet alleen in mijn mening.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:31

QQQQ schreef:
Aimee schreef:

Professor Mafkees voor jou. Deze man heeft werk gedaan dat WEL is bekeken door experts in het relevante onderzoeksveld en de toets van experts dus heeft doorstaan. De resultaten die hij heeft behaald zou je dus eerder als feit mogen omschrijven dan al die zaken die jij als bewijs aanvoert.

Ik heb echter nooit gezegd, dat dit bewijst dat LDR slecht is, maar dat een logische conclusie kan zijn, dat de kans groot is, dat LDR het effect dat deze prof heeft beschreven, verergert.

Als je goed had gelezen in het verleden, had je al geweten dat ik het altijd zo omschrijf en niet iets als feit neerzet, wat geen feit is.

Verder zijn er een heleboel zaken die hier nog bij komen, die voor mij LDR tot een ongewenste methode maken. De "bewijzen" die jij en andere pro-LDRers hebben aangedragen als bewijs dat LDR goed zou zijn, wegen in mijn ogen niet op tegen de nadelen die ik zie. Ofwel: de mogelijke voordelen wegen niet op tegen de mogelijke nadelen.

Ik denk dat we qua acceptatie niet veel verder zullen komen dan: "Er zitten voordelen en nadelen vast aan LDR". Waarbij we het hebben over "goed gereden" LDR, want het is nutteloos om over slecht uitgevoerde oefeningen of methoden te discussieren. Al heb ik eerlijk gezegd nog mijn twijfels of jij DIE stelling wel durft te accepteren! Laat maar horen.

Alleen trekt deze professor die "logische" conclusie niet, dat doet Q op basis van het feit dat hij LDR niks vind en dit het enige onderzoek is wat maar een beetje in de buurt komt van het bewijzen van een mogelijk negatief effect.

Dat is geen logica, dat is bewijzen naar jezelf toepraten.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:33

Karl66 schreef:
Daarmee heeft het voor deze ruiters een positieve meerwaarde onafhankelijk van jouw mening dat zij dat niet kunnen en mogen voelen.

Juist. Alle voordelen zijn voor de ruiter, terwijl de training het paard ook iets moet opleveren...

Zoals ik al gezegd heb Karl: Ik ontken niet dat LDR voordelen heeft.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:35

Karl66 schreef:
Alleen trekt deze professor die "logische" conclusie niet, dat doet Q op basis van het feit dat hij LDR niks vind en dit het enige onderzoek is wat maar een beetje in de buurt komt van het bewijzen van een mogelijk negatief effect.

Nee Karl. In jip&janneke taal: als licht afbuigen dit probleem verzorgt (conclusie van het onderzoek) is het logisch om te verwachten dat sterk afbuigen dit verergert.
IK maak daar geen feit van, ik maak mij zorgen om die mogelijkheid.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:38

QQQQ schreef:
Karl66 schreef:
Daarmee heeft het voor deze
ruiters
een positieve meerwaarde onafhankelijk van jouw mening dat zij dat niet kunnen en mogen voelen.

Juist. Alle voordelen zijn voor de ruiter, terwijl de training het paard ook iets moet opleveren...

Zoals ik al gezegd heb Karl: Ik ontken niet dat LDR voordelen heeft.

Jij vindt een paard dat losser door het lijf is geen voordeel voor het paard

Of alleen maar als het door klassiek gymnastiseren gebeurt?

Trouwens een paar pagina's geleden zei je nog dat het enige voordeel controle was.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:39

Karl66 schreef:

Dat is geen voordeel voor het paard, als er een groter nadeel voor in de plaats komt.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:40

QQQQ schreef:
Ik denk dat we qua acceptatie niet veel verder zullen komen dan:
"Er zitten voordelen en nadelen vast aan LDR"
. Waarbij we het hebben over "goed gereden" LDR, want het is nutteloos om over slecht uitgevoerde oefeningen of methoden te discussieren. Al heb ik eerlijk gezegd nog mijn twijfels of jij DIE stelling wel durft te accepteren! Laat maar horen.

Karl: Ik ben ook benieuwd naar jouw mening. Kan jij die stelling accepteren?

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:42

k vint het er een beetje overdreven uitzien....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:44

QQQQ schreef:
Karl66 schreef:

Nee Karl. In jip&janneke taal: als licht afbuigen dit probleem verzorgt (conclusie van het onderzoek) is het logisch om te verwachten dat sterk afbuigen dit verergert.
IK maak daar geen feit van, ik maak mij zorgen om die mogelijkheid.

Alleen, om maar in jip&janneke taal te blijven, de conclusie was dat het wellicht het gevolg is van verkeerde afbuiging.

Dan vraag ik mij af op basis van welke logica jij kan stellen dat sterke maar correcte (want correct uitgevoerde LDR, gebaseerd op buiging door de hele hals) dit verergert.

Het blijft dus gewoon feiten naar jouw conclusie toepraten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:46

QQQQ schreef:
QQQQ schreef:
Ik denk dat we qua acceptatie niet veel verder zullen komen dan:
"Er zitten voordelen en nadelen vast aan LDR"
. Waarbij we het hebben over "goed gereden" LDR, want het is nutteloos om over slecht uitgevoerde oefeningen of methoden te discussieren. Al heb ik eerlijk gezegd nog mijn twijfels of jij DIE stelling wel durft te accepteren! Laat maar horen.

Karl: Ik ben ook benieuwd naar jouw mening. Kan jij die stelling accepteren?

Die kan ik volledig accepteren.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:46

Karl66 schreef:
Het blijft dus gewoon feiten naar jouw conclusie toepraten.
Mijn conclusie was: "Geef het paard het voordeel van de twijfel".
Vreselijk! Zou verboden moeten worden!
Nogmaals: ik maak geen feiten van mogelijkheden.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:48

Karl66 schreef:
Die kan ik volledig accepteren.
Super!
Nu Aimee nog...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:50

QQQQ schreef:
Karl66 schreef:

Dat is geen voordeel voor het paard, als er een groter nadeel voor in de plaats komt.

Alleen is dat nadeel een hersenspinsel van Q, die hij baseert gerenomeerd onderzoek, waar hij in het blaue hineins zijn eigen intepretatie op los laat.