Achter de verticale lijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:33

Pantykous schreef:
Hoe bedoel je dat laatste Sneeuwpop?

Vingertje wijzen bedoel ik.
Zelf maak ik helaas ook nog genoeg fouten. Het is makkelijker om het over de fouten van anderen te hebben.
Jury's doen het niet goed, andere ruiters doen het niet goed....
maar in dit topic zijn "we" het ook nog niet eens over het onderwerp.

Het niet eens zijn, vind ik niet zo erg, maar sommige maken alles negatief....

Wedstrijden rijden kan heel leuk en gezellig zijn. Je moet er vooral zelf wat van maken.
Ik zocht ook bepaalde plaatsen uit en dan merk je dat er slechts af en toe wat minder leuke dingetjes zijn, maar het meestal gewoon wel leuk is.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:09

Gruis schreef:
Maar dat ze het gewoon toch doen om hun puntje te halen op wedstrijd. Ik vind het (sorry) erg optimistisch om te denken dat bewustwording echt zal bijdragen aan het verminderen van strakke neusriemen.
Wat een onzin om altijd maar te denken dat misstanden alleen bij wedstrijdruiters voorkomen. Altijd maar dat wijzen. Mensen binden de neusriem niet strakker, houden de teugels niet strakkers voor meer punten. Dat doen ze voor controle. Angst dat hun paard een loopje met hun neemt. Echt wat ik vaak onder de pure bosruiters of recreanten ziet gaat vele malen verder in dichtbinden, scherpe bitten en wat nog meer dan wat je bij de wedstrijdruiters ziet. Bij wedstrijdruiters is er ten minste nog enige vorm van sociale controle en verplichting waar je aan moet voldoen met tuigage.

sneeuwpop

Re: Achter de verticale lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:32

Klopt. Laatst nog een kreupele pony gezien in de drunens duinen. Ruiters waren aan het crossen en springen...
het gebeurd echt niet alleen in de wedstrijd ring.
Gelukkig gaat er ook nog heel veel goed.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:30

Uiteindelijk komt het mbt bewustwording weer ontopic en in lijn met onderwerp.

Wil je in harmonie, wederzijds respect , samenwerking en balans met de paarden omgaan en rijden wat een lange weg is die veel tijd en geduld kost ?
Of kies je, al dan niet onder druk van anderen, voor de snellere en dwangmatige manier van omgaan en onderdanig rijden ?

Daartussen zit een heel breed spectrum waarin je kunt samenwerken, het is beslist niet zo zwart-wit als S.man probeert aan te tonen.

Moet echter helaas ook constateren dat ik zelden fijne combi's zie langskomen waarvan ik denk: zo zou ik ook later (dream..) ooit willen kunnen rijden.
Of dat nou als medewerker in het springparcours is, waar ik tussen de 60 - 80 starten hooguit een of twee fijne combi's zie, of tijdens een show met 12 friezen , of in groepsbuitenrit, clinics, trainingen, of in mennen, of op trainingen waar veel te jonge dieren al worden bereden.
Zie overal het beeld de boventoon voeren van onderdanigheid & afgedwongen houding, al dan niet subtiel meestal overduidelijk keihard.
Zie zelf wel dat in het amateur springcircuit meer losse en blije paardjes rondlopen als in de dressuur, herkenbaar ??

Kom dus zelden nog een combi tegen die me raakt & positieve emotie bij me losmaakt.
En yep, ook ik doe bewust vaak zwijgen, keer me om en wil het soms niet meer zien, het is mijn zaak niet.
Mede omdat ik het zelf echt niet beter kan technisch, maar zeker niet op zo'n manier zou willen.
Het is voor mij daardoor veel makkelijker om de combi's positief aan te spreken die wel samenwerken en als vanzelf als hecht team hun dingen laten zien.
(Met de Hoeven in de neus.. _/-\o_ *\o/* )

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 13:51

Peetstap schreef:
Uiteindelijk komt het mbt bewustwording weer ontopic en in lijn met onderwerp.

Wil je in harmonie, wederzijds respect , samenwerking en balans met de paarden omgaan en rijden wat een lange weg is die veel tijd en geduld kost ?
Of kies je, al dan niet onder druk van anderen, voor de snellere en dwangmatige manier van omgaan en onderdanig rijden ?

Daartussen zit een heel breed spectrum waarin je kunt samenwerken, het is beslist niet zo zwart-wit als S.man probeert aan te tonen.
Moet echter helaas ook constateren dat ik zelden fijne combi's zie langskomen waarvan ik denk: zo zou ik ook later (dream..) ooit willen kunnen rijden.
Zie overal het beeld de boventoon voeren van onderdanigheid & afgedwongen houding, al dan niet subtiel meestal overduidelijk keihard.
Zie zelf wel dat in het amateur springcircuit meer losse en blije paardjes rondlopen als in de dressuur, herkenbaar ??

Kom dus zelden nog een combi tegen die me raakt & positieve emotie bij me losmaakt.

Dat komt voor een groot deel doordat vrijwel iedereen denkt dat "het niet zo zwart wit is".
Als men water bij de wijn gaat doen is er geen grens meer, zo gauw je over de grens kan gaan is er geen limiet meer want die stelt dan iedereen naar behoeven voor zich zelf vast.
We exporteren ons chemisch afval naar Afrika om het daar door amateurs te laten begraven.

Combi's die een positieve emotie bij me losmaken ben ik ook zelden op het wedstrijdterrein tegen gekomen.
Waarschijnlijk omdat vrijwel niemand op het wedstrijdterrein is voor zijn paard.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:45

Simpelman schreef:
Waarschijnlijk omdat vrijwel niemand op het wedstrijdterrein is voor zijn paard.

Dit vind ik wel een enorme overdrijving. Beetje in de vorm van "alle wedstrijdruiters zijn dierenbeulen" en "Ik rij geen wedstrijden, dus ik ben wel goed voor mijn paard" Wat een overdreven rotopmerking!

Er zijn een heleboel wedstrijdruiters heel serieus bezig met de opleiding (volgens het skala!!!) van hun paard. Ik denk dat er gemiddeld meer wedstrijdruiters weten wat het skala inhoud dan als je dezelfde vraag onder de recreatieruiters stelt.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:47

Citaat:
quote="Peetstap"

Ik denk dat de externe druk vaak wel ten grondslag ligt om te kiezen voor de quickfix. Ik merk dat zelf ook. Laatst vroeg mijn man, wanneer ga je eens een wedstrijdje rijden. Dat leek me wel leuk alleen mijn paard heeft nog niet het volste vertrouwen in mijn handen dat hij een hele proef losgelaten en ontspannen blijft lopen. Hier thuis komt hij wel eens met zijn hoofd omhoog, maar dan beweeg ik gewoon mee. Maar in een proef kan dat natuurlijk niet, dan wordt je afgestraft want je paard is tegen de hand en wat doen die handen daar zo ver boven de schoft :o
Dan kan ik wel kiezen om hem dan tegen te houden, maar dan valt hij weer in zijn oude patroon door in een knik te gaan lopen en het liefst nog heel diep. Dan ga je inderdaad water bij de wijn doen. Besloten om het niet te doen en eerst te werken de harmonie en balans. En bij mij gaat het ook niet foutloos.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 14:49

Tango1979 schreef:
Simpelman schreef:

Dit vind ik wel een enorme overdrijving. Beetje in de vorm van "alle wedstrijdruiters zijn dierenbeulen" en "Ik rij geen wedstrijden, dus ik ben wel goed voor mijn paard" Wat een overdreven rotopmerking!

Dat zijn jouw interpretaties.
Ik denk dat er heel weinig mensen bewust bezig zijn hun paard te mishandelen.

Maar jij denkt dat er dus veel mensen wedstrijd rijden voor hun paard?
Wat is daar dan te halen voor een paard, medailles, beoordelingen?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:07

Simpelman schreef:
Dat zijn jouw interpretaties.
Ik denk dat er heel weinig mensen bewust bezig zijn hun paard te mishandelen.

Maar jij denkt dat er dus veel mensen wedstrijd rijden voor hun paard?
Wat is daar dan te halen voor een paard, medailles, beoordelingen?

Ik denk dat niemand paard rijdt voor zijn paard. Je gaat er niet mee rijden als je er zelf geen voldoening uit haalt toch? Paard kan je ook lekker in de wei laten staan, vind ie ook best.

Maar wedstrijd rijden is dan blijkbaar nog een graadje erger dan gewoon rijden??? Waar haal je dat vandaan?

Ik train mijn paard volgens het skala. Ik ga op concours om te laten beoordelen hoe ik mijn paard getraind heb. Ik vind dat een leuke manier om mijn zondag door te brengen. Maar blijkbaar zijn alle wedstrijdruiters ineens geldjagers/ mensen die voor eigen ego gaan/ oid? Dit impliceer jij zeer duidelijk in jouw teksten, dat is niet mijn interpretatie

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:15

oji schreef:
Wat een onzin om altijd maar te denken dat misstanden alleen bij wedstrijdruiters voorkomen. Altijd maar dat wijzen. Mensen binden de neusriem niet strakker, houden de teugels niet strakkers voor meer punten. Dat doen ze voor controle. Angst dat hun paard een loopje met hun neemt. Echt wat ik vaak onder de pure bosruiters of recreanten ziet gaat vele malen verder in dichtbinden, scherpe bitten en wat nog meer dan wat je bij de wedstrijdruiters ziet. Bij wedstrijdruiters is er ten minste nog enige vorm van sociale controle en verplichting waar je aan moet voldoen met tuigage.

Eens! Je moet eens kijken hoeveel 'bosruiters' er met een pelham rijden (anders kunnen ze hun paard niet houden in het bos). Daar hoef je in de dressuurring niet mee aan te komen. Laatst nog vol trots iemand horen vertellen dat zij nu bitloos reed. Paard luisterde ineens veel beter. Wat niet zo gek is met een hackamore met lange scharen... Maar 'bitloos' was 'vriendelijk', had ze begrepen.

Op wedstrijden is controle, je hebt je aan reglementen te houden. Daarmee voorkom je niet alles, maar de andere kant is dat op groepen als bosruiters en alternatieve dressuurruiters helemaal geen grip op of controle is. Niemand die zegt; met die pelham mag je niet het bos in. Of jij bent er nog lang niet aan toe om met een kandare te rijden. Wie de Paard&Sport leest (het blad van de KNHS) kan zien dat er geregeld wordt opgetreden tegen wreedheid in de vorm van boetes, 'te voet stelling' van een bepaalde periode en zelfs wel eens een volledig verbod om ooit nog op wedstrijden van de KNHS te mogen starten (de uitspraken worden iedere keer door de tuchtcommissie gepubliceerd)

En voor wie vind dat er op wedstrijden nog veel te verbeteren is; meldt je bij een vereniging! Die zitten altijd te springen om vrijwilligers. Of doe een opleiding tot official bij de KNHS, dan kun je zelf toezicht gaan houden op wedstrijden. Als jij je dan gratis aanbiedt bij verenigingen als official om op het losrijterrein toezicht te houden op het welzijn, dan denk ik dat elke vereniging je met open armen zal ontvangen. Want vaak is er geen budget om buiten het jureren extra officials in te zetten in de basissport. Dan zou het inschrijfgeld omhoog moeten en dan gaat iedereen weer zeuren dat het te duur wordt. Overigens zitten in de subtop wel altijd officials bij de losrijring, en die zitten echt niet te niksen. Ik heb diep respect voor al die mensen, evenals al die vrijwilligers, die ringmeesters etc. De hele dag in touw zijn, in alle weersomstandigheden op hun vrije dag. En die juryleden en officials zitten er ook maar tegen een fooi, voor het geld hoef je het niet te doen. Allemaal zodat mensen hun proefje kunnen rijden.

Peetstap schreef:

Maar niemand kiest die weg bewust. Misschien op een enkeling na heeft iedereen de beste bedoelingen voor het paard, wil iedereen het graag goed doen. Daar ben ik van overtuigd. We kiezen allemaal voor de paardensport omdat we 'iets' hebben met het paard. Als je niks met een paard op hebt, waarom zou je dan zoveel moeite doen en zoveel kosten maken?

Tango1979 schreef:
Ik train mijn paard volgens het skala. Ik ga op concours om te laten beoordelen hoe ik mijn paard getraind heb. Ik vind dat een leuke manier om mijn zondag door te brengen. Maar blijkbaar zijn alle wedstrijdruiters ineens geldjagers die voor eigen ego gaan? Dit impliceer jij zeer duidelijk in jouw teksten, dat is niet mijn interpretatie

Ook niet mijn interpretatie. Maar sommige mensen vinden linksom of rechtsom altijd wel een argument om alles wat wedstrijdruiters doen negatief uit te leggen. Heel jammer en het draagt m.i. helemaal niks bij aan 'bewustwording'.

Op het moment dat je iemand direct al veroordeeld als dierenmishandelaar enkel op het gegeven dat iemand wedstrijden rijdt, dan is elke dialoog van tafel. Pas als je uitgaat van dat we allemaal het beste met ons paard voor hebben, en respect kunt opbrengen voor hoe ieder op zijn manier paardensport beleeft (en respect hebben hoeft niet te betekenen dat je het dan eens moet zijn), pas dan kun je echt eens van gedachten wisselen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:27

Geldjagers zullen het idd niet zijn, hahaha, is in Nederland geen droog brood mee te verdienen, maar zeker wel lintjes/bekertjesjagers. Niks mis mee, ware het niet dat correct paardrijden nu juist zo vaak NIET op wedstrijdsituaties wordt getoond. Eerder hoe het beter NIET gedaan zou moeten worden.

Natuurlijk is dit niet zo zw/w als het klinkt, maar er zijn toch wel bar veel wedstrijders die ten koste van hun paard status proberen te verkrijgen, dat begint al in de B en zet zich all the way to the top voort.
Dat kan werkelijk iedereen zien, die enig verstand heeft van de correcte bewegingen die ene paard OHZ zou moeten laten zien.
Correcte wedstrijdrijders zijn er uiteraard ook, helaas zien we daar gewoon te weinig van terug , niet alleen in de nationale, maar ook in de internationale rijderij.

Het jammere is, dat het merendeel van de onderbouw-ruiters DAT dan als gewenst en na te volgen voorbeeld ziet. Want er wordt immers niet afgerekend volgens de vastgestelde regels? Iedere keer weer zie je combinaties die meerdere regels met voeten treden, leuke punten behalen.
Waar ligt dat dan aan?

Ik zeg nogmaals: zulke regels kunnen wel vastgelegd worden, maar is een papieren tijger als niemand ze controleert.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:45

terpentijn schreef:
Natuurlijk is dit niet zo zw/w als het klinkt, maar er zijn toch wel bar veel wedstrijders die ten koste van hun paard status proberen te verkrijgen, dat begint al in de B en zet zich all the way to the top voort.

Dit is in mijn omgeving nou juist absoluut niet mijn ervaring. De wedstrijdruiters in mijn omgeving zijn zeer zorgvuldig met hun paard, zijn constant bezig met lichter, fijner, aangenamer, met opleiden. Je paard moet door iedereen fijn na te rijden zijn, dat is opleiden. Wij rijden naast concoursen elke week een buitenrit, springen of draven balkjes. Alles om het voor het paard interessant te houden, naast het dressuren.

Ik vind het echt te erg voor woorden dat voor sommige mensen wedstrijdruiter blijkbaar synoniem is voor "slecht voor je paard/egoistisch/lintjesjager" Erg demoniserend en niet leuk om zo een discussie te voeren over een interessant onderwerp.

PS: mijn doel is neus voor de loodlijn. in de training iets erachter (vaak door impulsgebrek, te veel gevraagd, fout ingewerkt door mijzelf) vind ik geen onoverkomelijk probleem

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:49

Ik kan begrijpen dat een wedstrijdruiter hierin van mening verschilt met mijn waarnemingen.
Om dat nou demoniserend te noemen lijkt me zwaar overdreven.
Wie de schoent past...

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:53

terpentijn schreef:
Ik kan begrijpen dat een wedstrijdruiter hierin van mening verschilt met mijn waarnemingen.
Om dat nou demoniserend te noemen lijkt me zwaar overdreven.
Wie de schoent past...

Zodra je in een discussie zegt dat geen enkele wedstrijdruiter denkt aan zijn paard, vind ik dat inderdaad demoniserend en zwaar overdrijven. Maar prima als jij dat niet vind. Ik vind het leuk om te discussiëren, maar niet met mensen die bij voorbaat al zeggen dat je niet goed bent voor je paard omdat je wedstrijden rijdt.

Als ik zou zeggen: jij rijdt geen concoursen, dus je wordt nooit gecontroleerd, dus jij kan nooit goed zijn voor je paard, zou jij dat dan niet demoniseren noemen?

demonisering zelfst.naamw: doelbewust negatief afbeelden van een zaak of persoon, met als doel de mening van anderen over het onderwerp te beïnvloeden

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:59

Ben niet bepaald ongeletterd, en voor sommigen is genuanceerd lezen kennelijk te moeilijk. Ik zei nergens dat GEEN ENKELE wedstrijdruiter aan zijn paard denkt. Dat heb ik in een eerder post dacht ik toch duidelijk gemaakt.
Waarom iemand zich aangevallen, neen zelfs "gedemoniseerd" zou moeten voelen door mijn opvattingen is me een raadsel, als men immers zelf overtuigd is van het juiste.

Wat men allemaal wel of niet over mij wil zeggen zal me een kouwe neus bezorgen, dat is ieder voor zich.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:01

terpentijn schreef:
Ben niet bepaald ongeletterd, en voor sommigen is genuanceerd lezen kennelijk te moeilijk. Ik zei nergens dat GEEN ENKELE wedstrijdruiter aan zijn paard denkt. Dat heb ik in een eerder post dacht ik toch duidelijk gemaakt.
Waarom iemand zich aangevallen, neen zelfs "gedemoniseerd" zou moeten voelen door mijn opvattingen is me een raadsel, als men immers zelf overtuigd is van het juiste.

Wat men allemaal wel of niet over mij wil zeggen zal me een kouwe neus bezorgen, dat is ieder voor zich.

Oww niet op jouw opmerking gebaseerd, maar op die van Simpelman eerder deze pagina. Jij hebt niets zo zwart wit gemeld hoor! Lees je mening graag

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 17:10

Voor alle obstenate meisjes hier geldt hetzelfde.
Goed lezen wat er geschreven wordt en er een beetje over nadenken kan geen kwaad.
Het geschrevene vervormen om even lekker te kunnen trappen geeft alleen je niveau van beschaving aan.
Het ruzieachtige negatieve gereageer heeft geen enkele zin, het maakt dat mensen die iets toe te voegen zouden kunnen hebben aan dit topic dat maar niet doen en er zijn er daar heel wat van gezien de PBs die ik ontvang.

Waneer je wilt kun je wat leren, om te leren moet je nederig zijn.
Dat betekent niet onderdanig of alles voor zoete koek aannemen hoor, gewoon luisteren en nadenken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:41

Simpelman schreef:
Voor alle obstenate meisjes hier geldt hetzelfde.
Goed lezen wat er geschreven wordt en er een beetje over nadenken kan geen kwaad.
Het geschrevene vervormen om even lekker te kunnen trappen geeft alleen je niveau van beschaving aan.
Het ruzieachtige negatieve gereageer heeft geen enkele zin, het maakt dat mensen die iets toe te voegen zouden kunnen hebben aan dit topic dat maar niet doen en er zijn er daar heel wat van gezien de PBs die ik ontvang.

Waneer je wilt kun je wat leren, om te leren moet je nederig zijn.
Dat betekent niet onderdanig of alles voor zoete koek aannemen hoor, gewoon luisteren en nadenken.

Misschien moet je, heel af en toe, eens in de spiegel kijken? Je geeft zelf niet echt het goede voorbeeld. Je staat niet open voor de mening van anderen, zelfs als deze goed onderbouwd is. Je komt op mij over als zelfingenomen en betweterig en maakt anderen zwart en speelt vals (zie bijv. de foto van LL die je had geplaatst). De 1e zin in jouw laatste bericht begint al beledigend (obstinate meisjes), het voorbeeld voor mij wat betreft ruzieachtige negatieve .......
Ik geloof best dat jij veel kennis heeft m.b.t. de klassieke dressuur, ik heb namelijk ook jaren les gehad van zo'n instructeur. Ik herken veel in jou............ mijn instructeur toen, was een oudere, zure man, ex-militair en dulde geen tegenspraak. Jammer........... je kan veel meer bereiken door op een normale manier in discussie te gaan en anderen niet te kleineren, dat is niet nodig. Zeker niet bokkers die duidelijk geen penny-meisjes meer zijn, maar volwassen vrouwen met een duidelijk, onderbouwde mening. Niet jouw mening misschien, maar een andere mening. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:29

Simpelman, jouw frustratie is in de regels en tussen de regels door duidelijk te lezen.

Terwijl we hier leuk willen discussieren (en dat lukt vaak ook, ik ken de meesten hier inmiddels wel) worden we in een hoek (op een meestal niet al te aardige manier) op het moment dat onze mening afwijkt van die van jou.
Terwijl ik (meen ik me te herinneren) het ook vaak zeg als ik het met je eens bent.

Dus ja, dan denk ik wel eens.... waar komt al die frustratie van jou nou toch vandaan?

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 18:36

@Electra63,
Ik begrijp heel goed wat je wilt zeggen, direct heb je gelijk.
Wel, ik ben geen oud militair en ook geen zure oude man maar ik weet alleen heel goed waar ik het over heb en kan het me daarom permiteren met een zekere autoriteit te schrijven.

In de jaren heb ik héél veel meisjes (en dat bedoel ik niet denigrerend) zien stranden met hun paarden en pony's.
De oorzaken van de problemen waren altijd dezelfde, foute instructie, gebrek aan respect voor het paard, niet begrepen en dus verkeerd toegepaste rijkunstige theorie.

Mijn doel in de rijkunst is zachtheid, lichtheid, vanzelfsprekendheid en ik heb gezien dat wanneer mensen hier "aankomen", ze gelukkig zijn.
Het is fijn om mensen gelukkig te maken.
Er lopen in de wereld een onnoemelijk groot aantal papagaaien rond die met veel overtuiging naschreeuwen wat ze anderen hebben horen schreeuwen.
Ik heb de rijopleiding van de instructeurs gezien.
Wanneer we even doorvragen blijkt het merendeel van de ruiters geen idee te hebben wat de werkelijke bedoeling van al die technieken en theorie is.
Dit is een grote open wonde in de paardenwereld.

Ik loop al weer twee jaartjes pogingen te doen op Bokt om mensen er toe verleiden eens op een andere manier te kijken naar wat er in de paardenwereld gebeurt, het eens op een andere manier te proberen.

Opvallend is nu dat het altijd dezelfde obstinate meisjes zijn die altijd iets negatiefs te zeggen in ieder onderwerp.
Zij hebben zelden een positieve bijdrage, het lijkt er op dat ze hun persoonlijke frustraties af moeten reageren, dat kan natuurlijk vooral heel goed tegen een autoritair overkomende Simpelman....
Op een Bokt forum werkt dit door het ontbreken van een persoonlijk kontakt.
Jij zegt mensen reageren met een "gefundeerde mening", maar die kom ik merkwaardig genoeg niet zo veel tegen, het is meestal een verdraaing van de tekst en/of de negatieve aanname van een bedoeling.

Een klein aantal deelnemers hebben er zich een stokpaardje van gemaakt om iedere tekst negatief te verdraaien, voortdurend het onderwerp te verlaten naar wat Terpentijn "pipa" heeft gedoopt, iedere voorbeeld video op het pipa gehalte denken te moeten beoordelen.
Er kan geen letter geschreven worden zonder dat er een niet van toepassing zijnd negatief antwoord op komt.
Hoe kun je dat indammen?
Gedurende 25 topic pagina's heb ik helemaal niet gereageerd op bovenstaand soort oppositie, binnen de korste keren zitten we weer in de "wedstrijduitslagen" en de pipa bewondering, dit werkt dus niet.
Ik liet me even verleiden om LL te vragen haar eigen foto te beoordelen om haar kritiek iets te relativeren. Excuses, in het vuur van de strijd....

Een topic kan verhelderend en verrijkend zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:42

Simpelman, lees je eigen topic nog eens door. De enige die zich hier zuur en negatief opstelt en niet open discussieert dat ben jij :D

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:42

Simpelman schreef:

Is wellicht een frustie gedachtenkronkel van u zelf ?? ,deze opmerking raakt kant nog wal en daarmee mis je de sinterklaasboot :){ <:)
Ontstaan omdat u al jarenlang niet meer actief bent in parcours of op wedstrijdterrein ?

Weer goed samengevat Electra63. :j

In een zure appel is het niet fijn happen....

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 18:44

Babootje schreef:
Simpelman, jouw frustratie is in de regels en tussen de regels door duidelijk te lezen.

Terwijl we hier leuk willen discussieren (en dat lukt vaak ook, ik ken de meesten hier inmiddels wel) worden we in een hoek (op een meestal niet al te aardige manier) op het moment dat onze mening afwijkt van die van jou.
Terwijl ik (meen ik me te herinneren) het ook vaak zeg als ik het met je eens bent.

Dus ja, dan denk ik wel eens.... waar komt al die frustratie van jou nou toch vandaan?

Babootje dit onderwerp gaat over achter de verticale lijn.
Ik doe een poging bij het onderwerp te blijven.
Gefrustreerd wordt ik van mensen die oneiglijk redeneren en van mensen die door onkunde en onbewust bezig zijn hun paard te beschadigen.
Ik heb niets tegen jou, goed niveau, helder verstand.
We zijn het vaak niet eens, maar dat is niet erg, toch?

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 18:46

Beste mensen,
Na een aantal aanvaringen heb ik begrepen dat mijn inbreng niet verder op prijs gesteld wordt.
Er is uitsluitend negatieve feedback dus ik laat het hier verder bij.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:46

edit > delete..
Laatst bijgewerkt door Peetstap op 05-12-14 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt