[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:45

Sheenegro, gefeliciteerd.

Mang, tijd, geduld, meer tijd en nog meer tijd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:45

Babootje schreef:
_iDj_ schreef:
Babootje, je laatste link werkt volgens mij niet. De eerste vind ik een beetje onduidelijk := Zal mede door mijn laptop zijn, die filmpjes soms wat haperend afspeelt. Wel leuk zoals die man (van Rijs begrijp ik?) de lichtrijbeweging uitbeeld met zijn handen!

En zo?
https://www.youtube.com/edit?video_id=d ... ivacy&ns=1

Ik kan hem niet zien in ieder geval.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:55

Ik ook niet. Krijg mijn eigen video scherm te zien

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 21:57

Joehoeeeee!
Ik ben trots! *\o/*
Kijk maar waarom!

Op deze foto loopt hij al heel fijn vind ik. Hij loopt nog altijd wat op de voorhand, maargoed.. Dat is moeilijk te corrigeren aan de longeerlijn.. :( Maar er is verbetering! Hij kruipt hier iets achter de LL maar dat zien we door de vingers :+
Afbeelding

Op deze foto fijn wat meer boven in, en niet meer achter de LL. Ook dit vind ik een fijn beeld! (Ook op de voorhand.)
Afbeelding

Deze foto wou ik ook graag laten zien, om te laten zien dat hij ook lekker laag kan lopen. En... VOOR DE LL! *\o/* De foto is wel wat scheef genomen maar ondanks dat zie ik wel dat hij wat meer van de voorhand afkomt.
Afbeelding

En dan de laatste foto, hier ook weer voor de LL. Foto is wat rechter genomen.
Afbeelding

En als afsluiter nog even een filmpje.
Bij de +-6 seconden struikelt hij met zijn achterbeen (gebeurd ook onder het rijden).
Zoals te zien is is hij hier niet zo actief als ik zou willen. Ik probeer dus in de draf wat te schakelen, maar doordat ik mijn telefoon vast had voor het filmen, kon ik mijn zweep niet gebruiken. :+ Ook sprong hij ergens aan in galop terwijl dit niet de bedoeling was (hoor je mij ook zeggen). Dit is dus met schakelen aan de longe het probleem. Zodra ik hem vraag wat meer door te draven, springt hij aan in galop. Iemand hier tips voor..? We zijn er al hard mee bezig en vandaag ging het eigenlijk heel goed! Ik ga binnenkort eens vragen of iemand anders foto's kan maken met longeren.. Dat is toch makkelijker.. :+

Ohja, zoals misschien te zien is, longeer ik hem hier met 1 enkele lijn, maar wel op de manier die Joolien mij als tip gaf. Normaal doe ik hem met dubbele lijnen, maar ik dacht vandaag, ik ga eens kijken wat hij doet als ik 1 lijn gebruik. Dit pakt best goed uit, want zo kunnen we toch nog wat werken aan de stelling! En afwisseling is nooit (?) slecht! Ik ben trots op hem! Ik stuurde de eerste foto ook naar zijn eigenaar en andere bijrijder (groepsgesprek) en die vonden beiden dat het er goed uitzag. Dus ik ben benieuwd!

Nu weer ff bijlezen.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:01

Wat mooi om de foto's te vergelijken. Je ziet op de 3e foto heel duidelijk da het bekken gekanteld is :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 22:05

Oh hé dat had ik nog nieteens gezien!
Is dit een goede reden om trots op hem te zijn? :o
Hij is echt van paard dat altijd aan de longeerlijn met bijzet liep, en erg met een onderhals, gegaan naar paard dat zichzelf in de krul trok met dubbele lijnen, naar paard dat fijner ging lopen met dubbele lijnen naar dit! :D
Ik ga even kijken of ik een foto kan vinden waar hij met bijzet staat trouwens..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 22:08

Dit is denk ik al een jaar of 2,5 geleden (toen ik hem nog niet deed) bij zijn eigenaresse:
Afbeelding
Dus daar komen we vandaan..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:10

op 'verborgen' moet ie t met link wel doen, nu op openbaar gezet. gaat ie nu? zelf krijg ik m natuurlijk wel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:14

LoveUggs schreef:
Dit is denk ik al een jaar of 2,5 geleden (toen ik hem nog niet deed) bij zijn eigenaresse:
[ Afbeelding ]

ik zie een ontspannen paard; mag je best trots op zijn. met al zn problemen nog zo'n mooie vooruitgang!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 22:15

Babootje schreef:
LoveUggs schreef:
[ Afbeelding ]

ik zie een ontspannen paard; mag je best trots op zijn. met al zn problemen nog zo'n mooie vooruitgang!

Dankje!
Bedoel je de foto in je quote of mijn foto's? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:15

Kijk maar naar de lijn die de billen gaan. Zie je heel duidelijk verschil!

Die laatste foto's zie ik een heel ongelukkig paard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:16

Babootje schreef:

Sjolvir schreef:

nu zou ie het echt moeten doen; zie het zelf natuurlijk wel }:0

Was trouwen 185 pt die proef. De andere was iets minder 180. zitten nog aardig wat slordigheidsfoutjes in (zoals 2 veeel te kleine voltes 10 m)
Laatst bijgewerkt door Babootje op 23-04-13 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:18

Babootje schreef:
LoveUggs schreef:
[ Afbeelding ]

LoveUggs schreef:
Dankje!
Bedoel je de foto in je quote of mijn foto's? :+

jouwe natuurlijk :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 22:22

Bedankt Joolien!
Ja toen je het zei toen zag ik het idd ook.
Ik zag het vooral aan de vorm/richting van de billen. De rest van de foto's heeft hij 'ronde' billen, en die ene foto heeft hij zijn billen wat meer richting grond zegmaar, en is dat ronde wat weg.

Ohja, en sorry voor de bar slechte kwaliteit... Camera van mijn telefoon is niet echt 100% meer, en echt schoon is hij ook niet :+

Babootje, Jippiee! Dankje! :D

Ik zit nu met een smile van oor tot oor achter mn laptop! Ik was al trots, en nu ben ik gewoon helemaal blij! We boeken vooruitgang!
Was trouwens nog met hem aan het stappen aan de hand op de parkeerplaats, en toen kwamen er wat meisjes naar me toe, die op de stal naast ons reden. (op de manege). Die schatte hem mooi 20 jaar jonger dan dat hij is. Ze vroegen hoe oud hij was, dus vertelde dat hij inmiddels al 24 is, en toen kreeg ik een stomverbaasde reactie, dat ze hem 4 jaar schatte :+ (ik ontdekte trouwens wat mooie grijze haren in zijn staart... <<) )

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:25

Babootje schreef:
Babootje schreef:

Sjolvir schreef:

nu zou ie het echt moeten doen; zie het zelf natuurlijk wel }:0

Was trouwen 185 pt die proef. De andere was iets minder 180. zitten nog aardig wat slordigheidsfoutjes in (zoals 2 veeel te kleine voltes 10 m)

Nog steeds niet. Ik denk dat je link niet klopt.
Ik word automatisch naar https://www.youtube.com/my_videos?o=U gestuurd (waar vervolgens staat: "Je moet een kanaal maken om video's te kunnen uploaden. Een kanaal maken").
[edit]in je laatste link staat ook iets met edit, terwijl in je eerste filmpje (die het wel doet) in de link iets staat met watch (achter youtube.com.)..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 23:33

Denk dat je (babootje) even naar je eigen video's moet gaan, en daar op je filmpje klikken en die url gebruiken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:50

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 07:16

Hij doet het hoor! :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:35

Babootje schreef:
grrrrrr zo??
http://m.youtube.com/watch?feature=plcp&v=dPKr60n5yBw

overigens vind ik het wel mooi om te zien, dat ie na halthouden bij start proef ook echt achter begint; da's nog niet zo makkelijk hoor

Leuk diertje :) Vind het ook een leuke combi

Gezien. Nou.. vanuit achter wegstappen is zo moeilijk niet hoor, tenzij je het paard geen "lucht" geeft aan de voorkant. Dan stappen ze niet vanuit achter weg omdat ze sterk worden in het front.. OF ze zijn zo rete traag gereden dat ze maar wat aan hupsen.. (das bij die van jullie niet van toepassing)

Of bedoel je dat 'ie op het achterbeen is? Dat zie ik nl. niet.. wat ik wel zie is dat hij zn gewicht even op voor gooit en tegen de hand komt en daarbij zijn hak optrekt. Ze lijkt het wel netjes te herstellen.

Kan het filmpje niet goed bekijken. Tis vrij klein. Voor een combi die niet altijd even regelmatig traint vind ik dat ze t niet verkeerd doen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:05

Babootje, Je weet het zelf altijd zo goed te vertellen, maar rij je zelf ook?

Leuk paard heeft je dochter, maar wat een irrant bewegen. Voeten stil, mijn advies, spoor dr af, ze zit de hele tijd te prikken, hij reageert niet. Hij lijkt al dood voor het been. Zo zonde!
Je zegt namelijk dat ze hem niet raakt,maar dat doet ze wel. Op het proef filmpje, de laatste wending kun je dat nog duidelijker zien. die spoor gaat erin.

LU wat een verandering/verbetering! <3 top!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 08:17

Snackie, bedankt! :D iemand nog tips wbt schakelen tijdens longeren?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:48

Babootje wat een leuk dier en combinatie zeg! :D

Het eerste filmpje vind ik wel wat moeilijk, ik zie namelijk weinig verschil dus ga daar nog even op voort borduren en blijven kijken. :)

Het tweede filmpje ziet er best netjes uit zeg! Maar ik stoor me qua haar houding (die toch eigenlijk ook wel erg netjes is!) vooral aan haar pianohandjes en wiebelbenen. Het lijkt wel of ze in de proef steeds harder moet werken om de pony goed aan het lopen te houden? Ze lijkt naar het einde van de proef toe steeds onrustiger te worden in haar beweging en ook haar benen gaan dan als een gek te keer. Ik kan het helemaal mis hebben, maar het viel mij gewoon op. ;)

Vind dat ze het erg netjes doen overigens! :j

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:52

_iDj_ schreef:
SheeNegro: gefeliciteerd met je punten! Is in België puntentelling/-aantal hetzelfde als in Nederland of heb je in Nederland wedstrijd gereden? Die kegeltjes waar je het eerder over had, is dat een wedstrijdelement?
Die bok is leuk toch, sluit ze zich tenminste niet helemaal af ;)

Hij is niet veel anders als in Nederland, de gereden proef: Proef 4 - KNHS (uitgave 2011), wij rekenen niet naar procent om voor punten, maar onze plaats in de uitslag is bepalend voor het aantal punten. Het overgangssysteem is te ingewikkeld om zo even uit te leggen.. ;)

Lrv is soms wat gierig op de afbakeningen van de pistes, ik moest bv gewoon op gras, zoals in de zomer. En dan durven ze wel eens gewoon de letters plaatsen als kegeltjes en een stokje in de hoek de plaatsen. Gelukkig waren ze nu minder "gierig" ik kreeg gedeeltelijk witte hekjes :D

Waar ik zo enorm blij om was na de bok is dat ik haar direct kon terugnemen en haar terug juist kon laten aanspringen op een hele korte tijd. *\o/*

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:55

LoveUggs schreef:
Snackie, bedankt! :D iemand nog tips wbt schakelen tijdens longeren?

A la join up manier ;) probeer te spelen met lichaamstaal hoeveel of beter hoe weinig heb je nodig ;) is het gewoon een hand richting de kont, je buitenschouder naar voor bewegen, een stap naar voor, zelf energie opbouwen door sneller te stappen,..
En maak duidelijke commando's ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 08:59

Ik zou volgende keer eens letten op mn lichaamstaal.. Merkte gister wel heel erg dat als ik met 1 lijn longeer dat ik dan automatisch wat van hem af ga staan. Probeerde mijzelf gister wel te herstellen daarin. :j en als ik naar hem toe stap gaat hij wel harder, maar dat is bij wijzer van 3 stappen en dan is het klaar... Tnx voor de tip!