is hier iemand NIET ANTI slof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: is hier iemand NIET ANTI slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:38

vreemd dat je pony Z? heeft gelopen maar dan niet begrijpt dat been niet alleen hard gaan is ;)
en tussen 2 benen op sluiten betekend niet dat je haar aanspoort ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:42

nee dat snap ik, maar als ze een hindernis ziet ziet ze alleen die hindernis en is ze daar zo op gefocust, dat zie je wel in het parcours, ze is ook echt niet houden. ik kreeg les van een hele goede spring ruiten zie in zijn jeugd tegen albert zoer sprong en zo. hij had er zelf zijn handen ook vol aan, ik ben ook niet naar het m gegaan omdat ze zo hard ging, en als ik wat meer zou springen op wedstrijd dan zou het ook beter worden, maar ik wilde graag z+1 hebben voor sport predikaat, en was met dressuur al verder

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:13

Agossie schreef:
deruijter schreef:
jonge paarden met een slof rijden vind ik echt niet slecht hoor.
de spieren goed trainen. ook helpt het ook heel veel met paarden
die er al wat sneller van door willen gaan. ik vind slofgebruik ook heel fijn bij het longeren.
ik wil niet zeggen dat ik altijd met slof rij natuurlijk maar sommige kan ik nog wel eens een keer de slof aandoen.

Goed... ik ben het hier dus helemaal niet mee eens. Jonge paarden met slof rijden is niet spieren trainen, dat is houding kweken. Een in mijn ogen verkeerde houding en ik ben het er dus ook helemaal niet mee eens. Maar wie ben ik... Paarden die sneller willen gaan vang je op met je zit en je been, niet door zijn kin op de borst te zetten.

Nicky, ik zie een pony die zijn rug helemaal niet gebruikt bij het springen, misschien dat hij daardoor zo hard gaat rennen. Ik zou hem meer over de rug trainen (zònde slof) lang en laag en balkjes.

Ik zie steeds meer verkeerd slofgebruik en vind dat zo jammer... Mensen die paarden in een houding trekken met de slof (ook in dit topic), maar vergeten daardoor de achterhand en de rug. Hierdoor wordt ik dus steeds meer wèl anti-slof... Echt zo jammer...

Maar wie ben ik...

ik weet niet hoe jij mensen aanziet die met slof rijden. maar als het goed is dwing ik mijn paarden helemaal niet om ''een houding te kweken'' de paarden worden daartoe helemaal niet gedwongen. ik raak de slof amper aan met mijn handen. bij sterke jonge paarden gebruik ik de slof ja en dan alleen om wat meer kracht bij te zetten! maar het ik word afgebeeld als een of andere dieren mishandelaar die zijn paarden dwingt om in een bepaalde houding te lopen. maar dit is helemaal niet het geval!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:50

Ik bedoelde meer in het algemeen, maar eerlijk, als jij zo rijdt zoals in je eerste bericht geschreven... tja, daar ben ik het gewoon niet mee eens. Dat mag.

Persoonlijk vind ik gewoon niet dat een jong paard met slof gereden moet worden, maar ja, wat ik al eerder zei, wie ben ik.

Ik ben zelf gezegend met een fijn paard, MITS ik het goed doe. (voor referentie, RIJ-ITP Vyolita)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:53

ik heb zelf ook echt wel goede paarden onder mijn kont zitten hoor.
alleen ze zijn niet allemaal even gemakkelijk om te rijden.
aan de slof is helemaal niks ergs als je dat ding maar goed gebruikt. en als je het goed gebruikt
dan maakt het je in de hand gewoon wat sterker. dit wilt echter niet zeggen dat ik niks met mijn zit
en beenwerk doe.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:46

nicky_rilana schreef:
nee dat snap ik, maar als ze een hindernis ziet ziet ze alleen die hindernis en is ze daar zo op gefocust, dat zie je wel in het parcours, ze is ook echt niet houden. ik kreeg les van een hele goede spring ruiten zie in zijn jeugd tegen albert zoer sprong en zo. hij had er zelf zijn handen ook vol aan, ik ben ook niet naar het m gegaan omdat ze zo hard ging, en als ik wat meer zou springen op wedstrijd dan zou het ook beter worden, maar ik wilde graag z+1 hebben voor sport predikaat, en was met dressuur al verder

dat iemand tegen albert zoer heeft gesprongen maakt hem nog niet tot een goede springruiter/instructeur ;)
er zijn genoeg ruiters die goed kunnen rijden maar die gewoon geen les kunnen geven :)
en als ze alleen gefocust is op die hindernis en niet meer op de ruier die haar begeleid in het springen is er dus wel iets mis met je manier van rijden en het concentratie vermogen van de pony :) dan is het aan jou om dat te verbeteren en als ik jou was was ik dat ook gaan verbeteren ipv dan maar gewoon op hoop van zegen op concours te gaan ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:24

dat heb ik ook geprobeert, maar ik moest dan wel gewoon vaak op wedstrijd springen, en dat heb ik bij allebijn van deze wedstrijden niet gedaan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:33

dus ga je wel op hoop van zege op concours ipv het goed te verbeteren ;)
verbeteren doe je thuis niet op concours, concours is alleen maar een test of je goed bezig bent met de training... veel mensen zien concours als het einddoel etc maar dat is het niet :n

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:36

thuis ging het altijd wel, op wedstrijd was het altijd erger, ik moest gewoon vaker op wedstrijd gaan, maar daar had ik geen tijd voor

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:40

M_D_H schreef:
vreemd dat je pony Z? heeft gelopen maar dan niet begrijpt dat been niet alleen hard gaan is ;)

sorry heb niet het hele topic langs gelopen,

maar mijn pony had ook Z gelopen, en die snapte dat verschil ook niet,
die heeft wel Z gelopen, maar kon niet eens fatsoenlijk appuyeren of keertwendingen maken.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:41

xTweetyx schreef:
M_D_H schreef:

sorry heb niet het hele topic langs gelopen,

maar mijn pony had ook Z gelopen, en die snapte dat verschil ook niet,
die heeft wel Z gelopen, maar kon niet eens fatsoenlijk appuyeren of keertwendingen maken.

even voor de duidelijkheid, ik reed zelf met mijn pony Z dressuur en de rest gaat over het springen

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:53

Ik ben tegen een slof omdat 99,999% van alle mensen niet weet hoe te gebruiken en dat vind ik erg slecht. Ruiters die niet goed genoeg zijn moeten van een slof afblijven en de ruiters die hem kunnen gebruiken horen hem niet nodig te hebben. :+

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:59

deruijter schreef:
bij sterke jonge paarden gebruik ik de slof ja en dan alleen om wat meer kracht bij te zetten! maar het ik word afgebeeld als een of andere dieren mishandelaar die zijn paarden dwingt om in een bepaalde houding te lopen. maar dit is helemaal niet het geval!

Maar dat is dan toch precies het probleem?? Je vindt het dus nodig om met je hand flink kracht te zetten als ze 'niet doen wat je wilt', dus waarom dwing je dan niet?

deruijter schreef:
en als je het goed gebruikt dan maakt het je in de hand gewoon wat sterker

En sowieso; waarom zou je sterk moeten zijn in je hand? Dat is nu net niet de bedoeling van paardrijden, dat je sterke armen/handen moet hebben...

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:00

NinaBoyke schreef:
Ik ben tegen een slof omdat 99,999% van alle mensen niet weet hoe te gebruiken en dat vind ik erg slecht. Ruiters die niet goed genoeg zijn moeten van een slof afblijven en de ruiters die hem kunnen gebruiken horen hem niet nodig te hebben. :+

Dat is wat mij betreft inderdaad de meest simpele conclusie :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:02

maar natuurlijk heeft zelfs de mest simpele conclusie uitzonderingen op de concusie ;)

Soraya198

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:04

Ik zelf heb het 1 keer gebruikt in de zomer toen mijn paardje helemaal gek werd van de vliegen en ging rond rennen,steigeren bokken alles! Toen heb ik de slofteigel gebruikt om haar naar beneden te zetten wat haar rustiger maakte! en toen ze ontspannender werd gaf ik minder druk. Heb hem niet meer hoeven te gebruiken maar ik vind het in sommige gevallen een goed hulpmiddel! Maar ik denk dat mensen er tegen zijn omdat heel veel mensen gewoon niet weten hoe ze het moeten gebruiken!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:04

M_D_H schreef:
maar natuurlijk heeft zelfs de mest simpele conclusie uitzonderingen op de concusie ;)

uiteraard :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:07

al bevestigen die uitzondering over het algemeen de regel :+

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:13

@tjuppie waarom zeg jij 'flinke kracht' wat weet jij er nou van hoeveel kracht ik er op zet?
en bij paardrijden heb je zeker wel je armspieren nodig! als jij denkt dat je bij paardrijden je armspieren niet hoeft te gebruiken, dan heb je nog nooit paardgereden. en dan kan je zeggen dat ik geen goede ruiter bent
maar elke ruiter die ik ken heeft degelijke armspieren door het paardrijden!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:15

deruijter schreef:
ik heb zelf ook echt wel goede paarden onder mijn kont zitten hoor.
alleen ze zijn niet allemaal even gemakkelijk om te rijden.
aan de slof is helemaal niks ergs als je dat ding maar goed gebruikt. en als je het goed gebruikt
dan maakt het je in de hand gewoon wat sterker. dit wilt echter niet zeggen dat ik niks met mijn zit
en beenwerk doe.

Als het goede paarden zijn, waarom moet er dan een slof op? Het feit dat je zegt dat je hand sterker wordt... Je hand moet juist zacht zijn, niet hard. In jouw geval ben ik dus heel fel tégen de slof. Jij begrijpt het, in mijn ogen, helemaal verkeerd en dwingt de paarden wel degelijk in een houding.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:15

deruijter schreef:
@tjuppie waarom zeg jij 'flinke kracht' wat weet jij er nou van hoeveel kracht ik er op zet?
en bij paardrijden heb je zeker wel je armspieren nodig! als jij denkt dat je bij paardrijden je armspieren niet hoeft te gebruiken, dan heb je nog nooit paardgereden. en dan kan je zeggen dat ik geen goede ruiter bent

bijna helamaal mee eens, op een gegevenmoment moet het wel beter worden. maar in het parour met mijn pony had ik ook soms wel kracht nodig, anders vloog ik letterlijk uit de bocht zo hard dat ze ging

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:19

nicky_rilana schreef:
deruijter schreef:

bijna helamaal mee eens, op een gegevenmoment moet het wel beter worden. maar in het parour met mijn pony had ik ook soms wel kracht nodig, anders vloog ik letterlijk uit de bocht zo hard dat ze ging

ik gebruik de slof ook bijna nooit. het is een noodoplossing. anders luistert je paard helemaal niet meer.
maar sommige mensen gaan echt te ver met hun 'oh dwingen / mishandeling voor het paard'.
Die mensen weten niet eens met welk dier ze te maken hebben volgensmij..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:26

Ik dacht dat we het over dressuur hadden.
Sowieso vind ik springen met slof levensgevaarlijk, maar goed, dat staat los ervan.
Jullie zijn allebei jong en horen overal dat paarden in een bepaalde houding "aan de teugel" lopen. Dat is dus niet zo. Er wordt in mijn ogen veel te gemakkelijk naar de slof gegrepen. Ook door instructie en dat maakt de instructie in mijn ogen waardeloos. Leer eerst zitten en RIJDEN, dan komt de rest vanzelf. En niet ieder paard loopt in een mooi krulletje als hij netjes nageeflijk en aan de teugel loopt. Dat eisen jullie wel van de dieren.

deruijter schreef:
ik gebruik de slof ook bijna nooit. het is een noodoplossing. anders luistert je paard helemaal niet meer.
maar sommige mensen gaan echt te ver met hun 'oh dwingen / mishandeling voor het paard'.
Die mensen weten niet eens met welk dier ze te maken hebben volgensmij..

99% van de mensen hebben waarschijnlijk iets meer ervaring met paarden dan jij en weten wel dondersgoed met wat voor dieren ze te maken hebben. Serieus, ik heb je niet zien rijden, maar ik ben heel bang dat ik in jouw geval het slofgebruik wel degelijk dierenmishandeling zou noemen. Het zelfde als met Nicky.

NinaBoyke schreef:
Ik ben tegen een slof omdat 99,999% van alle mensen niet weet hoe te gebruiken en dat vind ik erg slecht. Ruiters die niet goed genoeg zijn moeten van een slof afblijven en de ruiters die hem kunnen gebruiken horen hem niet nodig te hebben.

Hier ben ik het dus 100% mee eens.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:40

ik ben misschien wel jong, maar sta wel bijna iederedag te kijken naar pro's en dat al een paar jaar lang. ik eis helemaal niet dat hij in een krulletje loopt, maar hij moet juist nageven. maar ik heb een andere manier van rijden dan jullie, dus daar kunen we nog wel jaren over discuseren

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:54

Lieve Nicky, kijken naar pro's betekent helemaal niets. Ik kan ook elke dag naar pro's kijken, maar dat betekend echt niet dat ik dan goed leer rijden.