en tussen 2 benen op sluiten betekend niet dat je haar aanspoort
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Agossie schreef:deruijter schreef:jonge paarden met een slof rijden vind ik echt niet slecht hoor.
de spieren goed trainen. ook helpt het ook heel veel met paarden
die er al wat sneller van door willen gaan. ik vind slofgebruik ook heel fijn bij het longeren.
ik wil niet zeggen dat ik altijd met slof rij natuurlijk maar sommige kan ik nog wel eens een keer de slof aandoen.
Goed... ik ben het hier dus helemaal niet mee eens. Jonge paarden met slof rijden is niet spieren trainen, dat is houding kweken. Een in mijn ogen verkeerde houding en ik ben het er dus ook helemaal niet mee eens. Maar wie ben ik... Paarden die sneller willen gaan vang je op met je zit en je been, niet door zijn kin op de borst te zetten.
Nicky, ik zie een pony die zijn rug helemaal niet gebruikt bij het springen, misschien dat hij daardoor zo hard gaat rennen. Ik zou hem meer over de rug trainen (zònde slof) lang en laag en balkjes.
Ik zie steeds meer verkeerd slofgebruik en vind dat zo jammer... Mensen die paarden in een houding trekken met de slof (ook in dit topic), maar vergeten daardoor de achterhand en de rug. Hierdoor wordt ik dus steeds meer wèl anti-slof... Echt zo jammer...
Maar wie ben ik...
nicky_rilana schreef:nee dat snap ik, maar als ze een hindernis ziet ziet ze alleen die hindernis en is ze daar zo op gefocust, dat zie je wel in het parcours, ze is ook echt niet houden. ik kreeg les van een hele goede spring ruiten zie in zijn jeugd tegen albert zoer sprong en zo. hij had er zelf zijn handen ook vol aan, ik ben ook niet naar het m gegaan omdat ze zo hard ging, en als ik wat meer zou springen op wedstrijd dan zou het ook beter worden, maar ik wilde graag z+1 hebben voor sport predikaat, en was met dressuur al verder

dan is het aan jou om dat te verbeteren en als ik jou was was ik dat ook gaan verbeteren ipv dan maar gewoon op hoop van zegen op concours te gaan

M_D_H schreef:vreemd dat je pony Z? heeft gelopen maar dan niet begrijpt dat been niet alleen hard gaan is

xTweetyx schreef:M_D_H schreef:vreemd dat je pony Z? heeft gelopen maar dan niet begrijpt dat been niet alleen hard gaan is
sorry heb niet het hele topic langs gelopen,
maar mijn pony had ook Z gelopen, en die snapte dat verschil ook niet,
die heeft wel Z gelopen, maar kon niet eens fatsoenlijk appuyeren of keertwendingen maken.
deruijter schreef:bij sterke jonge paarden gebruik ik de slof ja en dan alleen om wat meer kracht bij te zetten! maar het ik word afgebeeld als een of andere dieren mishandelaar die zijn paarden dwingt om in een bepaalde houding te lopen. maar dit is helemaal niet het geval!
deruijter schreef:en als je het goed gebruikt dan maakt het je in de hand gewoon wat sterker
NinaBoyke schreef:Ik ben tegen een slof omdat 99,999% van alle mensen niet weet hoe te gebruiken en dat vind ik erg slecht. Ruiters die niet goed genoeg zijn moeten van een slof afblijven en de ruiters die hem kunnen gebruiken horen hem niet nodig te hebben.
deruijter schreef:ik heb zelf ook echt wel goede paarden onder mijn kont zitten hoor.
alleen ze zijn niet allemaal even gemakkelijk om te rijden.
aan de slof is helemaal niks ergs als je dat ding maar goed gebruikt. en als je het goed gebruikt
dan maakt het je in de hand gewoon wat sterker. dit wilt echter niet zeggen dat ik niks met mijn zit
en beenwerk doe.

deruijter schreef:@tjuppie waarom zeg jij 'flinke kracht' wat weet jij er nou van hoeveel kracht ik er op zet?
en bij paardrijden heb je zeker wel je armspieren nodig! als jij denkt dat je bij paardrijden je armspieren niet hoeft te gebruiken, dan heb je nog nooit paardgereden. en dan kan je zeggen dat ik geen goede ruiter bent
maar elke ruiter die ik ken heeft degelijke armspieren door het paardrijden!
nicky_rilana schreef:deruijter schreef:@tjuppie waarom zeg jij 'flinke kracht' wat weet jij er nou van hoeveel kracht ik er op zet?
en bij paardrijden heb je zeker wel je armspieren nodig! als jij denkt dat je bij paardrijden je armspieren niet hoeft te gebruiken, dan heb je nog nooit paardgereden. en dan kan je zeggen dat ik geen goede ruiter bent
maar elke ruiter die ik ken heeft degelijke armspieren door het paardrijden!
bijna helamaal mee eens, op een gegevenmoment moet het wel beter worden. maar in het parour met mijn pony had ik ook soms wel kracht nodig, anders vloog ik letterlijk uit de bocht zo hard dat ze ging
deruijter schreef:ik gebruik de slof ook bijna nooit. het is een noodoplossing. anders luistert je paard helemaal niet meer.
maar sommige mensen gaan echt te ver met hun 'oh dwingen / mishandeling voor het paard'.
Die mensen weten niet eens met welk dier ze te maken hebben volgensmij..
NinaBoyke schreef:Ik ben tegen een slof omdat 99,999% van alle mensen niet weet hoe te gebruiken en dat vind ik erg slecht. Ruiters die niet goed genoeg zijn moeten van een slof afblijven en de ruiters die hem kunnen gebruiken horen hem niet nodig te hebben.