Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
annnneeee schreef:ik heb gister met mijn pony bitloos gereden.
lage neusriem 2 vingers onder het jukbeen gehangen en toen gereden, aan de teugel ging voor geen meter!
hij snapt aan een slappe teugel aanwijzingen wel maar aan de teugel nee
Air schreef:annnneeee schreef:ik heb gister met mijn pony bitloos gereden.
lage neusriem 2 vingers onder het jukbeen gehangen en toen gereden, aan de teugel ging voor geen meter!
Je paard is dus niet aan de teugel, ook met bit niet, maar in de krul. Hard feit..
Nageeflijkheid komt vanuit achteren, vanuit een paad wat in het juiste evenwicht komt, daardoor de buikspieren kan aanspannen, rug kan loslaten en dan aan de teugel gaat.
annnneeee schreef:ik heb gister met mijn pony bitloos gereden.
JoviBan schreef:annnneeee schreef:ik heb gister met mijn pony bitloos gereden.
Jij trekt/zaagt/kneedt je pony dus in de krul.
Da's geen manier van rijden natuurlijk.
annnneeee schreef:JoviBan schreef:![]()
![]()
Jij trekt/zaagt/kneedt je pony dus in de krul.
Da's geen manier van rijden natuurlijk.
whahahaha ik en zagen? kijk eerst maar voordat je beoordeelt
Air schreef:annnneeee schreef:
whahahaha ik en zagen? kijk eerst maar voordat je beoordeelt
Nou, verklaar dan waarom je paard volgens jou wel 'aan de teugel' loopt met bit, maar dit met bitloos niet lukte.
Yamcha: welk systeem gebruik je? (Hoofdstel)
annnneeee schreef:Air schreef:Nou, verklaar dan waarom je paard volgens jou wel 'aan de teugel' loopt met bit, maar dit met bitloos niet lukte.
Yamcha: welk systeem gebruik je? (Hoofdstel)
ik heb gewoon een eigenzinnige pony.
Air schreef:Je bedoelt je vraag waarom je bitloos zou rijden?
Vind je dat zelf geen gekke vraag?
Of vraag je jezelf ook af waarom je NIET met sporen zou moeten rijden?
Niet met stang en trens?
Etc.
Ik verbaas mij telkens weer over die vraag eigenlijk, het bit is meer, er zit iets in de mond van het paard.
Iets wat voor mij en het paard niet nodig is, ik zie de meerwaarde er niet van.
Bitloos is niet 'meer' maar minder.
Yamcha schreef:@ JoviBan: Die van mij is bitloos ook niet nageeflijk (nu rijd ik bitloos ook niet erg serieus). Ze komt wel met haar hoofd naar beneden, maar ze gaat stofzuigeren, zeg maar, een beetje zo een westernpaard doet. Ze gebruikt haar lijf dan wel goed, maar ze wilt niet met haar neus mijn hand meenemen, en dat doet ze met een bit wel.
Bitloos maakt ze haar rug achter de schoft los, en dan laat ze de hals vallen, zeg maar, dan is ze ook ontspannen, maar niet aan de teugel.
Dani_ schreef:Maar kijk hier, alstjeblieft: [NA] Waarom hebben jullie gekozen voor bitloos rijden?