Rianne, dat kwam zeker wel raar over

Ik kan je alleen niet helpen aan een instructrice. Maar wie weet kun je die vraag stellen bij paardenbegrijpen, ik weet niet of ze daar info over hebben, wie alleen ADH les geeft.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:Ja, vond het wat een rare opmerking van haar. Zeker omdat ik gewoon mijn paard wil verbeteren en niet meer wil doen dan dat ze aan kan. En om erachter te komen wat ze kan, dat is een proces waarbij les toch wel handig is.
Niet onder het zadel heeft twee redenen. Een is dat ik mijn paard vrijwel niet rij, omdat ik haar aan de hand eerst echt goed wil hebben (lang verhaal) onder het zadel les heb ik dus niets aan.
En mocht ik al weer willen/gaan rijden, dan hebben we de perfecte instructrice, alleen is zij nog niet zo wegwijs in het aan de hand werken om ons daarbij te helpen. Maar ze kan dit wel combineren hoor
RianneH schreef:Vond het ook raar gezien ik nog niet echt in was gegaan op de lichamelijke beperkingen van mijn paard specifiek en ik ook heel duidelijk had gezegd dat ik dit paard wil verbeteren en het mij niet uit maakt waar we dan stranden.
Dankje voor de tip. Hoopte dat er misschien nog 'onbekenden' waren bij Paardenbegrijpen om aan te raden. Niet iedereen werkt natuurlijk vanuit Marijke de Jong...
Emaartje schreef:wat is meer geschikt voor een recreatieve ruiter de manier vna marijke de jong of antoine de bodt?het gaat erom dat mijn paard gauw last heeft van zenuwbeknellingen in de rug en achterhand,langgelijnd is en lange hals,gevoelige rug,zwakke achterhand(lichte ichias in de rug,volgens een paragnost) wie
Emaartje schreef:ja zekers is de osteopaat erbij geweest en mag nou weer beginnen met rechtuit rijden rechtrichten dus...
Emaartje schreef:ja zekers is de osteopaat erbij geweest en mag nou weer beginnen met rechtuit rijden rechtrichten dus...