Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:22

Ik durf te zeggen dat er in Duitsland over het algemeen stukken beter gereden wordt dan in NL. En het getoonde in het filmpje is bij lange na niet perfect, maar er wordt vriendelijk gereden en op een manier die mij aanspreekt. Kan mij niet vinden in de argumenten van Simpelman.... Ik heb net een fijn rondje gereden op mijn Z-pony; die het laatste jaar GEEN blessures meer heeft gehad omdat ik hem volgens mij en juf correct rijd. Het zal me voor de rest worst zijn; paard geeft aan hoe hij in z'n vel zit.... En ik haal uit voorzorg nu de fysio erbij, niet omdat mijn paarden geblesseerd zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:35

Wat kan rijden dan fijn zijn hé Picasso! Leuk dat het goed ging vanmiddag +:)+ .

Als het gaat om perfectie denk ik het volgende. Mensen kunnen correct trainen en het gaat (nog) niet naar tevredenheid. En mensen kunnen niet correct trainen en zullen dus nooit naar tevredenheid gaan. Dit omdat de opleiding niet deugd. Dat verschil vind ik altijd heel erg groot.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:47

Dan ligt het misschien aan mijn interpretatie van wat je zegt Simpelman. Goed of fout en verder niks, lees ik als zwart of wit, perfect of niet perfect. Je zou er haast gefrustreerd van worden als je het zo goed of fout, of zo zwart of wit stelt. Het laatste filmpje was trouwens van Reiner Klimke, niet WF. Maar mijn posts gigen inderdaad over wat na WF komt en dat is mijn ogen niet zwart of wit, goed of fout. Zo geef ik ook geen les. Didactisch niet verantwoord.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:54

Simpelman schreef:
Alle filmpjes van Klimke zijn door de censuur gehaald.
Alles dat er getoond wordt is gekozen.
Vindt dit alweer laag bij de grond steken uitdelen op de man (vrouw) , en niet professioneel.

Er staat heel veel fam. Klimke materiaal online wat een volledig gereden parcours of cross laat zien of volledig deel training.
Natuurlijk hebben zij top paarden onder hun bips, maar er komen ook bij hun zat leerzame dingen langs die nog lang niet perfect zijn.

Zij hebben echter totaal geen enkele moeite om zichzelf te laten zien in wat ze doen als familie waarvoor mijn waardering. +:)+
Je zult zelf nooit censuur toe hoeven te passen; want beeldmateriaal is er totaal niet blijkbaar.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:02

Het lijkt er op dat wij elkaar niet begrijpen.
Het woord perfectie moeten we even onder tafel vegen, het is niet van toepassing.
Ik probeer uit te leggen wat ik bedoel met er is goed en fout.

We gaan naar Parijs op de meest efficiente en comfortabele wijze.
We nemen de trein in Amsterdam en stappen uit in Parijs. =goed
We nemen de auto in Amsterdam en rijden naar Parijs = goed
We gaan te voet richting Breda en kijken daar hoe we verder komen. = goed
We nemen het vliegtuig naar Madrid. = fout
We wandelen richting Berlijn. = fout

We willen heldere groene verf maken.
We nemen blauwe en gele verf. = goed
We nemen rode en gele verf. = fout
We nemen blauwe, gele en zwarte verf. = fout

Met het kiezen van "goed" komen we bij ons doel, wanneer we veel talent en middelen hebben snel en mogelijk dichtbij de perfectie.
Wanneer we daar wat minder van hebben waarschijnlijk langzaam.

Wanneer we "fout" kiezen alleen met grote moeite en mogelijk nooit.

Anoniem

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:07

Toch raar dat mijn paardjes fijn in hun vel zitten en ik met name bij de oudste ik een groot verschil zie met een tijd geleden toen hij nog vrij strak gereden werd. Jouw manier is niet zaligmakend... zitten nuttige bruikbare tips bij maar ook vervelende sneren naar mensen die hun paarden imo ook fijn trainen.... Wb Klimke: serieus...het internet staat vol met 'dingen' die niet helemaal correct zijn, maar wel getoond worden....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:09

Dat eerder geplaatste filmpje door Simpelman van die donkerbruine die in middendraf over de hoefslag voorgesteld werd is de hele tijd ook achter de LL.
Waarom werd die niet afgebrand en een combinatie die zijn best doet maar er gewoon nog niet is, wel?

Als je niet op een paard wil zitten dat niet losgelaten is dan moet je nooit op een paard gaan zitten. Geen enkel paard komt durchlässig op de wereld. Daar gaat training aan vooraf.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:16

Peetstap schreef:
Simpelman schreef:
Alle filmpjes van Klimke zijn door de censuur gehaald.
Alles dat er getoond wordt is gekozen.
Vindt dit alweer laag bij de grond steken uitdelen op de man (vrouw) , en niet professioneel.

Er staat heel veel fam. Klimke materiaal online wat een volledig gereden parcours of cross laat zien of volledig deel training.
Natuurlijk hebben zij top paarden onder hun bips, maar er komen ook bij hun zat leerzame dingen langs die nog lang niet perfect zijn.

Zij hebben echter totaal geen enkele moeite om zichzelf te laten zien in wat ze doen als familie waarvoor mijn waardering. +:)+
Je zult zelf nooit censuur toe hoeven te passen; want beeldmateriaal is er totaal niet blijkbaar.

Beste Peetstap,
Ik heb al lang begrepen dat je me niet zo kunt pruimen, dat geeft niet, het is wederzijds.
Je vindt door dat gevoel van antipathie kennelijk allerlei " laag bij de grond steken" in de posts die ik schrijf die er niet staan en die ik ook niet zo bedoeld heb.
Er stond in dit geval dat alle trainingsfilmpjes van de Klimke's laten zien hoe zij hun paarden trainen, dat dit zonder twijfel bewust gekozen beelden zijn, dat zij daar geen bla bla bla omheen hangen.
Wanneer jij vindt dat die beelden niet voldoende smakelijk zijn dan is dat jouw persoonlijke conclusie, niet de mijne.

Het verhaal van het persoonlijke beeldmateriaal hebben we inmiddels al twee keer gepasseerd, ik heb hierover mijn standpunt "zwart/wit" duidelijk gemaakt.
Om in deze wat tegemoet te komen aan het verlangen van een aantal deelnemers heb ik mijn paard in mijn profiel gezet.
Kijk hier (nog) eens aandachtig naar, wanneer je een echte paardenman bent dan zul je vast je conclusies kunnen trekken rondom wat daar dan achter steekt.

Laten we proberen met argumenten te discussieren. ;)
Laatst bijgewerkt door Simpelman op 11-01-16 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:23

Als ik naar jouw Arabo-Fries kijk Simpelman in het filmpje wat je gedeeld hebt, zie ik: een paard wat neerwaarts loopt en onvoldoende voorwaarts... Maar gelukkig had je die conclusie zelf ook al getrokken. Denk dat de meningen over het algemeen op zich niet zo heel erg uit elkaar lopen, maar dat het hier vooral om ego's gaat... Ja ook die van jou Simpelman, of misschien wel JUIST die van jou.... En die steken onder water worden heus wel opgemerkt.... Blijf zelf dan ook oprecht en op de inhoud reageren....

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:32

Heb wat gemist zeker ? / arabo-fries ohz ?

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:40

@Picasso,
Simpelman heeft niet zoveel ego, het "S" is slechts een alias.
Je verwart mogelijk het woord "ego" met het innemen van een standpunt en daar voor staan.
Van bepaalde zaken ben ik overtuigd tot iemand me van die overtuiging afhelpt.
Hiervoor zijn dan wel argumenten nodig, mogelijk pareer ik die met de mijne.

Ik ben gelukkig met mijn paarden en al heel lang.
Wanneer ik anderen kan helpen om gelukkiger met hun paarden te worden dan wordt ik zelfs nog gelukkiger want het is fijn te horen als mensen een weg met hun paard vinden die ze gelukkig maakt.

Vind je mijn argumenten geen steek houden bestrijdt ze dan met betere.
Vind je het allemaal niet om te pruimen, lees het dan niet.

Wat betreft de Arabo Fries, een goed voorbeeld van niet perfect maar op de goede weg, niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:43

Nee je wordt er gelukkig van als mensen het op JOUW manier doen.... heeft alles met ego te maken imo. Maar je hebt gelijk: ik trek me wel terug hier, ik vind het inderdaad niet allemaal even prettig meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:44

Wb Arabo Fries: mee eens.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:46

Even kort: tussen alles door wil ik toch heel graag kwijt dat ik vandaag ontzéttend fijn gereden heb. :D :D

@Picasso, hopelijk voor een bepaalde tijd, ik vind jouw manier van kijken & input hierzo ook erg fijn. :)

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 19:00

Picasso schreef:
Nee je wordt er gelukkig van als mensen het op JOUW manier doen.... heeft alles met ego te maken imo. Maar je hebt gelijk: ik trek me wel terug hier, ik vind het inderdaad niet allemaal even prettig meer.

Nou, nog één klein toevoeginkje en dan is het gekibbel wat mij betreft wel weer genoeg.

Het maakt me niet speciaal gelukkig als mensen het op MIJN manier doen maar het maakt me gelukkig als ze het niet op de foute manier proberen te doen want die maakt uiteindelijk ongelukkig en ik kan daar van mee spreken na bijna 50 jaar paardjes.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:03

Simpelman schreef:
Er stond in dit geval dat alle trainingsfilmpjes van de Klimke's laten zien hoe zij hun paarden trainen, dat dit zonder twijfel bewust gekozen beelden zijn, dat zij daar geen bla bla bla omheen hangen.
Dan gebruik je hopenlijk een volgende keer een betere woordkeuze:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Censuur_(informatie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:07

Simpelman schreef:
Picasso schreef:

Nou, nog één klein toevoeginkje en dan is het gekibbel wat mij betreft wel weer genoeg.

Het maakt me niet speciaal gelukkig als mensen het op MIJN manier doen maar het maakt me gelukkig als ze het niet op de foute manier proberen te doen want die maakt uiteindelijk ongelukkig en ik kan daar van mee spreken na bijna 50 jaar paardjes.

En daarin verschillen we dan van mening: wat jij fout vindt, is in mijn ogen niet altijd fout... En ik ben dan iets jonger, maar ook niet gisteren begonnen met paarden en weet ondertussen een beetje wat wel werkt en wat niet. Het antwoord komt van mijn paarden.....

Auf Wiedersehen....vielleicht....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:20

Laten we weer ontopic verder discussiëren met elkaar en het gekissebis achter ons laten. Laten we zuinig zijn met de ruimte die we krijgen van de moderators van dit topic. Maar als we zo door gaan dan zal er toch ingegrepen moeten gaan worden hetgeen ik zonde vind.

Peetstap schreef:
Heb wat gemist zeker ? / arabo-fries ohz ?
, zie deze post een tijdje geleden geplaatst en dan het onderste filmpje, daar gaat het over en betreft Simpelman met zijn Fries (als ik het goed begrepen heb):

Simpelman schreef:
@DarkoFoitzik,

Damian gaf al aan dat je je gogue gemakkelijk kunt aanpassen tot Chambon

Heel streng afgesteld

[ Afbeelding ]

Heel licht afgesteld

[ Afbeelding ]

Het doel is slechts het je paard belemmeren in een vastgezette houding te gaan draven, zoals hier onder:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Probeer op onderstaande uit te komen, met nét iets meer activiteit, de Chambon staat hier op maximaal.

[ Video ]

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:21

Ho wacht, ik zie eigenlijk nergens een echt ego van simpelman naar voren komen.
Hij dringt nergens door dat iedereen hem maar klakkeloos na moet doen, maar nodigd je JUIST uit om zelf na te denken. Voor mijn gevoel probeert simpelman gewoon te zeggen dat het een fantastisch gevoel is om je paard goed voor elkaar te hebben :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:22

Laten we ook die discussie achter wegen laten JudArthos want er zijn mensen zoals we hierboven kunnen lezen die dat anders beleven, net als dat er mensen zijn die dat helemaal niet zo beleven. Dat houd je altijd.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:44

Jammer dat je gaat Picasso. Maar ik begrijp het wel. Ben ook een tijdje weg geweest. Maar er is niks mee om het niet helemaal met elkaar eens te zijn. Geen mens is gelijk. Geen paard is gelijk. Echter zijn mensen wel allemaal gelijkwaardig.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:53

Dat filmpje van de Fries had ik gemist. Ik moest lachen om die shetlander en de longeerlijn. :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:58

pien_2010 schreef:
Laten we ook die discussie achter wegen laten JudArthos want er zijn mensen zoals we hierboven kunnen lezen die dat anders beleven, net als dat er mensen zijn die dat helemaal niet zo beleven. Dat houd je altijd.

Excuses is dat geval :)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:08

Ohja, als het over een visie gaat van zichzelf dan is het perfectie bestaat niet.
Is het over iemand anders dan is het zwart wit. Dat is storend...
Kon het niet laten er iets van te zeggen, simpelman je alias heeft een ego.
En zo blijft het topic alleen voor degene die een bepaalde visie volgen...

Mij best. Ik blijf meelezen. En post als ik het interessant vind. Of vragen heb of dingen wil vertellen die misschien nuttig kunnen zijn.
En picasso blijf dat aub ook doen! Vond je waardevolle dingen posten!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:15

Mijn probleem met zo hard oordelen over een duidelijk onbevestigde combinatie diw wel hard hun best doen zoals die vos die nog niet goed de hand volgt is dat ik ook spontaan geen zin meer heb om een filmpje te plaatsen.
Want o wee als je paard af en toe nog wat achter het bit komt omdat het nog niet in constante aanleuning loopt.