Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Professor schreef:En dat al die stromingen geen stromingen zijn maar een vereenvoudiging van de KR en imitaties zijn van KR?
nombrado schreef:quadripes schreef:en we moeten wel ons inleven in een paard, maar een stier is jou minder waard?
dan kijk ik toch nog liever hiernaar (het paard en zijn bewegingen dan)
nombrado schreef:Merlin(Orpheo) is a Bullfighting Lusitano stallion 7/8's Lusitano X 1/8th Quarterhorse, bred by former Rejoneador Jacques Bonnier (the tall gray haired gentleman in the video who greets de Mendoza before he returns to the bull). Merlin was initially trained by Rafi Dumond, who is seen in the opening segment schooling Merlin. He is currently owned and ridden in the bullring by Pablo Hermoso de Mendoza. Although a Spaniard, de Mendoza, fights in the Portuguese style in which the horse and rider dispatch the bull rather than merely weakening the bull as the horse mounted picador does for the Matador in classical Spanish Bullfighting. De Mendoza is often called the finest Rejoneador in the world by aficionados and press.
portugees dus
nombrado schreef:In alle stromingen kan ik mooie dingen halen en vinden
die voor mij belangrijk zijn en de beweging van het paard die hij van nature heeft behoud en niet stuk maakt
dit gebeurd in alle stromingen.
niet alleen in de KR
ik denk dus dat het veelal veel simpeler kan, door je als ruiter goed te onderwijzen in het gegeven paard.
het lichaam, de beweging, biomechanica, het sturen, spieren e.d en het unieke karakter van betreffende paard.
murphy102 schreef:nombrado schreef:In alle stromingen kan ik mooie dingen halen en vinden
die voor mij belangrijk zijn en de beweging van het paard die hij van nature heeft behoud en niet stuk maakt
dit gebeurd in alle stromingen.
niet alleen in de KR
ik denk dus dat het veelal veel simpeler kan, door je als ruiter goed te onderwijzen in het gegeven paard.
het lichaam, de beweging, biomechanica, het sturen, spieren e.d en het unieke karakter van betreffende paard.
Benoém die "dingen" dan eens.
Bovenstaande zin kan iedereen neer planten, het zegt nog steeds niets.
Ik wacht gewoon nog even.