Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
labionics schreef:
Dit is mijn paard
In juli gekocht was hartstikke kreupel, (kon letterlijk geen pas meer lopen) daarom eerst tot half december rust gegeven en daarna gaan rijden.
Omdat ik 3 paarden te rijden heb iedere dag, heb ik sinds 3 weken een bijrijder voor 2 x per week (zij rijdt ook op de foto)
Het probleem zat in haar rug, ze was geschoold tot de Z dressuur en liep echt met haar neus op de borst.
Nu is ze lekker relaxt en geen pas kreupel en super knap.
Weet je wat een goed boek is (het is niet van Antoine maar wel het zelfde principe als Antoine)
Dressuur onder Vuur van Gerd Heuschmann
Cinnepin schreef:een mens rijd een paard niet scheef, een paard heeft een natuurlijke scheefheid! Aan de mens is het de taak het paard recht te richten, doe je dit niet rijd je hem in zijn natuurlijke scheefheid door waardoor het erger en erger word!
Bets schreef:Anoniem schreef:precies!
Maar wat succubi zegt idd, je moet welw eten hoe je t paard weer recht krijgt!
Daarom is het woord rechtrichten in de wereld geholpen. En kun je hoop over lezen horen en bekijken.
Cinnepin schreef:oja dat denk ik ook, maar helaas zijn er ook ruiters die het niet weten en er niet goed in begelijd worden. En als een paard zich dan bijvoorbeeld vast zet op 1 kant hangen ze er een bijzet aan ofzo en dan stellen ze die extra kort in! Zo heb ik helaas iemand te werk zien gaan die zich kundig noemt!
Cinnepin schreef:Ja gelukkig wel! Alleen zijne r nog zat mensen die t paard niet rechtrichten. maakt nie uit op welke methode t gebeurt ( wij hebben gekozen voor AdB ) maar als t maar goed gebeurt!