beantsje schreef:(toch even een woordje van kritiek bij foto 2: ik vind hier de term LDR gewoon niet van toepassing. Hoe je er ook over moge denken, LDR is iets wat in de basissport sowieso niet aan de orde is. Bij de 'profs' die LDR toepassen, is het uitgangspunt dat de nek maar heel weinig daalt.)
Over welke foto heb je het nu? Die van die schimmel? Daar wordt helemaal niet over LDR gesproken. Diep(per) en/ of laag rijden en LDR zijn imo 2 totaal verschillende dingen. Zie uitleg vorige pagina ('s).
Verder is het kruis op de 2de foto idd te hoog, maar ik vind het paard niet achter de teugel. Dat is imo een paard wat terug komt in de hals en de teugel niet aan wilt nemen. Zo'n paard heeft dan ook geen ruggebruik.. Paard loopt wel diep (deze wel iets te) en dat zie ik dus liever dan enkel het geknutsel op de loodlijn willen of 'moeten' rijden waarbij het paard dus enkel in z'n eigen houding rijdt en je er dus geen halsstrekken uit kan rijden omdat het paard niet gewend is de hand te volgen. En het paard iets dieper instellen is echt niet iets van de laatste tijd. En ik vind het ook geen 'helaas'. Vanuit de houding op de tweede foto zou je het paard vanzelf dus wat meer eruit moeten gaan rijden. En dat kan wel degelijk en is zeker wel te corrigeren. En imo dus makkelijker dan een paard wat dus in z'n houding wilt lopen en daarbij dus nul hals en ruggebruik heeft.