Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:40

Defineer acceptatie dan eens voor me.

Aimee

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:54

Aanvaarding.... geeft de dikke Van Dale aan.
Dat is iets anders dan 'overnemen'
Jij hoeft alleen maar te aanvaarden dat er naast klassieke rijkunst nog andere rijmethodes zijn, dat goed én slecht rijden in elk systeem kan en dat ieder vrij is een rijmethode te zoeken waar hij/zij zich het beste in kan vinden.

Foogul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:59

Dat is dan toch weer wat anders dan je er bij neerleggen

Maar ik zal me er verder niet mee bemoeien

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:05

Ach.... erbij neerleggen zou acceptatie misschien wel makkelijker maken

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:19

Aimee schreef:
Aanvaarding.... geeft de dikke Van Dale aan.
Dat is iets anders dan 'overnemen'
Jij hoeft alleen maar te aanvaarden dat er naast klassieke rijkunst nog andere rijmethodes zijn
Dat "aanvaard" ik allang, dus dat kan het probleem niet zijn.
Aimee schreef:
dat goed én slecht rijden in elk systeem kan en dat ieder vrij is een rijmethode te zoeken waar hij/zij zich het beste in kan vinden.
Dáár ben ik het niet mee eens. Als je iets dat als "slecht rijden" gedefinieerd kan worden, tot systeem uitroept, is het niet opeens mogelijk om binnen dat systeem goed te rijden.
Het "LDR-systeem" -eerst was het altijd een toevoeging binnen het klassieke systeem, nu blijkbaar een systeem- past niet binnen het klassieke systeem, omdat het enkele primaire voorwaarden van het klassieke systeem (voorwaarden die in elk ander rijsysteem worden gehandhaafd!) worden genegeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:25

QQQQ: over het algemeen kan ik stellen dat jouw probleem is dat je je zo vast bijt op onderdelen en details die jij dan betiteld als primair waardoor je het grote geheel uit het oog verliest.

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:26

Zonde, volgens mij kan dit paard niet eens fatsoenlijk voor zich uit kijken!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:29

Jippie schreef:
QQQQ: over het algemeen kan ik stellen dat jouw probleem is dat je je zo vast bijt op onderdelen en details die jij dan betiteld als primair waardoor je het grote geheel uit het oog verliest.
Zaken als neus voor de loodlijn, nek hoogste punt zijn geen details maar basisvoorwaarden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:47

Q... je spreekt jezelf net tegen. Als jij maar dat soort dingen blijft brullen, dan aanvaard jij helemaal niets.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:48

QQQQ schreef:
Zaken als neus voor de loodlijn, nek hoogste punt zijn geen details maar basisvoorwaarden.

Liever een beetje achter de loodlijn dan een gruwelijk onderhals, maar wèl de neus eruit.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:53

Aimee schreef:
Q... je spreekt jezelf net tegen. Als jij maar dat soort dingen blijft brullen, dan aanvaard jij helemaal niets.
Ik aanvaard dat er een heleboel onrecht in de wereld is. Betekend nog niet dat ik het daarmee eens ben

We hebben het hier niet over "een beetje achter de loodlijn" Aimee.
Wel op blijven letten, hè

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:01

Nogmaals; niemand heeft gezegd dat je het er mee eens moet zijn.

Het zou alleen prettig zijn als die negatieve cirkel eens doorbroken zou worden. Het is niet nodig om continu LDR zo negatief te benaderen. Zeg gewoon eens "ik ben het er niet mee eens en nu ga ik weer rijden zodat ik in de praktijk zal bewijzen dat een Anky-prestatie ook met de methode kan waar ik het wel mee eens ben."

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:10

Aimee schreef:
Nogmaals; niemand heeft gezegd dat je het er mee eens moet zijn.
Jij vraagt om acceptatie & aanvaarding en schijnt te denken dat ik die niet heb, omdat ik over LDR in discussie treed. Krijg van jou sterk de indruk dat ik je gelijk moet geven om in jouw ogen LDR te accepteren en aanvaarden.
Aimee schreef:
Het zou alleen prettig zijn als die negatieve cirkel eens doorbroken zou worden. Het is niet nodig om continu LDR zo negatief te benaderen. Zeg gewoon eens "ik ben het er niet mee eens en nu ga ik weer rijden zodat ik in de praktijk zal bewijzen dat een Anky-prestatie ook met de methode kan waar ik het wel mee eens ben."
Misschien als meer mensen LDR eens zonder roze Anky-bril zouden weten te bekijken....

Vooral in NL wordt LDR altijd als "het ei van columbus" o.i.d. benaderd. Negatieve kanten WIL men niet horen. Acceptatie/aanvaarding van de mogelijke negatieve kanten van LDR (ook bij "juiste" uitvoering) door de pro-LDRers is ver te zoeken.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:15

Je hebt duidelijk nooit de moeite genomen om argumentatie én contra-argumentatie van LDR-voorstanders te lezen.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:16

Aimee schreef:
:+
Je hebt duidelijk nooit de moeite genomen om argumentatie én contra-argumentatie van LDR-voorstanders te lezen.

You couldn't be more wrong!

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:18

Als jij de anti-LDR stellingen accepteerd/aanvaard, zeg jij dan eens: "Het is best mogelijk dat LDR negatieve invloeden op het paard heeft die niet opwegen tegen de positieve invloeden".

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:19

Bovendien; ik heb in het verleden toch ook wezenlijk mee gedaan aan de discussie LDR/klassiek.... zonder dat ik klassiek niet accepteer rijmethode. Het enige wat ik van jou vraag is hetzelfde te doen.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:21

Aimee schreef:
Bovendien; ik heb in het verleden toch ook wezenlijk mee gedaan aan de discussie LDR/klassiek.... zonder dat ik klassiek niet accepteer rijmethode. Het enige wat ik van jou vraag is hetzelfde te doen.

IEDEREEN accepteerd klassiek als rijmethode, dat is het issue hier helemaal niet. LDRers zeggen ook dat klassiek de basis is, maar dat LDR hier iets positiefs aan toevoegd.
Maar accepteer jij de tegen argumenten?

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:23

QQQQ schreef:
Als jij de anti-LDR stellingen accepteerd/aanvaard, zeg jij dan eens: "Het is best mogelijk dat LDR negatieve invloeden op het paard heeft die niet opwegen tegen de positieve invloeden".

Als je goed zou hebben gelezen, zou je hebben gezien dat het gros van de LDR-voorstanders zich weldegelijk ervan bewust is dat als de methode onjuist wordt toegepast, LDR nadelen heeft. Bovendien is altijd benadrukt dat het blind en onwetend kopiëren van Anky niet juist is.
Maar wanneer de methode juist wordt toegepast, zijn de voordelen bewezen. Dat wil echter niet zeggen dat er nadelen aan klassiek zitten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:24

Toevoeging: dát is ook het grote verschil tussen jou en LDR-voorstanders

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:25

Aimee schreef:
QQQQ schreef:

Als je goed zou hebben gelezen, zou je hebben gezien dat het gros van de LDR-voorstanders zich weldegelijk ervan bewust is dat als de methode onjuist wordt toegepast, LDR nadelen heeft. Bovendien is altijd benadrukt dat het blind en onwetend kopiëren van Anky niet juist is.
Maar wanneer de methode juist wordt toegepast, zijn de voordelen bewezen. Dat wil echter niet zeggen dat er nadelen aan klassiek zitten.
Nee, ik heb het over goed toegepaste LDR. Kan jij die stelling accepteren/aanvaarden??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:28

Nogmaals; de positieve uitwerking van LDR is bewezen.

Als jij het als 'best mogelijk acht' dat er negatieve uitwerkingen van LDR zijn, dan is dat een waarschijnlijkheid, géén waarheid. Verkondig het dan ook aub niet als waarheid/feit.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:33

Aimee schreef:
Nogmaals; de positieve uitwerking van LDR is
bewezen
.
Op welk "bewijs" doel jij hier dan?

Trouwens sluit ik positieve uitwerking niet uit in mijn stelling!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:35

Aimee schreef:
Als jij het als 'best mogelijk acht' dat er negatieve uitwerkingen van LDR zijn, dan is dat een waarschijnlijkheid, géén waarheid. Verkondig het dan ook aub niet als waarheid/feit.
De vraag is of JIJ kunt accepteren dat dit best mogelijk is.
Jij bent de enige hier die dingen als feiten omschrijft (zonder goede substantiering, overigens).

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:38

QQQQ schreef:
Op welk "bewijs" doel jij hier dan?

Trouwens sluit ik positieve uitwerking niet uit in mijn stelling!

Op al die bewijzen die al die topics lang naar voren zijn gebracht en door jou weggewuifd worden zonder ze daadwerkelijk te kunnen ontkrachten

In jou stelling laat je een waarschijnlijkheid zwaarder wegen dat een waarheid..... lijkt me nogal de omgekeerde wereld