Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gruis schreef:Neusriemen controleren zou ik juist graag bij de vaste routine zien horen. Ik ken echt ontzettend veel ruiters die met een volledig aangesnoerde neusriem rijden, ongelooflijk.![]()
Het idee van Pantykous van een Mystery Jury vind ik overigens ook erg sterk, maar dat lijkt me moeilijk te verwezenlijken. Ik neem bijvoorbeeld altijd een eigen schrijver mee, dan weet dus verder niemand wat ik zeg en doe daar in mijn hokje
Babootje schreef:Gruis schreef:Neusriemen controleren zou ik juist graag bij de vaste routine zien horen. Ik ken echt ontzettend veel ruiters die met een volledig aangesnoerde neusriem rijden, ongelooflijk.![]()
Het idee van Pantykous van een Mystery Jury vind ik overigens ook erg sterk, maar dat lijkt me moeilijk te verwezenlijken. Ik neem bijvoorbeeld altijd een eigen schrijver mee, dan weet dus verder niemand wat ik zeg en doe daar in mijn hokje
Een mystery jury kan ook een extra aanwezige jury zijn om jouw werk te beoordelen (een waarvan jij dan niet weet dat die er is)
Pantykous schreef:Een official bij de bak zou dat al verhelpen. Er zat er laatst ook een bij het springen, die heeft twee dames terug gestuurd naar de auto ivm hun scherpe bitten. Dat vind ik een goede zaak.
Ik bedoel idd zoals babootje zegt, een extra jury waarvan je niet weet dat die er is. Natuurlijk heeft die tweede jury ook de wijsheid niet in pacht maar als de cijfers erg verschillen kun je iig een discussie aangaan over waarom er zo gepunt is. Dan hou je iig de discussie levend.
Cardy schreef:Ik denk juist dat het probleem is dat dit verkeerd aangeleerd wordt. Ik heb meerdere instructeurs in het verleden gehad, stalgenootjes, etc. die zeiden: De neusriem/sperriem moet strakker! En dat is jammer, want zo krijg je een verkeerd beeld over wat hoort.
Cardy schreef:Eigenlijk zou je, net zoals bij internationale wedstrijden, iemand moeten hebben als je de ring in/uit gaat om spoorplekken, het bit en het tuig te controleren. Is zo gedaan. maarja dat moet dan natuurlijk niet zomaar iemand van de locatie zijn die bekenden moet controleren, dat gaat geheid fout.
terpentijn schreef:Neus- en sperriemen zouden idd standaard gecontroleerd dienen te worden, want wat er zoal loeihard wordt aangesnoerd (en afgekneld) is hemeltergend. Je krijgt er nog geen pink meer tussen.
Zou gewoon niet moeten kunnen en mogen.