[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:52

bertie schreef:
Nou, als ik het vergelijk met de eerste foto's is er een ENORME vooruitgang zichtbaar! <3
Het paard begint al iets ze zakken, zich meer te ontspannen. *\o/*
Heel fijn! :j
En je eigen commentaar is ook heel super! +:)+
Er is nog wel wat te miepen op details, maar dat gaan we NIET doen hier. _O-
Want je bent geweldig op de goede weg! +:)+
Super!
Eh .. wees vooral niet te streng voor jezelf, he? >;)

Wauw! Dankje wel! Ik ben zelf ook heel blij met dit beeld, maar iemand anders heeft er toch een andere kijk op. Fijn dat we niet gaan miepen:) Dat is altijd weer iets voor bokt, daardoor plaats ik eigenlijk nooit rijfoto's. Maar in dit topic vind ik dat dat wel gaat! Ze is afgelopen week hengstig geweest en dan is ze echt een beetje chagerijnig echt een mieper. Niet rennen ofzo, maar gewoon een beetje tegen de hand. Morgen heb ik weer les en als het goed is werkt ze dan weer mee! Ik heb er ook heel veel zin in! Ze loopt zo lekker op sommige stukken en gaat haar lijf ook helemaal anders gebruiken. En ik ben altijd te streng voor mezelf. Ik weet het, heel slecht maar ik ben extreem perfectionistisch. En Vienna is dat ook. Ik leg de lat vaak te hoog en dat moet ik niet doen, ik moet blij zijn met alle beetjes die ik krijg, en krijg ik ze niet dan de volgende keer beter.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:54

MiniMouse schreef:
MyWishMax schreef:
Ik had met mijn paard het probleem dat hij van zichzelf een heel goed achterbeen had en eigenlijk niet voor het been was. Hij was zelf al heel erg voorwaarts en rolde zich op aan de voorkant, waardoor ik geen contact had. Het is ook een elastiekje, dus hij boog alle kanten op en zo extreem als ik 1 ding fout deed. Ik heb het idee dat die van minimouse dat ook heeft?

Ik ving op met mijn zit, maar kreeg hem niet 'tegen' mijn hand aan gereden. De energie die ik erin probeerde te rijden, vloog er aan de voorkant weer uit. Het heeft heel lang geduurd voordat het contact beter werd. Dat werd pas beter toen ik zijn tempo constant kon houden en hij op eigen benen ging lopen.

Diego is van ''nature'' een stopper geen renner.
Nuchter en afwachtend dus.
Heeft inderdaad van zichzelf een sterk, snel en goed ondertredend achterbeen.
Was aan de voorkant zeer flexibel en boog gewoon heen waar jij de druk gaf.
Maar totaal niet tegen het been en perfect op de hulpen.
Nu hij wat sterker word, durft en kan hij wat meer druk op mijn handen pakken en kan ik hem stukjes meer op het achterbeen gaan pakken.

Ik bedoelde het flexibele ook voor jouw paard ;) Staat er beetje raar idd!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:55

Dat begreep ik MyWishMax :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:56

Sjolvir schreef:
Zit ik net mijn best te doen op je, is Bertie me voor.

Dan hou ik het hierop.. beeld is al stukken opgeknapt!
Let op je handen vooral je binnenhand en ze zijn vrij breed, pas op het kantelen van het hoofd.
En niet voorover duiken zelf, wat volgens mij komt doordat je je benen relatief ver naar achteren legt.

Maar jeetje wat een verschil met die eerste foto's!

ps edit volkomen of topic.
vroeg me af hoe jij aan direct link kwam.. maar zie het al, je hebt geen eigenschappen aangeklikt
en die url gecopyeerd, maar gewoon de taakbalk!

Ja klopt, ik ben me hier ook van bewust! Ik wist niet dat het zo erg was, daarom is een keer foto's laten maken altijd goed! Gelukkig heb ik nu mijn houding goed onder controle. Zo handig! Ofdat ik een knopje heb gekregen, Oh handen bij elkaar en dan gaat het vanzelf, ook met mijn benen, stil houden! En dan vergeet ik dat het hele uur niet meer!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:56

MiniMouse schreef:
VisibreTeam schreef:
Het is niet voor het plaatje, maar zo hoort een paard zichzelf te dragen :)

Een 3 -4 jarig paard hoort zichzelf nog niet te ''dragen''.
Als hij vijf was geweest had ik je 100% gelijk gegeven dat het wel eens tijd gaat worden ;)

Nah .. een jong paard dat sterk genoeg is kan best op eigen benen lopen.. :j
'Dragen' is wel een stapje verder, inderdaad. :(:)

Misschien is de toevoeging 'dat sterk genoeg is' wel de crux.
Ik zie nogal eens paarden voorbij komen die slecht voorbereid zijn. Te weinig voer(!), te weinig oefening (aan de longe, bijvoorbeeld).

Zogenaamde braafheid, omdat een ruiter niet aan kan wat van een paard wordt verlangd.
Wel bijzonder, eigenlijk ..

Nee nee MiniMouse, ik heb het niet tegen jou, ik leuter een beetje in het algemeen voor me uit. :D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:58

Zichzelf dragen of op eigen benen lopen zijn inderdaad twee verschillende dingen :j
Ik denk dat wij het redelijk met mekaar eens zijn Bertie :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:07

Calimero_ schreef:
Grappige discussie.
De een vind dus dat je juist vroeg moet beginnen met het paard al meer op het achterbeen te krijgen terwijl juist de ander zegt dat je hier juist blessures van kunt krijgen als je het te snel doet.

Er is geen discrepantie. :D
Je vergelijkt hier appels en peren.
"Als je het te snel doet", zeg je.
Ja, hallo, nogal wiedes dat er problemen komen als je het "te snel" doet. :(

Het is juist héél belangrijk om een paard zo snel als kan in evenwicht te krijgen.
ZODRA er een ruiter op klimt is het natuurlijk evenwicht verstoord.
Dat natuurlijk evenwicht moet inderdaad zo snel mogelijk hersteld worden. Zo snel als mogelijk.
En .. misschien wel ietsje meer, omdat 'rijden' op zich al niet 'des paards' is.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 23:08

Denk dat Diego het ook nog wel last vind met zijn groeispurtje op bepaalde plekken :=

Ik vind dat niet de mooiste foto van jullie MiniMouse :n Hij had veel fijnere momenten van het weekend :j

Hier knikte hij idd net iets erdoorheen waardoor het LIJKT alsof jij veel bezig bent met de voorkant. Maar ik weet dat je met licht contact rijd maar dat hij het gewoon heel erg lastig vind nog om horizontaal te worden. Terwijl je het wel stukjes had! Ja hij knikte ook stukken nog makkelijk door en ja jij zit teveel met je lichaam naar voren en je negerinnebilletjes naar achteren <3 . Maar hij liep ook steeds langere stukken WEL heel fijn naar de hand EN met neusje op en voor de loodlijn. Alleen komt hij dan afentoe iets wat terug in tempo omdat hij het dan wat moeilijker krijgt :=

Maar op enkel deze foto kan ik me wel vinden in het commentaar :j

(heb je alle fotos al binnen? Ik wil ze ook zien!)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:10

bertie schreef:
MiniMouse schreef:
Nieuwe foto van mijn Don Diego afgelopen zondag.

Afbeelding

Hij liep ontzettend fijn.
Foto's waren wel confronterend voor mij...ik moet echt (weer) rechtop gaan zitten.
Sluipt er zo in om mee te zitten als je zoveel jonge paarden rijd.
Maar dit was echt een eye-opener :D
Diego word volgende maand 4 en is sinds oktober onder het zadel.

Ja, ik kan me wel voortellen dat je paard fijn voelde, tijdens het rijden. :)
Maar als je aan MacRider wilt meedoen (zie ik in je onderschrift) dan is het belangrijk je paard voor te stellen OP EIGEN BENEN. :):)
En zover is het hier nog niet. :=
OOK voor een vierjarige kun je best minder op 'safe' rijden. *\o/*
Het achterbeen blijft nog wat na, kan meer aangespannen zijn, en ondertreden. Ja, OOK voor een vierjarige! +:)+
De foto is ook al een beetje verdoezelend: als je de horizon recht zet wordt het er niet beter van. :n

Het is niet zozeer je houding waar ik me zorgen om zou maken, het is veel mee 'nek hoogste punt', en 'engagement'. >;)

Ik vind WEL je handpositie heel mooi! Als die hand DAAR kan blijven terwijl je IETSJE meer rechtop gaat zitten (en je kont wat minder naar achteren drukt) .. WOW .. hoeveel blijer zou het er niet uitzien. VEEL meer OPEN. *\o/*

Het zal niet meevallen: wat je graag wilt zien is een BLIJ paard, EN een paard-in-aanspanning.
Zo eenvoudig is het niet, allemaal. :(:)

Graag wil ik op het vetgedrukte reageren. Als fotograaf kan ik zeggen, de horizon IS recht. Kijk niet naar de bakrand als vergelijking. Het paard komt naar binnen op de volte en dan is de bakrand niet meer gelijk aan de horizon. Het is sowieso niet handig om de bakrand aan te houden als horizon. Je moet dan als fotograaf helemaal recht op de zij van het paard kijken en het paard moet dan ook nog volledig evenredig aan de bakrand lopen. (dus hoek van de bakrand en de lijn van de bakrand naar de fotograaf moet dan precies 90 graden zijn).

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:12

Sjolvir schreef:
Zit ik net mijn best te doen op je, is Bertie me voor.

oh, sorry hoor. :=

_O-

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:14

S_en_Z schreef:
Ik vind dat niet de mooiste foto van jullie MiniMouse :n Hij had veel fijnere momenten van het weekend :j

(heb je alle fotos al binnen? Ik wil ze ook zien!)

(Ik ben druk bezig!!! Komen er nog meer aan!!)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:17

Graag wil ik op het vetgedrukte reageren. Als fotograaf kan ik zeggen, de horizon IS recht. Kijk niet naar de bakrand als vergelijking. Het paard komt naar binnen op de volte en dan is de bakrand niet meer gelijk aan de horizon. Het is sowieso niet handig om de bakrand aan te houden als horizon. Je moet dan als fotograaf helemaal recht op de zij van het paard kijken en het paard moet dan ook nog volledig evenredig aan de bakrand lopen. (dus hoek van de bakrand en de lijn van de bakrand naar de fotograaf moet dan precies 90 graden zijn).[/quote]

Maar als je een gebouw pakt en een verticale muur dan zit je altijd goed.
Bomen en lantaarns staan ook nog wel eens scheef.
Raamkozijn verticale stijl zit ook recht als het goed is (dijkhuisjes daargelaten.. die verzakt zijn..)

En dan nog de kwestie van de hoek tov het paard.. Loodrecht is het motto,
maar dat is uiteraard lastig als ie langs komt rijden, dat gaat niet continu.

En daarom ben ik geen fotograaf!! mis die momentjes altijd!

Echter in dit topic kan je wel af en toe wat rechter zetten, wat wel heel scheef is geplaatst.
(overigens ook wel eens de verkeerde kant op scheef.)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:18

Amyyy schreef:
bertie schreef:
Nou, als ik het vergelijk met de eerste foto's is er een ENORME vooruitgang zichtbaar! <3
Het paard begint al iets ze zakken, zich meer te ontspannen. *\o/*
Heel fijn! :j
En je eigen commentaar is ook heel super! +:)+
Er is nog wel wat te miepen op details, maar dat gaan we NIET doen hier. _O-
Want je bent geweldig op de goede weg! +:)+
Super!
Eh .. wees vooral niet te streng voor jezelf, he? >;)

Wauw! Dankje wel! Ik ben zelf ook heel blij met dit beeld, maar iemand anders heeft er toch een andere kijk op. Fijn dat we niet gaan miepen:) Dat is altijd weer iets voor bokt, daardoor plaats ik eigenlijk nooit rijfoto's. Maar in dit topic vind ik dat dat wel gaat! Ze is afgelopen week hengstig geweest en dan is ze echt een beetje chagerijnig echt een mieper. Niet rennen ofzo, maar gewoon een beetje tegen de hand. Morgen heb ik weer les en als het goed is werkt ze dan weer mee! Ik heb er ook heel veel zin in! Ze loopt zo lekker op sommige stukken en gaat haar lijf ook helemaal anders gebruiken. En ik ben altijd te streng voor mezelf. Ik weet het, heel slecht maar ik ben extreem perfectionistisch. En Vienna is dat ook. Ik leg de lat vaak te hoog en dat moet ik niet doen, ik moet blij zijn met alle beetjes die ik krijg, en krijg ik ze niet dan de volgende keer beter.

MWAH, wij vrouwen he? :=
Véél te veel eisen stellen aan onszelf. :j
Wat doen we ons aan. %)

DE GROTE UITDAGING: laten we onszelf nemen zoals we zijn. <3

VEEL leuker! *\o/*

oh .. ehm .. paarden nemen zoals ze zijn is gemakkelijker, he? :(:)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:21

S_en_Z schreef:
Hij had veel fijnere momenten van het weekend :j

Ja,hallooooo
Dit is voorkennis! -:(-
mogen wij ook meegenieten? :):)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 23:25

bertie schreef:
S_en_Z schreef:
Hij had veel fijnere momenten van het weekend :j

Ja,hallooooo

ja als agossie nou eens opschiet hihihihihi

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:25

bertie schreef:
Amyyy schreef:

Wat doen we ons aan. %)

VEEL leuker! *\o/*

En dan heb ik altijd zoiets van, het kan altijd een stukje beter :o MAAAAR dat mag ik echt niet doen! Daarbij komt nog dat ik zelf heel erg onzeker ben (geweest) Ik was zo bang op het paard, maar de aanhouder wint! (echt extreem, een huppeltje en ik stond er al naast :+ ) Daarbij kom ik van de manegepaarden af en mis ik zelf ook nog een hoop ervaring. Maar dat komt allemaal nog wel. (hoop ik tenminste)!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:27

S_en_Z schreef:
bertie schreef:
Ja,hallooooo

*werkt zich te barsten...* :D

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:28

IlonavB schreef:
Dank je wel voor de complimentjes over mijn zit! Ben benieuwd wat jullie van de houding van mij huidige paard vinden. Het was een cru om haar ontspannen te laten lopen, het gaat nog steeds met veel downs en een paar ups. Ben benieuwd hoe jullie deze foto's bekijken. Hand houding is hier mega slecht, heb ik inmiddels weer onder controle haha!

Afbeelding

Afbeelding

Zouden jullie hier nog even wat commentaar op willen geven? (:

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:33

Agossie"
[quote="S_en_Z schreef:
bertie schreef:
Ja,hallooooo

*werkt zich te barsten...* :D[/quote]

Tsjoe, schiet op!!!

Ilona B heb je ook met de hele ruiter?

Ilona

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:38

Ja ergens op mijn computer, kan er zo even 1 2 3 niet bij maar zal ze morgen opzoeken. (:

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:45

Bertie ik vind het grappig dat je het skala aanhaalt en jij weet denk ik heel goed waarom ik dat zo leuk en grappig vind! :)

Maar goed, je zegt dat al v.a. het eerste moment die takt zo belangrijk is, gelijke passen.. Dat begint al op de grond, met longeren (you know..), hoeveel paarden zie je wel niet waar dat helemaal niet van belang is bij het zadelmak maken? Ken eerlijk gezegd niemand hier in de omgeving die daar echt bewust mee bezig is tijdens (of uhh eigenlijk al voor) het zadelmak maken.... :n

Je ziet het wel bij paarden die klaar gemaakt worden voor een keuring of iets dergelijks, deze worden vaak nog niet gereden (2,5 jarige hengsten... idem voor de merries...) maar ze moeten wel in top conditie komen, perfecte beweging hebben... En wat doen ze dan? Longeren, maar hier zijn ze niet bezig met rond slingeren maar écht trainen. In mijn ogen kan dat dan ook heel goed aan de longe, veel zeggen dat het veel op de volte lopen erg slecht is voor een jong dier in mijn ogen niet (mits je geen uren longeert maar het bij korte sessies houd...) het bied een gelegenheid om het paard goed voor te bereiden op het verdere werk wat er van ze gevraagd gaat worden onder de man. Of dat nou in de dressuur of springsport is (western weinig kaas van gegeten dus die laat ik er buiten...) je kunt ze al enorm goed trainen eigenlijk... dat word imo bij heel veel paarden achterwege gelaten.. Zo jammer! Want imo is dat toch wel heel belangrijk voor we er uberhoud op gaan zitten.... Toch?

Nou goed als je die z.g.n. basis er eenmaal fijn in hebt, ofwel die takt de ontspanning en souplesse dan komt die aanleuning het z.g.n. "aan de teugel" ook vanzelf...

Maar wat je volgens mij juist veel in de praktijk ziet is dat het paard met zadelmak maken al over z'n eigen gang gereden word, als het maar voorwaarts is want dat is goed. Opgevemoment gaan mensen plukken aan de voorkant want ze moeten aan de teugel gaan lopen.. Maar waar zijn die 1e 2 stappen dan? Nee die worden inderdaad overgeslagen... men komt in de problemen... en waar komen ze uit bij de oplossing? De basis..... die 1e 2 stappen.... Ik vind dat gewoon ZO jammer.. En nee ik doe het ook lang niet altijd goed, in tegen deel heb nog zoveel te leren.... maar probeer nu tegenwoordig wel mensen te behoeden voor die fout waar we het hier over hebben.......

In mijn ogen is "op eigen benen" lopen niet van de bakrand af rijden (2e hoefslag..?) en teugels los gooien, ik heb nooit goed begrepen wat "op eigen benen lopen" nou precies inhield, snapte er ook niks van ja hoe doe je dat dan???? :? Maar moet zeggen begin het nu steeds beter te snappen en ook hetgeen hoe je er komt en behoud... :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:49

IlonavB schreef:
Dank je wel voor de complimentjes over mijn zit! Ben benieuwd wat jullie van de houding van mij huidige paard vinden. Het was een cru om haar ontspannen te laten lopen, het gaat nog steeds met veel downs en een paar ups. Ben benieuwd hoe jullie deze foto's bekijken. Hand houding is hier mega slecht, heb ik inmiddels weer onder controle haha!

Afbeelding

Afbeelding

Nog altijd, ik probeer nog... :o

Maar vind haar best aardig lopen het is een leuk paard! :D Volgens mij alleen wel op de voorhand nog.. maar ook dat komt wel beter heb ik het idee met jou rijden! :)

Wat doe je eigenlijk op die 2e foto? Kom je van een wending af? Ga je recht uit? Voorbereiding op een zijgang of wat? Ik vind die foto er namelijk beetje "raar" uitzien als ik er beter naar kijk... Als je in een wending rijd mag het paard volgens mij meer in het lichaam buigen en drukt het de schouder er hier een beetje uit? Ook zit jij hier volgens mij niet heel fijn erop.. volgens mij draai je zelf te veel mee en loopt je paard te recht.. :=

Maar ik kan het ook helemaal mis hebben hoor...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:54

VisibreTeam schreef:
Het is niet voor het plaatje, maar zo hoort een paard zichzelf te dragen :)

hmmm, het lijkt er op alsof jullie al heel veel verwachten van een (jong/lager opgeleid) paard...
Ik heb altijd geleerd dat een paard dat je gaat trainen sterker moet worden. Dat van nature een paard vaak op de voorhand loopt en dat je door goede training een paard sterker maakt en dat het daardoor steeds vaker en steeds langer en beter in staat zal zijn meer in balans en met minder gewicht op de voorhand kan lopen.

Visibre team, jij traint een piaffe met een paard en dat is om te oefenen, je zegt er zelf bij dat het een beginnetje is en dat er nog van alles aan mankeert. Maar een jong paard moet al wel van begin af aan in balans op de achterhand en op eigen benen kunnen lopen continue?
Dat vind ik tegenstrijdig.

Foto's zijn een momentopname. Moment van opname en de beenzetting kunnen al heel verschillende beelden opleveren. video is dan beter te beoordelen, en dan heb je nog maar een paar minuten van een training van 30 tot 60 minuten.

Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat ik met bijvoorbeeld het trainen van het achterbeen en het rijden van tempowisselingen tevreden moet zijn met 2 goede! passen... en liever 3x op een lange zijde 2 goede passen met kleine verruimingen, dan 1 lange zijde gasgeven en dat je paard het niet red en uit elkaar valt...
Die instructrice heeft heel veel paarden naar de Z2 en hoger getraind en uitgebracht, en zelf ook tot Grand-Prix niveau gereden.
Die wist echt wel waar ze het over had, en kon ook nog fijn lesgeven en uitleggen, met respect voor het paard en wat een dier aan kon.

Ik krijg het gevoel dat hier in sommige gevallen de lat wel heel erg hoog wordt gelegd...
Is dat wel helemaal reëel?

Kan begrijpen dat het gezegd wordt, om te leren wat het ideale plaatje is, maar om dan te oordelen dat iemand het in het algemeen niet goed doet, op z'n momentopname, dat vind ik wel erg kort door de bocht...

En misschien ligt het aan mij, maar volgens mij is het de bedoeling om in de training te wisselen met hoofd/halshouding en hoogte...
Je kunt niet altijd de hele tijd in een proefhouding met nek als hoogste punt lopen, dan verzuurd je paard.
En een jong paard zijn hoofd optillen om het daarheen te krijgen is ook niet de bedoeling, dus als een jong paard uit zichzelf te diep loopt, of er achter duikt, dan werk je aan het sterker en actiever maken en het verkrijgen van vertrouwen in je hand, zodat je steeds vaker en langer de achterhand er onder kan krijgen zodat het paard van voor meer omhoog gaat komen. Dat is een proces van maanden tot jaren. dan kun je toch niet verwachten dat dat ineens goed is als je even iets anders doet? Gewichtsheffers worden ook niet van de ene op de andere dag zo sterk, en turners ook niet, balletdansers niet zo lenig en sprinters niet zo snel...

Je leert met vallen en opstaan, en als het goed gaat, zul je steeds vaker blijven staan en steeds minder vaak vallen (heb jaren geturnd op hoog niveau, dus beleef het trainen ook vanuit mijn eigen ervaring en lijf, met alle moeilijkheden qua balans, coördinatie, kracht en lenigheid)

Bij paardrijden heb je te maken met 2 lijven die moeten leren en getraind moeten worden...

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:11

Amyyy schreef:
bertie schreef:
Wat doen we ons aan. %)

VEEL leuker! *\o/*

En dan heb ik altijd zoiets van, het kan altijd een stukje beter :o MAAAAR dat mag ik echt niet doen! Daarbij komt nog dat ik zelf heel erg onzeker ben (geweest) Ik was zo bang op het paard, maar de aanhouder wint! (echt extreem, een huppeltje en ik stond er al naast :+ ) Daarbij kom ik van de manegepaarden af en mis ik zelf ook nog een hoop ervaring. Maar dat komt allemaal nog wel. (hoop ik tenminste)!

Het is het paard dat bepaalt hoe snel JIJ kunt.
Het paard legt de lat, niet jij.
Wow, hoe ZEN kan het zijn.
Rust.
liefs

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:24

joyce B schreef:
Ik krijg het gevoel dat hier in sommige gevallen de lat wel heel erg hoog wordt gelegd...
Is dat wel helemaal reëel?
Dat ben ik met je eens. :j
Je moet ook kijken naar de leeftijd en het nivo.