Zwaardere mensen te Paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:46

Colway schreef:
dat zou dan erg ongemakkelijk zijn voor de ruiter, maar met goed ingesnoerde sport beha's wellicht wel iets te verlichten, denk alleen niet dat de slanke ruiter met giga tieten tegen de 100kg gaat

Best een beladen item in dit topic maar allee moet kunnen. Denk je niet dat vrouwen met een grote buste een balansprobleem hebben ondanks een stevige BH. Gewicht zit vrij hoog, hoger als het zwaartepunt van de mens waardoor je te zeer de balans verstoort.

Collie2008

Re: Zwaardere mensen te Paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:49

Oh ja dat geloof ik wel, maar tegen de tijd dat het een balans probleem is, heb je het wel over mega uitersten (een meis van 50kg met cup G bijv) Dat is dus weer wijzen naar uitersten wat mij betreft want de doorsnee dunne den met Cup D heeft naar mijn ervaring geen balans probleem, althans als ik naar vriendinnen en paardencollegas kijk

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:15

Uh.......een grote buste geeft echt geen balans problemen hoor....... :D

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:37

brenndaa schreef:
@freeride: wat vind je dan van mensen die gewoon dun zijn, geen overgewicht, maar hele grote borsten hebben?

dat zou in jouw optiek dan dus ook niet kunnen,omdat dat los gewicht is

Nou, als ik met mijn D/E-tje daarop mag antwoorden uit eigen ervaring?
Ik heb echt supergoede sportbh's gevonden, beweegt niks meer, ik heb natuurlijk wel maar een 70 cm omvang, dus dat is hierin een voordeel, dat snoert nog gemakkelijk in :D, maar ik vind dat iedereen dat zowiezo zou moeten doen.

Maar idd, slanke vrouwen met gigaboezem zonder goeie strakke hold it tight in one place bh's vind ik hetzelfde als los gewicht dat ergens anders op het lichaam geplaceerd is , klopt hoor.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:39

marjootje schreef:
Uh.......een grote buste geeft echt geen balans problemen hoor....... :D

Nee, geen direct balansprobleem, maar sommigen trekken wel een holle rug, of zetten de schouders te ver naar achteren om het gewicht op de schouderbanden te kunnen dragen, en dat kan wel weer naar onbalans neigen natuurlijk.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:42

john57 schreef:
Colway schreef:
dat zou dan erg ongemakkelijk zijn voor de ruiter, maar met goed ingesnoerde sport beha's wellicht wel iets te verlichten, denk alleen niet dat de slanke ruiter met giga tieten tegen de 100kg gaat

Best een beladen item in dit topic maar allee moet kunnen. Denk je niet dat vrouwen met een grote buste een balansprobleem hebben ondanks een stevige BH. Gewicht zit vrij hoog, hoger als het zwaartepunt van de mens waardoor je te zeer de balans verstoort.

Een borst die erg groot is, zonder dat de vrouw in kwestie een stevig lichaam heeft, bestaat doorgaans uit vet met een lichte densiteit, dus die borst weegt niet zoveel als bijv. een grote borst van een vrouw die overall een stuk zwaarder is, in die borst zit meestal ook echt 'vlees' en vet met een hogere densiteit.Insnoeren blijft de boodschap, blijft 't ook langer op een leuk plekje zitten :D

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:45

Nu wordt het thema ook nog spannend :D vertel verder :+

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:50

marjootje schreef:
Ik ben het daar zeker mee eens dat het type zadel, pasvorm op het paard, gewicht ruiter, en de pasvorm van de bips van de ruiter in het zadel.
Het zadel kan nog zo mooi op je paard passen, maar als je bips er te groot voor is heeft het alsnog een verkeerde inwerking op de rug van het paard.

Mijn vraag kwam eigenlijk doordat ik op dit moment bezig ben om over te stappen op de lichtgewicht boomloze zadels.
Er zijn verschillende boomloze zadels die de druk van de ruiter juist heel goed verdelen, daarnaast is het contact met de rug van het paard veel beter, het zadel beweegt meer met de beweging van het paard mee wat ook weer ten goede komt aan de rug van het paard, en het gewicht van het zadel vind ik een pluspunt.
Bij ons loopt ook een paard met een extreem zwaar zadel, en dan vind ik het zeker meewegen hoe zwaar de ruiter is die je daar op zet.
En voor onze welsh heb ik een tijdje geleden al bewust voor gekozen om er een kunststof zadel op te leggen, omdat zij in verhouding zwaardere ruiters draagt.

Bestaan er kunstof zadels die echt goed het gewicht verdelen? ik ben daar niet in thuis nl, altijd iets raars gevonden, maar eigenlijk is 17 kg dood dier op de rug van je paard leggen ook best vreemd....
In de boomloze ben ik ook niet echt thuis, maar heb daar altijd mijn twijfels over gehad, mijn eigen paard heeft ook echt een uitdagende rug om een passend zadel voro te vinden, nu ik er 1 heb ben ik daarmee al heel blij, helaas is het iets te ruim voor mezelf, maar daarvoor koop ik dan mr een lammetje....nog een dood beest erbij op de rug...hmmm, misschien is kunstof helemaal zo vreemd niet :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:53

john57 schreef:
Nu wordt het thema ook nog spannend :D vertel verder :+

_O-

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:57

Ik met mijn E cupje...haha....omvang 80, dus dat betekend omvang groter dus cup valt ook groter uit, heb ook prima sportbh's daarover een heel strak hempje, en het beweegt minimaal.
Nu denk ik wel dat als je ongeacht de cup geen bh draagt, of een slechte bh, ze behoorlijk bewegen (netjes gezegd) maar ik kan me niet voorstellen dat er dames zijn die zo paard rijden, want dat is gewoon pijnlijk.

Denk ook eerlijk gezegd niet dat dit echt zo veel van invloed is op de balans, dat het schadelijk is voor de rug van het paard.
Dames die een holle rug trekken of de schouders te ver naar achteren zetten, die hebben denk ik zo wie zo een verkeerde houding, ook als ze niet op het paard zitten.
Praten we over iemand met extreem overgewicht, ja dan weer wel, maar dan schud alles denk ik zo.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:16

freeride schreef:
marjootje schreef:
Ik ben het daar zeker mee eens dat het type zadel, pasvorm op het paard, gewicht ruiter, en de pasvorm van de bips van de ruiter in het zadel.
Het zadel kan nog zo mooi op je paard passen, maar als je bips er te groot voor is heeft het alsnog een verkeerde inwerking op de rug van het paard.

Mijn vraag kwam eigenlijk doordat ik op dit moment bezig ben om over te stappen op de lichtgewicht boomloze zadels.
Er zijn verschillende boomloze zadels die de druk van de ruiter juist heel goed verdelen, daarnaast is het contact met de rug van het paard veel beter, het zadel beweegt meer met de beweging van het paard mee wat ook weer ten goede komt aan de rug van het paard, en het gewicht van het zadel vind ik een pluspunt.
Bij ons loopt ook een paard met een extreem zwaar zadel, en dan vind ik het zeker meewegen hoe zwaar de ruiter is die je daar op zet.
En voor onze welsh heb ik een tijdje geleden al bewust voor gekozen om er een kunststof zadel op te leggen, omdat zij in verhouding zwaardere ruiters draagt.

Bestaan er kunstof zadels die echt goed het gewicht verdelen? ik ben daar niet in thuis nl, altijd iets raars gevonden, maar eigenlijk is 17 kg dood dier op de rug van je paard leggen ook best vreemd....
In de boomloze ben ik ook niet echt thuis, maar heb daar altijd mijn twijfels over gehad, mijn eigen paard heeft ook echt een uitdagende rug om een passend zadel voro te vinden, nu ik er 1 heb ben ik daarmee al heel blij, helaas is het iets te ruim voor mezelf, maar daarvoor koop ik dan mr een lammetje....nog een dood beest erbij op de rug...hmmm, misschien is kunstof helemaal zo vreemd niet :)

Ons welshje heeft een gewoon boomzadel, maar dan wel van kunststof, dus lekker licht.
Maar ook weer door dit topic ben ik me gaan verdiepen in de boomloze zadels, want ook een zadel is van invloed op de rug van het paard.
Ik wilde graag een zadel wat mee kan groeien met mijn tinker (die nog moet uitzwaren) en iets wat lichter is dan mijn zware leren zadel.
Ik heb via via een boomloos zadel uitgeprobeerd en was helemaal verkocht.
Het zit geweldig, mijn zit is een stuk vaster, je voelt de rug van het paard, dus ook of er spanning is, of een ontspannen rug, en het is helemaal buigzaam waardoor het helemaal meebeweegt met het paard, en maar 2 kilo.
En door het speciale dek waar inlages inzitten is de drukverdeling veel beter dan van een boomzadel.
Dus ik heb voor mijn tinker een nieuw zadel besteld (hoop ik eind van de week te krijgen) voor mijn belgje die deze zomer 3 word heb ik een zadel over kunnen nemen, en dan wil ik natuurlijk de welsh ook op boomloos hebben.

Dit topic heeft mij echt aan het denken gezet over de belasting van de paardenrug, dus naast dat ik ben begonnen met lijnen om wat kilo's kwijt te raken, heb ik dus ook kritisch naar de zadels gekeken, en ben daar ook over gaan lezen, en dus uiteindelijk bij het boomloze terecht gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:54

Ik heb ook maat 70E en een goede sportbh doet wonderen, ik kan er mee hupsen, maar het zaakje beweegt niet tot amper. Maar een goede sportbeha is wel noodzakelijk, iemand met 85E gaat dat zeker nodig hebben, maar die borsten zijn dan ook wel een stukje groter :D

brenndaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:58

Colway schreef:

nee maar volgens freeride is dat heel erg. Maar iemand die een buikje heeft en 80 kilo weegt en 1.50m is (bij wijze van) kn toch ook gewoon strakke kleding aan doen? Zelfde effect als een sportbh?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:01

Als je je hele lichaam verpakt in een korset misschien wel ja. Vraag me alleen af hoe lekker je daarmee rijdt.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:02

brenndaa schreef:
Colway schreef:

nee maar volgens freeride is dat heel erg. Maar iemand die een buikje heeft en 80 kilo weegt en 1.50m is (bij wijze van) kn toch ook gewoon strakke kleding aan doen? Zelfde effect als een sportbh?

Ja, als het alle kanten ophupst is dat volgens mij idd erg ja, vandaar de sport-bh he :).
Da's leuk gezegd, maar dan heb je geen Buste-Houder nodig, maar een Buik-Houder??? en van welk materiaal zou zoiets dan zijn?

brenndaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:04

pff elke keer als ik naar dit topic ga, krijg ik maar een klein deel van de nieuwe berichten te zien. Wanneer ik dan een bericht plaats zie ik de rest pas! Dus sorry als het dan al gezegd is ofzo.. beetje vervelend hmm

Nou bijvoorbeeld een strak hempje, positie kleding... Niet dat ik het zelf nodig ben maar zit zo eens oplossend te denken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:25

brenndaa schreef:
pff elke keer als ik naar dit topic ga, krijg ik maar een klein deel van de nieuwe berichten te zien. Wanneer ik dan een bericht plaats zie ik de rest pas! Dus sorry als het dan al gezegd is ofzo.. beetje vervelend hmm

Nou bijvoorbeeld een strak hempje, positie kleding... Niet dat ik het zelf nodig ben maar zit zo eens oplossend te denken :)

Een strak hemdje helpt toch niet en positiekleding? _O-

brenndaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:40

nja kun je stuk gaan, maar een strak hempje/positie kleding werkt echt wel om de boel bij elkaar te houden hoor;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:07

brenndaa schreef:
nja kun je stuk gaan, maar een strak hempje/positie kleding werkt echt wel om de boel bij elkaar te houden hoor;)

Geloof ik niets van.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:10

Ik ben het wel met brenndaa eens, strakke kleding kan heel veel verschil maken.
Ook ik kies toch altijd voor strakke onderkleding, dat scheelt echt met bewegen, net als een goede sportbh heb je ook onderkleding wat heel strak zit.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:11

Mindim schreef:
brenndaa schreef:

Geloof ik niets van.

Denk dat je zelf ook wat steviger moet zijn om dit te ondervinden, kan me voorstellen dat als je van jezelf strak bent je dit niet kunt voorstellen

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:20

Ik kan me er inderdaad ook niks bij voorstellen, maar ik vind strakke kleding altijd zo schuren bij het rijden :\ een grote cup heb ik ook niet, een normale BH voldoet prima. Toch herken ik het wel, als ik geen broek aan heb bewegen mijn bovenbenen nét iets meer dan als ik een gewone spijkerbroek aan heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:43

marjootje schreef:
Mindim schreef:
Geloof ik niets van.

Denk dat je zelf ook wat steviger moet zijn om dit te ondervinden, kan me voorstellen dat als je van jezelf strak bent je dit niet kunt voorstellen

Ik woog zelf ook 80+ hoor ;)
Niet iedereen die slank is en strak in het vel, komt het aanwaaien hoor, moet er hard voor werken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-12 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:44

Appelmoes_11 schreef:
Ik kan me er inderdaad ook niks bij voorstellen, maar ik vind strakke kleding altijd zo schuren bij het rijden :\ een grote cup heb ik ook niet, een normale BH voldoet prima. Toch herken ik het wel, als ik geen broek aan heb bewegen mijn bovenbenen nét iets meer dan als ik een gewone spijkerbroek aan heb.

Maar niet dusdanig dat het de op- en neerwaartse beweging tegen houdt?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:45

Ik rijd niet zo vaak paard zonder broek aan eigenlijk. Zeg maar gerust nooit :') Ik snap je vraag niet helemaal... :o?