is hier iemand NIET ANTI slof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:26

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: is hier iemand NIET ANTI slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:30

ik ree mijn pony wel met sporen, maar toen ik M starte moest dan nog, mijn paard op dit moment niet. ik longeer ook altijd met bijzetjes maar niet met 2 lijnen dat heb ik ook nog nooit gedaan en dat ga ik ook niet bij mijn jong paard uitproberen

Detox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:13

.
Laatst bijgewerkt door Detox op 22-01-12 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:22

.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:31

Oh, wow! Dat zou ik dus nooit toestaan! Dat is in meer dan 1 opzicht levensgevaarlijk in mijn ogen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:00

hoe hadden ze de slof bevestigd dan?
ik vind het link en zou het niet snel doen, dat wil zeggen niet bewust :)
ik gebruik wel vaak balkjes in de training waar ik over heen galopeer, en soms springen de paarden dan ook, en soms heeft zo'n paard ook een slofje in, tjah niet echt handig maar goed het gebeurt soms wel :)
maar echt springen? dat zou ik niet doen :n
ken wel genoeg ruiters die het wel doen :)

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:02

Inderdaad als het goed gebruikt word met de goede intenties vind ik het geen probleem. Ik persoonlijk reed er eigenlijk nooit mee, het was ook niet nodig. Alleen incidenteel bij het maken van een buitenrit omdat hij dan nog wel eens pittig kon zijn. En een week op vakantie heb ik er ook mee gereden (zie foto op mijn profiel) omdat hij toen ontzettend heet was, en dan puur alleen voor het geval hij af zou gaan. De slof liet ik er gewoon losjes erbij hangen.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:07

.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:13

slof tussen de voorbenen door of aan de zijkanten?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:19

.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:29

Slof is hulpmiddel voor de ruiter, niet voor het paard. In mijn ogen is de enige goede manier van slof gebruik, longeren met slof, voor de rest mag ie van mij in de kast blijven.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:45

ik sprong ook wel eens met slof, mijn pony kon heel hard naar de hindernis toe trekken, dat is nog niet het grootse probleem, maar na de hindernis kon ze dan zo lekker in mijn teugels gaan hangen, en echt nog veel harder rennen. met een slof kon ik haar dan meer bij mij houden, ik had hem wel altijd aan de zijkant

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:32

Dat is ook op een andere manier dan met slof wel op te lossen toch? Kost wat tijd,maar dan los je het probleem in ieder geval wel echt op!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:34

zelfde idee hier tendance :)

springen met slof maakt het niet uit hoe je hem bevestigd, je kunt de slof wel een de zijkant doen, maar op het moment dat je mee geeft met de sprong komt die teugel toch los te hangen en kan het been er toch in blijven haken :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:37

nou ik zou je vertellen ik reed die pony 5 jaar en ik ree ook Z dresuur had ook echt wel controle over die pony mer dressuur maar springen, dat vond ze zo leuk, daar ging ze gewoon voor. en als je dan als 12 jarig meisje op een pony zit die groter dan jou is en echt de benen neemt en gewicht in de strijt gooit. dat lukt het niet. ik heb altijd goede beglijding gehad dus daar licht het ook niet aan. ik ging altijd in een slakke drafje naar de hindernis toe ( dat ging in het begin echt niet) en dan 3 m er voor voem weg. en dan kun je echt niks, ik upload wel wat filmpjes van het springen kun je zien. ze deed die niet als ik buiten ging springen over boomstammen. hier een filmpje van het buiten rijden http://www.youtube.com/watch?v=8TXxn5Jz ... AAAAAAARAA

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:12

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:13

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:18

jonge paarden met een slof rijden vind ik echt niet slecht hoor.
de spieren goed trainen. ook helpt het ook heel veel met paarden
die er al wat sneller van door willen gaan. ik vind slofgebruik ook heel fijn bij het longeren.
ik wil niet zeggen dat ik altijd met slof rij natuurlijk maar sommige kan ik nog wel eens een keer de slof aandoen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:30

deruijter schreef:
die er al wat sneller van door willen gaan. ik vind slofgebruik ook heel fijn bij het longeren.
ik wil niet zeggen dat ik altijd met slof rij natuurlijk maar sommige kan ik nog wel eens een keer de slof aandoen.

Goed... ik ben het hier dus helemaal niet mee eens. Jonge paarden met slof rijden is niet spieren trainen, dat is houding kweken. Een in mijn ogen verkeerde houding en ik ben het er dus ook helemaal niet mee eens. Maar wie ben ik... Paarden die sneller willen gaan vang je op met je zit en je been, niet door zijn kin op de borst te zetten.

Nicky, ik zie een pony die zijn rug helemaal niet gebruikt bij het springen, misschien dat hij daardoor zo hard gaat rennen. Ik zou hem meer over de rug trainen (zònde slof) lang en laag en balkjes.

Ik zie steeds meer verkeerd slofgebruik en vind dat zo jammer... Mensen die paarden in een houding trekken met de slof (ook in dit topic), maar vergeten daardoor de achterhand en de rug. Hierdoor wordt ik dus steeds meer wèl anti-slof... Echt zo jammer...

Maar wie ben ik...

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 07:46

als er 1 pony zij rug wel gebruikt is het de mijne wel. ik rij die pony niet meer dus ik kan er ook niks aan verandere

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:58

Agossie schreef:
deruijter schreef:

Goed... ik ben het hier dus helemaal niet mee eens. Jonge paarden met slof rijden is niet spieren trainen, dat is houding kweken. Een in mijn ogen verkeerde houding en ik ben het er dus ook helemaal niet mee eens. Maar wie ben ik... Paarden die sneller willen gaan vang je op met je zit en je been, niet door zijn kin op de borst te zetten.

Nicky, ik zie een pony die zijn rug helemaal niet gebruikt bij het springen, misschien dat hij daardoor zo hard gaat rennen. Ik zou hem meer over de rug trainen (zònde slof) lang en laag en balkjes.

Ik zie steeds meer verkeerd slofgebruik en vind dat zo jammer... Mensen die paarden in een houding trekken met de slof (ook in dit topic), maar vergeten daardoor de achterhand en de rug. Hierdoor wordt ik dus steeds meer wèl anti-slof... Echt zo jammer...

Maar wie ben ik...

als je de slof goed gebruikt rij je er ook mee van achter naar voren, dus rij je op dezelfde manier als dat je zonder slof rijd :)
dan kweek je geen houding, maar spieren :)
de vraag is alleen... waarom zou je het bij een jong paard willen?
een jong paard is nog niet verpest, kun je alles goed bij doen op de juiste manier...
dan kun je makkelijk werken zonder hulpmiddelen :)
ik zou bij een jong paard nooit de slof pakken :n
totaal niet nodig en dus onzinnig :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:00

nicky_rilana schreef:
als er 1 pony zij rug wel gebruikt is het de mijne wel. ik rij die pony niet meer dus ik kan er ook niks aan verandere

ik zie niet alleen een paard wat zijn rug niet gebruikt (want hij basculeert totaal niet) ik zich ook nog eens een pony dat onder de ruiter uit rent, een ruiter die dat allemaal best vind en er niks aan doet, en een pony die niet tussen 2 benen opgesloten is... ze zwenkt aan alle kanten uit en de ruiter lost dit op met haar handen ipv met haar benen zoals zou moeten ;)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:08

Ik ben heus niet tegen slof.
Heb hem zelf nog nooit gebruikt.
Maar als je de slof goed gebruikt heb ik er geen problemen mee.
Je kunt eigenlijk alles wel verkeerd gebruiken, zelfs een bitlooshoofdstel.
Als je gewoon weet waar je mee bezig bent en dingen goed gebruikt en niet zonder eerst rustig te kijken wat de oplossingen zijn je paard volhangen vind ik er niets mis mee ;)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:10

Ben het helemaal eens met xAnnouk, mits je het goed gebruikt geen probleem mee. Maar zelf zou ik het nooit aanmijn paard hangen.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:36

M_D_H schreef:
nicky_rilana schreef:

ik zie niet alleen een paard wat zijn rug niet gebruikt (want hij basculeert totaal niet) ik zich ook nog eens een pony dat onder de ruiter uit rent, een ruiter die dat allemaal best vind en er niks aan doet, en een pony die niet tussen 2 benen opgesloten is... ze zwenkt aan alle kanten uit en de ruiter lost dit op met haar handen ipv met haar benen zoals zou moeten ;)

been is bij die pony meteen heel hard gaan. dat rennen dat weet ik, maar ik doen er wel iets aan, dat zie je misschien niet maar is doe er echt wel iets aan