Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

deruijter schreef:jonge paarden met een slof rijden vind ik echt niet slecht hoor.
de spieren goed trainen. ook helpt het ook heel veel met paarden
die er al wat sneller van door willen gaan. ik vind slofgebruik ook heel fijn bij het longeren.
ik wil niet zeggen dat ik altijd met slof rij natuurlijk maar sommige kan ik nog wel eens een keer de slof aandoen.

Agossie schreef:deruijter schreef:jonge paarden met een slof rijden vind ik echt niet slecht hoor.
de spieren goed trainen. ook helpt het ook heel veel met paarden
die er al wat sneller van door willen gaan. ik vind slofgebruik ook heel fijn bij het longeren.
ik wil niet zeggen dat ik altijd met slof rij natuurlijk maar sommige kan ik nog wel eens een keer de slof aandoen.
Goed... ik ben het hier dus helemaal niet mee eens. Jonge paarden met slof rijden is niet spieren trainen, dat is houding kweken. Een in mijn ogen verkeerde houding en ik ben het er dus ook helemaal niet mee eens. Maar wie ben ik... Paarden die sneller willen gaan vang je op met je zit en je been, niet door zijn kin op de borst te zetten.
Nicky, ik zie een pony die zijn rug helemaal niet gebruikt bij het springen, misschien dat hij daardoor zo hard gaat rennen. Ik zou hem meer over de rug trainen (zònde slof) lang en laag en balkjes.
Ik zie steeds meer verkeerd slofgebruik en vind dat zo jammer... Mensen die paarden in een houding trekken met de slof (ook in dit topic), maar vergeten daardoor de achterhand en de rug. Hierdoor wordt ik dus steeds meer wèl anti-slof... Echt zo jammer...
Maar wie ben ik...

nicky_rilana schreef:als er 1 pony zij rug wel gebruikt is het de mijne wel. ik rij die pony niet meer dus ik kan er ook niks aan verandere

M_D_H schreef:nicky_rilana schreef:als er 1 pony zij rug wel gebruikt is het de mijne wel. ik rij die pony niet meer dus ik kan er ook niks aan verandere
ik zie niet alleen een paard wat zijn rug niet gebruikt (want hij basculeert totaal niet) ik zich ook nog eens een pony dat onder de ruiter uit rent, een ruiter die dat allemaal best vind en er niks aan doet, en een pony die niet tussen 2 benen opgesloten is... ze zwenkt aan alle kanten uit en de ruiter lost dit op met haar handen ipv met haar benen zoals zou moeten