[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:26

996981

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:27

Voor mijn gevoel blijft hij daar gewoon een beetje te lang in het achterbeen. Maar op het plaatje toont dat niet echt zo...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:31

Is lastig hoor, want verder ziet plaatje er netjes uit, alleen inderdaad mis je iets,
waardoor je het een heel mooi plaatje vind en het onthoudt zeg maar de wauw factor.
Maar ja, niet iedere foto heeft de wauw factor.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:33

De wauw factor heeft het idd niet :n toch vindt ik het wel een leuk plaatje. Roy is lekker happy en het lijkt weinig moeite te kosten. mischien mist dat wel! Het lijkt of we een beetje rond touren :+
Heb overigens wel onze topscore van 209 gehaald in die proef. Dus denk dat het in het echt wel wat mee viel :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:35

themuisje schreef:
Ben héél benieuwd wat jullie van deze foto vinden. Vindt het zelf een fijn beeld, maar roch mis ik iets. Kan alleen de vinger er niet goed op leggen :)

http://94.100.121.52/1352250001-1352300000/1352291401-1352291500/1352291449_6_nb0M.jpeg

Ik zie wel wat ik mis.. Ik zie een paardje dat eigenlijk net met zijn hoofd te hoog loopt voor het werk dat hij verricht. Hij "breekt" iets bij de schoft. Hij had iets "ronder" mogen zijn.. ook had zijn uitzwaaiende achterbeen iets meer onder de massa mogen zijn en zijn voorbeen iets minder onder de massa..

Hij lijkt wat schuifelig.. alsof hij zijn benen niet zo hoog optilt.. (uiteraard zie ik alleen een foto.. dit hoeft niet zo te zijn)

Je mag je binnenhand iets rechter op houden en je mag hem wat meer door links rijden... (linkerkaak loslaten door meer op je binnenbeen te reageren) hij kantelt iets..

Maar ik zie verder een vrolijk dier. Die braaf zijn rondje loopt en ik zie geen verschrikkelijk vreemde dingen ofzo.. zijn een paar hele kleine dingetjes :j

Denk dat je best trots mag zijn dat hij zo liep/loopt in het L2 :) Hij is nog best wel jong toch? Misschien gebrek aan activiteit/kracht.. vind hem wel heel leuk! En hij loopt echt al heel netjes!

Op je andere bewegingsfoto's draafde hij op de 1e foto volgens mij vrij hard door vol enthousiasme. Op de 2e foto lijkt hij ietsjes van het achterbeen af te lopen en iets lang en recht te worden in zijn hals.. maar kan het niet zo goed beoordelen.. eigenlijk te onscherp/ver weg.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 18-01-12 22:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:37

bertie schreef:
Romana01 schreef:
Als iemand nog een filmpje wil hoe het niet moet, ik heb er 1 :') en hoe een paard eruit ziet die niet actief is :')

Leuk!
Plaats maar links!

hij is bezig :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:38

Ach als we fouten willen zoeken kunnen we die op elke foto verzinnen.
We zijn nu geloof ik ook bezig met muggeziften.

Hou het op dat het iets actiever mocht.

Romana ben benieuwd.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:40

Nou.. ik zeg toch dat ik het verder heel netjes vind? Waarom zou een tikje kritischer niet mogen?

Ik zeg niet dat hij waardeloos loopt.. ik zie kleine verbeterpuntjes.. denk dat dat best gezegd mag worden..

Ben toch ook heel positief?

En ja.. er valt altijd wat van te zeggen.. maar je moet ergens naar streven.. niet?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:44

S_en_Z schreef:
themuisje schreef:
Ben héél benieuwd wat jullie van deze foto vinden. Vindt het zelf een fijn beeld, maar roch mis ik iets. Kan alleen de vinger er niet goed op leggen :)

http://94.100.121.52/1352250001-1352300000/1352291401-1352291500/1352291449_6_nb0M.jpeg

Ik zie wel wat ik mis.. Ik zie een paardje dat eigenlijk net met zijn hoofd te hoog loopt voor het werk dat hij verricht. Hij "breekt" iets bij de schoft. Hij had iets "ronder" mogen zijn.. ook had zijn uitzwaaiende achterbeen iets meer onder de massa mogen zijn en zijn voorbeen iets minder onder de massa..

Hij lijkt wat schuifelig.. alsof hij zijn benen niet zo hoog optilt.. (uiteraard zie ik alleen een foto.. dit hoeft niet zo te zijn)

Je mag je binnenhand iets rechter op houden en je mag hem wat meer door links rijden... (linkerkaak loslaten door meer op je binnenbeen te reageren) hij kantelt iets..

Maar ik zie verder een vrolijk dier. Die braaf zijn rondje loopt en ik zie geen verschrikkelijk vreemde dingen ofzo.. zijn een paar hele kleine dingetjes :j

Denk dat je best trots mag zijn dat hij zo liep/loopt in het L2 :) Hij is nog best wel jong toch?

Op je andere bewegingsfoto's draafde hij op de 1e foto volgens mij vrij hard door vol enthousiasme. Op de 2e foto lijkt hij ietsjes van het achterbeen af te lopen en iets lang en recht te worden in zijn hals.. maar kan het niet zo goed beoordelen.. eigenlijk te onscherp/ver weg.

wauw verhelderend! wat leuk :D
Ronder klopt mischien wel. Hij werd dan alleen snel duikerig. Inmiddels is hij sterker en ook felexibeler in halshouding. Dat schuivelen klopt ook! Hij vond proppen (stiften) maar vreemd in het begin. Hij wordt of heel hectisch of inderdaad heel voorzichtig. Zal we moeten wennen :) dit was pas zijn tweede wedstrijd. linkerhand los... grr dat is wel zó een struikel punt ^) wie wil er ruilen? :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:44

Ik denk dat je net het 'spectaculaire' mist. Iets actiever en misschien meer op het achterbeen? Toch een fijn plaatje!

Met iets meer ruimte van voor, wordt de halslijn mooier, nu breekt hij af. (meteen ons moeilijke punt)
Afbeelding

http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... G_7724.jpg

Teveel van het achterbeen af. Zou ook wat mooier in de bovenlijn mogen, hij breekt nu af rond 3e wervel geloof ik.
Afbeelding

Mooier qua bovenlijn, maar slechte houding.
http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... B-0334.jpg

http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... do/268.jpg

Mooie voorbeenzwaaier, jammer dat er achter weinig gebeurd :+
http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... do/293.jpg

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:46

S_en_Z schreef:
Nou.. ik zeg toch dat ik het verder heel netjes vind? Waarom zou een tikje kritischer niet mogen?

Ik zeg niet dat hij waardeloos loopt.. ik zie kleine verbeterpuntjes.. denk dat dat best gezegd mag worden..

En ja.. er valt altijd wat van te zeggen.. maar je moet ergens naar streven.. niet?

Ik vindt het leuk hoor :D
er is altijd zo veel nog te verbeteren. Wat mij betrefd is dat ook het leukste aan paardrijden. Je bent nooit klaar. Goed paardrijden leer je niet in 1 leven :n

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:46

en hier het slachtveld

ff voor de duidelijkheid, hij bleek enorm last te hebben van zijn rug, dus dat is allemaal opgelost en loopt nu stukken beter! (en geloven jullie dat hij nu hele ruime gangen heeft :') ) en ik heb niet de ergste dingen genomen, die waren echt om te janken en wil ik dus niet op internet hebben staan :Y)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:47

S_en_Z schreef:

:+ Niet jij in het bijzonder, wij in het topic nu.
Aangezien het geen dramatisch iets is wat er op die foto mis is, maar we nu bij iets missen,
al echt op zoek gaan naar fouten.
Ipv wat het meestal is dat de fouten van de foto afspatten en je totaal geen moeite hoeft te doen om
commentaar te verzinnen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:50

Romana je filmpje blijft steeds hangen.
Je moet ook even filmpje paatsen van dat het wel goed gaat, is leuk voor het verschil.

En net hadden we het over bouw, kan rustig zeggen dat die van jou niet op zijn voordeligst gebouwd is.
(de 10 seconden die youtube wel voor me wil afspelen.)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:53

nee, hij is idd niet erg voordelig gebouwd (is erg grappig om naast een plaatje te leggen met ideale bouw *hihi*)

hij doet het gewoon bij mij! wat als je hem op youtube zelf bekijkt? dit is dus al van een tijdje terug en heb alleen als recenter beeld, de foto van een van de eerste blz.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:53

s_en_z schreef:
themuisje schreef:

Denk dat je best trots mag zijn dat hij zo liep/loopt in het L2 :) Hij is nog best wel jong toch?

themuisje schreef:
wauw verhelderend! wat leuk :D
Ronder klopt mischien wel. Hij werd dan alleen snel duikerig. Inmiddels is hij sterker en ook felexibeler in halshouding. Dat schuivelen klopt ook! Hij vond proppen (stiften) maar vreemd in het begin. Hij wordt of heel hectisch of inderdaad heel voorzichtig. Zal we moeten wennen :) dit was pas zijn tweede wedstrijd. linkerhand los... grr dat is wel zó een struikel punt ^) wie wil er ruilen? :))

Duikerig wil je ook niet.. maar dat hij graag duikt zegt wel dat hij nog niet sterk genoeg is in zijn lijfje.. vooral de achterhand... dus zul je er van achteruit aan moeten werken zodat je hem LATER wel wat ronder kan rijden.. ik bedoel niet dieper met zijn neus of veel lager met zijn hoofd.. hij moet nog wat spiertjes kweken onderaan zn halsje..

Maar dat heeft tijd nodig.. Komt vast wel goed!!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:02

MyWishMax schreef:
Met iets meer ruimte van voor, wordt de halslijn mooier, nu breekt hij af. (meteen ons moeilijke punt)
Afbeelding

Vind het beeld niet verkeerd hoor.. zie wel wat je bedoeld.. Wil iig wel even aanmerken dat ik je een fijne zit vind hebben :j

MyWishMax schreef:
Teveel van het achterbeen af. Zou ook wat mooier in de bovenlijn mogen, hij breekt nu af rond 3e wervel geloof ik.
Afbeelding

Hij maakt zich net te lang in de draf en knikt als gevolg daarvan iets door in de hals lijkt het wel.. was hij hier iets onrustig in de aanleuning? Zou de momentopname kunnen verklaren denk ik..

MyWishMax schreef:

Volgens mij kreeg je daar ook een extra reactie op zijn binnenachterbeen door je spoorhulp ofniet? := Hals is hier wel mooier ja :j

MyWishMax schreef:

Zonde inderdaad.. maar je hebt vast plaatjes dat de middendraf wel meer van achteruit is? :D
(naar dat verschil ben ik wel benieuwd)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:08

S_en_Z schreef:
s_en_z schreef:
Duikerig wil je ook niet.. maar dat hij graag duikt zegt wel dat hij nog niet sterk genoeg is in zijn lijfje.. vooral de achterhand... dus zul je er van achteruit aan moeten werken zodat je hem LATER wel wat ronder kan rijden.. ik bedoel niet dieper met zijn neus of veel lager met zijn hoofd.. hij moet nog wat spiertjes kweken onderaan zn halsje..

Maar dat heeft tijd nodig.. Komt vast wel goed!!!

klopt helemaal :j
wat ik ook al zei is hij inmiddels al weer een stukje sterker, en volgens mij gaan we ook qua bespiering de goede kant op :D
toevallig net dit gepost in een ander topic:

Afbeelding

http://94.100.121.184/1035100001-103515 ... _eflL.jpeg
een jaar geleden

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:09

Sjolvir schreef:
Filmpje was blijkbaar geen goed idee, dus dan maar foto's uitgegraven.

Toobs maand of 4 in mijn bezit (waarvan hij er dik 2 had stilgestaan, omdat ik ziek was) juni 2010
Gekocht in febr. was jaar daarvoor 2 jaar op beleer bedrijf geweest in het voorjaar, verder weer stil gezet)
Afbeelding

Hij is overbouwd of niet?? Hij had wel beter onder mogen treden hier.. hij loopt voor langer dan achter.

Sjolvir schreef:
Toobs oktober 2010
Afbeelding

Idem dito, alhoewel ik jouw zit een stuk beter vind dan op foto 1.. en je hebt op deze foto ook verbinding met zijn mondje. Hij is wel netjes op de ll

Sjolvir schreef:
(tussen okt en juni weer maand of 4 stil gestaan wegens omstandigheden (2 x 2mnd), niet zijn schuld)
Toobs juni 2011
Afbeelding

Hier lijkt hij best fijn en evenwichtig te draven (iig gelijkmatig in lengte van de passen)

Sjolvir schreef:
Problemen, stuwt liever dan hij draagt.
Loopt graag groot.
Achter zakken moeilijk (mede door bouw, tegen overbouwd aan en steil achterbeen, korte voorbeentjes).
Ruiter problemen, te veel terug werken met binnenhand, gaat jagen als hij niet voor het been is.
Kan benen niet stil houden. (en nog een hele waslijst)

Dit zag ik later onder je post staan, ben ik het wel mee eens. Op je foto's zie ik geen terugwerkende binnenhand.. maar dat jagen en je binnenhand zie ik op je filmpje wel :=

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:10

@Romana01, eigenlijk is ieder paard best oke gebouwd, en als het beste uit ieder paard gereden wordt,ziet het er altijd mooi uit, zolang ze als individu bekeken worden, en dat gebeurd niet zo vaak meer, helaas.
Hopenlijk luister je nu veel eerder naar het gefluister van je paardje dat ie pijn heeft, niet altijd denken dat het onwil is, dus een pets met de zweep, eerst kijken of er niet iets anders aan de hand is, de jouwe voert wel wat arabisch bloed, die zijn meestal niet 'zomaar' lui :)

@Mywishmax; ik vind eigenlijk dat je een beetje meer mee moet zitten met je paard, je zit nu net iets achterover in stoelzit(vooral op de 1e foto) als je iets meer mee gaat zitten, kan ie achter ook wat ruimer gaan,en wordt de bovenlijn meer "smooth"en zijn hoofdhalshouding mag ook nog wel wat beter, ik zie nog altijd een vals knikje, maar misschien doet ie dat zonder slof niet?probeer hem steeds weer los naar voren te rijden, de rem eraf aan de voorkant, dan worden zijn passen vanzelf meer evenredig( voor en achter bedoel ik dan).

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:12

themuisje schreef:
klopt helemaal :j
wat ik ook al zei is hij inmiddels al weer een stukje sterker, en volgens mij gaan we ook qua bespiering de goede kant op :D
toevallig net dit gepost in een ander topic:

http://i40.tinypic.com/oh8k84.jpg

http://94.100.121.184/1035100001-103515 ... _eflL.jpeg
een jaar geleden

Ik vind hem hier nog het allerlekkerst lopen van alle foto's die ik gezien heb.. ONDANKS dat hij zich wat lang in zijn hals maakt vind ik hem wel mooi rond en lekker naar de hand toe. Fijne galopsprong ook.

(ben even zo boevig geweest om een foto uit je advertentie te dieven)

Afbeelding

Leuk dier, jammer dattie te koop staat :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:15

hij heeft een enorme werklust en dat veegt al zijn min punten van tafel! en hij is gewoon niet volgens de idealen gebouwt, maar daardoor geef ik niet minder om hem! en tuurlijk luisterde ik normaal eerder. Ik ben altijd vrij snel met dat soort dingen, maar als jij van mensen die hem langer kennen hoort dat hij er helemaal geen last van heeft, dat hij je gewoon uitprobeert etc. en jij rijdt hem nog niet zo lang, dan ga je toch eerder hun oordeel achterna.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:16

Klopt, ik baal dat ik daar zelf zo verrot zit... :z

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:16

S_en_Z schreef:
MyWishMax schreef:
http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... rado34.jpg

Vind het beeld niet verkeerd hoor.. zie wel wat je bedoeld.. Wil iig wel even aanmerken dat ik je een fijne zit vind hebben :j

Dank je ;) Daar zitten nogal wat bloed zweet en tranen in

S_en_Z schreef:
MyWishMax schreef:
http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... ax/211.jpg

Hij maakt zich net te lang in de draf en knikt als gevolg daarvan iets door in de hals lijkt het wel.. was hij hier iets onrustig in de aanleuning? Zou de momentopname kunnen verklaren denk ik..

Nee, hij wil nog wel eens het tempo overnemen van me en dan veranderen we langzaam in een duikboot. Ik ben daar te langzaam in, merk het pas als we weer harddddd gaan ;)

S_en_Z schreef:
MyWishMax schreef:

Volgens mij kreeg je daar ook een extra reactie op zijn binnenachterbeen door je spoorhulp ofniet? := Hals is hier wel mooier ja :j

Nouja, dat was toen zijn normale middengalop (heeeeeet) Alleen dat is op de volte en dan wilde hij graag naar binnenvallen. Maar ik geloof dat die spoor onterecht was, kwestie van slechte houding. :=

S_en_Z schreef:
MyWishMax schreef:

Zonde inderdaad.. maar je hebt vast plaatjes dat de middendraf wel meer van achteruit is? :D
(naar dat verschil ben ik wel benieuwd)

Ehm, ja, moet ik even zoeken ;) Onze middendraf is niet onze beste oefening. Kan die nog niet verwerken in zijn lijf.

Afbeelding

Maar heb ook nog 2 'ik kan het niet bolwerken' middendrafjes ;) Je ziet het ook aan mijn houding, ik ga verkrampen.

http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... B-0286.jpg
http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... B-0285.jpg

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:18

bertie schreef:
Je reactie geeft heel mooi het dilemma aan wat een jurylid heeft! Bedankt daarvoor! :)

Een jurylid moet wel een oordeel geven, maar weet niets van een achtergrond. Daarom probeer ik zoveel mogelijk duidelijk te maken dat ik niets iets 'vind' van de ruiter, of waar die zich op een gegeven moment in een ontwikkeling bevindt.
Als jurylid heb ik geen emotionele betrokkenheid bij een combinatie. Tenzij er natuurlijk opmerkelijk vriendelijk gereden wordt, dat maakt m'n dag goed. Of wanneer een paard echt gemaltraiteerd wordt, dan kan ik boos worden, en uit dat dan ook. (Niet iedereen vindt mij even lief, haha)

In het schrijven hier op Bokt ben ik weliswaar vaak rechtstreeks, maar ook hier heb ik niet echt een emotionele betrokkenheid bij personen die ik niet persoonlijk of anderszins ken.
Het is daarom dat ik geprobeerd heb te verklaren wat ik zie door bewust het woord 'lijkt' te gebruiken in de zin 'het lijkt een beginnende combinatie'.
Met name ook omdat ik vanuit dressuurmatig perspectief schrijf. :)
Misschien was het nóg duidelijker geweest als ik had gezegd 'het lijkt op dressuurgebied een beginnende combinatie'.

Je hoeft je niet aangevallen te voelen, hoewel ik je reactie wel begrijp.

Weer vriendjes?

Sorry dat mijn reactie aanvallend over kwam, maar komt denk ik omdat het voor mij persoonlijk een beetje kwetsend over kwam. Aangezien ik echt super hard mijn best doe, en we al zo veel vooruit gegaan zijn, en dan komen er eigenlijk alleen maar negatieve reacties, en stelt me dan toch wel teleur.. Ik probeer het zo goed te doen voor mijn paard, snap je..

Maar was echt op geen enkele manier aanvallend oid. naar jou bedoeld hoor!