Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:43

Denk dat TS het misschien niet zo bedoeld heeft, maar een beetje 'krom' heeft omschreven. En vervolgens half bokt over zich heen krijgt :(:)
(zal eerlijk zijn en heb alleen de OP gelezen... :o )

Maar, heel zwart-wit.. bij gelijke rijstijl (laten we uitgaan van een vriendelijke ruiter) zal een paard meer 'last' hebben van iemand die 30 kg weegt dan iemand die 130 kg weegt. Dit zonder een reden te vellen over iemands gewicht en hoe dit al dan niet komt.

Denk dat de TS deze 'feiten' bedoeld..

Bovendien ben ik het eens met de poster Mindim hierboven.. Vervelende dingen zeggen is nooit leuk of je nou (te) dun bent of (te) dik of normaal...

little_birdy

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:44

uhm ja hoe moet ik het dan zeggen :')

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:45

Onee zo is die zeker niet bedoeld. Het is meer om duidelijk te maken of je nou 30kg 60kg of 90 kg weegt. Met elk gewicht heb je goede ruiters en geen goede ruiters in de sport.

Electra63 schreef:
Shalot schreef:
Nou ik was gister op een wedstrijd. Zit een meisje van denk zo een 30 kg op een bloed mooie git zwarte pony. Die alles doet wat zij vraagt. Echter zaagt zij als een ketter, trekt aan de teugels, slaat hem onterecht met de zweep en zeikt hem nog af ook. :( En oja en er zijn ook zat DUNNE mensen die lekker aan het bit lopen te plukken of gedisqualifiseerd word omdat ze der paard onterecht behandelen. Of gewoon ook niet goed rijden. Want anders zou iedereen elke wedstrijd een WP rijden. Nou dan zie ik toch liever die stevige ruiters die door hun gewicht bewuster weten wat ze doen. Dan zo een slanke die niet bewust is van het geen wat ze doen. En van zichzelf deken "kijk is wat ben ik goed".

Nogmaals dit geld niet voor iedereen. :D

En je bent niet jaloers of zo?
Het klinkt namelijk vreselijk afgunstig.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:45

ponylies schreef:
uhm ja hoe moet ik het dan zeggen :')

:D ik snap wel wat je wilde zeggen hoor .

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:46

Hier geen overgewicht, wel een mening.

Iets voller zijn en rijden hoeft geen probleem te zijn, maar je moet wel handiger zijn met je lichaam om het paard niet in de weg te zitten. Een ruiter van 60 kilo met een slechte balans stoort het paard al, hoe meer kilo's hoe meer je het paard stoort. Wanneer jij steviger bent, maar een goede houding, zit en balans hebt, hoef je het paard niet meer te storen dan een andere ruiter. Nou blijft het natuurlijk wel zo dat een paard er niet voor gemaakt is om op te aan zitten, hoe meer gewicht, hoe groter de belasting.

Op een concours overigens wel eens jurycommentaar gehoord op een te dik paard, over de te dikke en storende ruiter in de volgende combinatie werd niets gezegd. Niet geheel fair.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:47

Shalot schreef:
Nou ik was gister op een wedstrijd. Zit een meisje van denk zo een 30 kg op een bloed mooie git zwarte pony. Die alles doet wat zij vraagt. Echter zaagt zij als een ketter, trekt aan de teugels, slaat hem onterecht met de zweep en zeikt hem nog af ook. :( En oja en er zijn ook zat DUNNE mensen die lekker aan het bit lopen te plukken of gedisqualifiseerd word omdat ze der paard onterecht behandelen. Of gewoon ook niet goed rijden. Want anders zou iedereen elke wedstrijd een WP rijden. Nou dan zie ik toch liever die stevige ruiters die door hun gewicht bewuster weten wat ze doen. Dan zo een slanke die niet bewust is van het geen wat ze doen. En van zichzelf deken "kijk is wat ben ik goed".

Nogmaals dit geld niet voor iedereen. :D

Wat heeft dat met gewicht te maken? :+
Dikkere ruiters kunnen ook zagen. Maar 1 ding hebben ze altijd tegen: er zit meer gewicht op de rug, dus meer schade.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:48

Momenteel word ik een beetje moe van dit soort topics
ik iriteer me eigenlijk aan die mensen die alleen maar een paard in de krul trekken
en tegen de beweging in zitten en dan ook nog niet door hebben dat hun paard niet eens rad loopt

en dan beweren dat gewicht de boosdoener is
er zijn gevalen dat gewicht een probleem kan zijn ja maar veel meer gevallen van verkeert gereden paarden
iemand die altijd scheef op zijn paard zit etc.
maar ook kinderen die denken te kunnen rijden en een paard zo tegen werken en het paard in een week naar de knoppe helpen en ze het zelf niet eens zien

sorry dit moest ik even kwijt

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:49

Mindim schreef:
Wie zegt er dan dat slanke ruiters allemaal perfect rijden? En alle stevige ruiters rijden bewust door hun gewicht en zagen nooit en slaan nooit onterecht?

Het valt me wel op dat stevige ruiters regelmatig meer moeite hebben met hun motoriek, dat is zeker storend voor het paard!

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:50

Juist jij begrijpt me :D waarschijnlijk breng jij het tactisch dan ik hahaha. Maar we bedoelen hetzelfde.

GittekeZ1 schreef:
ik iriteer me eigenlijk aan die mensen die alleen maar een paard in de krul trekken
en tegen de beweging in zitten en dan ook nog niet door hebben dat hun paard niet eens rad loopt

er zijn gevalen dat gewicht een probleem kan zijn ja maar veel meer gevallen van verkeert gereden paarden
maar ook kinderen die denken te kunnen rijden en een paard zo tegen werken en het paard in een week naar de knoppe helpen en ze het zelf niet eens zien

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:50

shirleyp schreef:
Mindim schreef:
Wie zegt er dan dat slanke ruiters allemaal perfect rijden? En alle stevige ruiters rijden bewust door hun gewicht en zagen nooit en slaan nooit onterecht?

Het valt me wel op dat stevige ruiters regelmatig meer moeite hebben met hun motoriek, dat is zeker storend voor het paard!

_O- _O- _O- _O-
dit is wel de meest domme opmerking die ik in het hele topic gelezen heb.......

het is gewoonweg comisch :')

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:51

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:52

GittekeZ1 schreef:

Wat een negatief bericht om het maar even zo recht voor z'n raap te zeggen.
Dat kan natuurlijk altijd maar daar gaat het nu niet over. Het gaat erover dat het als egoisme kan worden gezien als een ruiter overgewicht heeft. Of dat het de bewegingen niet kan volgen, de fijne motoriek mist enz enz.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:53

Ik ben het met je eens gitteke
Wat is nou erger een dikke persoon op een paard of iemand die een paard in de krul trekt.

Ik vind dat dikke personen ook moeten kunnen paardrijden. Maar het moet wel rieel blijven. Ik neem ook aan dat een dik persoon nie op een klein schraal paardje gaat zitte.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:53

waarom zouden steviger mensen een mindere motoriek hebben :?
Zou het zelfde zijn als ik ga beweren dat slanke mensen minder herseninhoud hebben :)*

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:54

Ik laat mijn paard ieder jaar op de foto zetten in Twisteden duitsland bij de draverbaan.
Ik zie het bewijs ieder jaar als de rekening verschijnt ( weet denk ik toch zelf wat ik doe hoop ik )

Ze is niet schriel niet dik gewoon lekker

En ik ben de geschikte ruiter voor haar aangezien we goed op elkaar zijn afgesteld

de rij foto van bos was van de winter met een ouder zadel te klein voor mijn kont ( ons zadel was in de maak had hem laten vallen) en in bos rij ik niet correct meer lange teugel en op sommige stukken ff snelle galop
We kijken hierop beide naar een boom waar raar geluid uit komt ( kon me nog herinneren dat we beide schrokken van een eekhoorn die uit de boom kwam gerent dus we kijken nogal met een bedenking naar het gelui op deze foto

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JKDHV7P-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QK7XYSA7-D.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Electra63 schreef:
Libje123 schreef:
Mijn 24 jarige nogmaals heeft daar geen schade aan opgelopen hoor al 8 jaar niet ( word nogmaals jaarlijks gecheckt.
In zijn algemeen doormiddel van foto's

en inderdaad een zwaar iemand noem ik een zwaar iemand ben er zelf 1 van. eerlijk is eerlijk
en ja dunne griet noemde ik zo omdat ik boos word van dit topic.

Prima met de statistieke !!! Maar absoluut niet van toepassing op mijn paard ik ben zwaar rijd op een draver die volkome gelukkig is geen schade heeft en perfect loopt en wil lopen

een paard die mij op haar rug wil maar een ander ongeacht lengte breedte zwaarte niet.

daar hou ik het bij en ik haal mijn stipje weg en laat jullie lekker verder je gang gaan :)

Je maakt mij niet wijs, dat jij je 24-jarige draver ieder jaar op de foto laat zetten.
Ik vind dravers in het algemeen ook wel wat schrale paarden, ik vind eigenlijk dat een te zwaar persoon daar niet de geschikte ruiter voor is. Maar, je moet een foto zien, om het juist te kunnen beoordelen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:55

Minder controle over het lichaam.
Ik snap de vergelijking niet, maar dat zal wel komen doordat ik slank ben en minder hersinhoud heb }>

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:55

quartel schreef:
waarom zouden steviger mensen een mindere motoriek hebben :?

Mijn zus was vanaf dat we heel jong waren veel steviger dan ik, maar motorisch duidelijk beter.... Dus nee, die vlieger gaat inderdaad niet op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:56

GittekeZ1 schreef:

Wat een onzin. Het gaat hier niet over in de krul trekken e.d. Er zijn dunne en dikke ruiters die dit doen (of niet doen). Er zijn gevallen waar de ruiter te zwaar is voor zijn/haar paard.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:59

Ik heb het idee dat dit topic een beetje... Verdeeld is zegmaar :') Slanke mensen en dikke mensen worden nu onderverdeeld en opeens kunnen slanke mensen niet meer rijden en dikke mensen perfect?!

Ik zie genoeg slanke mensen die zitten met een holle rug van hier tot Tokio, maar ook genoeg dikke mensen die zitten als een zoutzak.
Ik zie genoeg slanke mensen die venijnig tikken uitdelen terwijl zíj de hulp verkeerd of onrustig geven,maar ook genoeg dikke mensen die tikken terwijl ze onbewust zélf hun paard tegenwerken met bv. hun zit.

Dit zijn maar voorbeelden, niemand is op de rug van een paard perfect. Soms zijn dikke mensen slechte ruiters, soms zijn slanke mensen slechte ruiters.

Alles heeft ook z'n voordelen; Misschien kan een wat zwaarder persoon makkelijker doorzitten en een lichter persoon makkelijker lichtrijden.

Wat ik bedoel is; Kat elkaar niet zo af en ga niet 2 kampen maken!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:02

Libje123,
Ik vind jou niet veel te zwaar voor jouw paard, je zadel lijkt wel aan de kleine kant voor jouw kont :D .
Je bent geen slanke den, maar ik vind jou niet heel dik. Ik ken veel zwaardere ruiters.

En wat die foto's betreft, als jij het zegt, dan zal het zo zijn.
In vond het ongeloofwaardig, omdat sommige mensen (op Bokt) een paard nog niet op de foto laten zetten als hij bijv. kreupel is, dus preventief leek mij onwaar.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:05

wat een verschrikkelijk topic..
Volslanke mensen kunnen prima paardrijden maar je ziet ze dan ook niet op een pony van 1,45 maar op grote paarden.. en over in de weg zitten vind ik allemaal onzin

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:05

Een ding hebben we hier wel allen. En dat is passie voor het paard :)

DaisNBenj

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:06

Ja en het lijkt mij ook niet dat mensen van 120 kg op een C-pony'tje gaan rijden, ik kan hier iig nergens
een foto van vinden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:07

Moderatoropmerking:
Het topic gaat nog goed, maar probeer in de gaten te houden dat het niet te persoonlijk wordt. Het is nog steeds een algemene discussie waarbij enkele mensen heel dapper wat illustratie foto's plaatsen :-) .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:07

Tesssaaa schreef:
wat een verschrikkelijk topic..
Volslanke mensen kunnen prima paardrijden maar je ziet ze dan ook niet op een pony van 1,45 maar op grote paarden.. en over in de weg zitten vind ik allemaal onzin

Dit is niet de eerste keer dat ik iemand in dit topic vol in de verdediging zie schieten. Waarom?