Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
klotshtiduj schreef:Giolli schreef:Nou, die kerel zit als een huis!
Het enige wat ik in dit filmpje zie is een doodsbang paard met zijn staart tussen zijn benen geknepen....
En dan ook nog verwachten dat ie weer vertrouwen in de mens gaat krijgen???
Wat mij betreft echt NOT DONE deze manier van paarden breken!
lx3 schreef:Deze manier van zadelmak maken vind ik dus te vergelijken met een baby van 3 maanden dwingen om te kunnen lopen om zo als ze 6 maanden op de atletiekvereniging te kunnen.
Ik ben het met TS eens.
Ik zal er geen vervelende woorden aan vuil maken. er n
Zacht uitgedrukt hoop ik dat die gertvent er zo snel mogelijk zo hard afknikkert dat......
Ik vind het echt zo zielig, respect voor die paarden.
lx3 schreef:Deze manier van zadelmak maken vind ik dus te vergelijken met een baby van 3 maanden dwingen om te kunnen lopen om zo als ze 6 maanden op de atletiekvereniging te kunnen.
Ik ben het met TS eens.
Zacht uitgedrukt hoop ik dat die gertvent er zo snel mogelijk zo hard afknikkert dat......
JoviBan schreef:Hinke schreef:Of dat je het paard met een zweep slaat als het niet vooruit wil, is dat soms diervriendelijk?
Dat is inderdaad niet diervriendelijk.
Sla jij je hond, kat of partner ook met een zweep?
JoviBan schreef:Hinke schreef:Of dat je het paard met een zweep slaat als het niet vooruit wil, is dat soms diervriendelijk?
Dat is inderdaad niet diervriendelijk.
Sla jij je hond, kat of partner ook met een zweep?

Hinke schreef:Okee dus jij bent tegen het aansporen met zweep? Jij vindt tien keer een stomp in de buik beter dan een 1 keer een tikje met de zweep? Ik krijg persoonlijk kromme tenen van het bij elke stap aanporren met de benen, om ze maar voorwaarts te houden. Of wacht je gewoon tot je paard stil staat, en dan blijven jullie zo tot het eind van de les stil staan? Dat kan natuurlijk ook, waarom kwam ik daar zelf niet op! Maakt het rijden nog makkelijker ook![]()
Toch nuttig, die adviezen op bokt!

Tendance schreef:@Hinke: hihi ik zie het al voor me: Lekker stilstaan.. Kopje thee erbij koekjes voor bij de thee!!!
Dani_ schreef:Hinke schreef:Okee dus jij bent tegen het aansporen met zweep? Jij vindt tien keer een stomp in de buik beter dan een 1 keer een tikje met de zweep? Ik krijg persoonlijk kromme tenen van het bij elke stap aanporren met de benen, om ze maar voorwaarts te houden. Of wacht je gewoon tot je paard stil staat, en dan blijven jullie zo tot het eind van de les stil staan? Dat kan natuurlijk ook, waarom kwam ik daar zelf niet op! Maakt het rijden nog makkelijker ook![]()
Toch nuttig, die adviezen op bokt!
Als je bij elke pas aanport is je paard waarschijnlijk behoorlijk voor het been afgestompt.
Tsja, dan is het niet zo gek dat je steeds meer druk en uiteindelijk de zweep nodig hebt.
Dani_ schreef:Hinke schreef:Je gebruikt juist een zweepje om te voorkomen dat ze afgestompt raken op het been..
Je zegt zelf dat je kromme tenen krijgt van het drijven bij iedere pas, vandaar dat ik daarvan uit ging.
aerdenhout1 schreef:Geloof mij Professor, niet elk paard is alleen door middel van vertrouwen te rijden!
Hij doet dit bij paarden waar het een en ander mee is misgegaan in het verleden en die weten, steigeren, rennen, bokken, daar kan ik mijn ruiter mee kwijt raken.
Bij sommige paarden moet je dat doorbreken.
Dat ik ook wel filmpjes heb gezien waar ik het totaal NIET mee eens ben, wil niet zeggen dat het vaak de laatste kans is voor zo'n paard, anders word het de worst in.
Tendance schreef:lx3 schreef:Deze manier van zadelmak maken vind ik dus te vergelijken met een baby van 3 maanden dwingen om te kunnen lopen om zo als ze 6 maanden op de atletiekvereniging te kunnen.
Ik ben het met TS eens.
Lees even het hele forum, dan kun je lezen hoe hij mijn paard keurig heeft behandeld... Super kerel is het!!!
Heb je hem al eens in real life een paard zadelmak zien maken en dan bedoel ik niet zoals op de filmpjes?
En heb je ervaring met een paard, die bij hem vandaan gekomen is?