Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:25

Juist VivaLaVida als hij daar natuurlijk tijd voor heeft, en dat Gert dan in het profiel van zijn beste klanten leest dat het paard het niet doet (dat het aan Gert of aan het paard ligt.......) :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:07

ceesje schreef:
Juist VivaLaVida als hij daar natuurlijk tijd voor heeft, en dat Gert dan in het profiel van zijn beste klanten leest dat het paard het niet doet (dat het aan Gert of aan het paard ligt.......) :D

Gelukkig voor hem heb ik hier nog geen ontevreden klant voorbij zien komen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:18

Ik ben nog steeds benieuwd naar zijn tarieven voor een maand beleren, het staat niet op de site. Als iemand dat weet:stuur me een pbtje!

Mijn gup hoeft pas over een jaar beleerd te worden maar het is nooit verkeerd om nu vast rond te gaan kijken.

Ik denk trouwens niet dat Gert van den hof zelf op bokt zit, hij heeft vast wel wat beters te doen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:24

Bedankt voor de pb's! Ik voel er wel wat voor om mijn merrie 1 of 2 weken naar GvdH te sturen, als ze toch zo lastig blijkt te zijn als dat ik verwacht, en dan daarna nog evt laten doorrijden door iemand anders wat meer in de buurt ;)

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:49

Deze manier van zadelmak maken vind ik dus te vergelijken met een baby van 3 maanden dwingen om te kunnen lopen om zo als ze 6 maanden op de atletiekvereniging te kunnen.

Ik ben het met TS eens.

Ik zal er geen vervelende woorden aan vuil maken. er n
Zacht uitgedrukt hoop ik dat die gertvent er zo snel mogelijk zo hard afknikkert dat......
Ik vind het echt zo zielig, respect voor die paarden.

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:53

klotshtiduj schreef:
Giolli schreef:
Nou, die kerel zit als een huis! :wow:

Het enige wat ik in dit filmpje zie is een doodsbang paard met zijn staart tussen zijn benen geknepen....
En dan ook nog verwachten dat ie weer vertrouwen in de mens gaat krijgen???

Wat mij betreft echt NOT DONE deze manier van paarden breken!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:55

lx3 schreef:
Deze manier van zadelmak maken vind ik dus te vergelijken met een baby van 3 maanden dwingen om te kunnen lopen om zo als ze 6 maanden op de atletiekvereniging te kunnen.

Ik ben het met TS eens.

Zacht uitgedrukt hoop ik dat die gertvent er zo snel mogelijk zo hard afknikkert dat......

Lees even het hele forum, dan kun je lezen hoe hij mijn paard keurig heeft behandeld... Super kerel is het!!!
Heb je hem al eens in real life een paard zadelmak zien maken en dan bedoel ik niet zoals op de filmpjes?
En heb je ervaring met een paard, die bij hem vandaan gekomen is?

Koekje_

Re: Wat vind je van Gert van den Hof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 23:05

@lx3 vraagje, heb je het artikel gelezen?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:48

lx3 schreef:

Ik ben het met TS eens.

Misschien had ik dat ook wel gezegd toen ik nog 14 jaar was. Zeker als je amper ervaring met paarden hebt, kan ik me voorstellen dat je eerste gevoel zegt dat dit zielig is. Vind je paardrijden in het algemeen dan eigenlijk niet zielig? Zomaar op zo'n paard gaan zitten en dwingen het over de hoefslag te lopen, denk je dat zo'n paard dat leuk vindt? Of dat je het paard met een zweep slaat als het niet vooruit wil, is dat soms diervriendelijk?

Ja dit is sarcastisch voor als je dat nog niet begreep. En een paard met een baby vergelijken, is dat niet een beetje eh.. dom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:55

Hinke schreef:
Of dat je het paard met een zweep slaat als het niet vooruit wil, is dat soms diervriendelijk?

Dat is inderdaad niet diervriendelijk.
Sla jij je hond, kat of partner ook met een zweep?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:59

Doe ik ook niet bij mijn paard en toch ben ik absoluut niet tegen Gert van den Hof.

Beter als al dat goed bedoelde gemuts met paarden door onkundige overmoedige mensen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:43

JoviBan schreef:
Hinke schreef:
Of dat je het paard met een zweep slaat als het niet vooruit wil, is dat soms diervriendelijk?

Okee dus jij bent tegen het aansporen met zweep? Jij vindt tien keer een stomp in de buik beter dan een 1 keer een tikje met de zweep? Ik krijg persoonlijk kromme tenen van het bij elke stap aanporren met de benen, om ze maar voorwaarts te houden. Of wacht je gewoon tot je paard stil staat, en dan blijven jullie zo tot het eind van de les stil staan? Dat kan natuurlijk ook, waarom kwam ik daar zelf niet op! Maakt het rijden nog makkelijker ook :D
Toch nuttig, die adviezen op bokt!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:45

JoviBan schreef:
Hinke schreef:

Dat laatste???
ZEKER !!!! hahahaha

@Hinke: hihi ik zie het al voor me: Lekker stilstaan.. Kopje thee erbij koekjes voor bij de thee!!!
Laatst bijgewerkt door Tendance op 17-05-11 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:48

Mja... zo doe ik het standaard, rust en beloning...

Afbeelding

En dan heb ik ze hier in de gradaties van heel eenvoudig tot heel lastig tot gevaarlijk aan toe...

Ik kan mij, wat ik al eerder heb gezegd, best voorstellen dat als alles al eens is geprobeerd en er is niets meer te beginnen, dat je wellicht voor een dergelijke methode zal kiezen. Maar het zal nooit mijn uitgangspunt zijn...

En dan ben ik niet de eerste, de beste pennymiep die dat zegt. Ik verdien ook mijn geld met het zadelmak maken en corrigeren van lastige paarden. Vooralsnog heb ik zelden dergelijke taferelen aan de hand gehad (hooguit bij paarden die al op verkeerde wijze beleerd waren). Mijn inziens kun met rust en vertrouwen minstens zo ver komen, al dan niet verder in een soortgelijk tijdsbestek en met minder stress voor paard (EN ruiter)...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:49

Tendance schreef:
JoviBan schreef:

Dat laatste???
ZEKER !!!! hahahaha

Kan best spannend zijn ~~}>

:')

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:49

Hinke schreef:
Okee dus jij bent tegen het aansporen met zweep? Jij vindt tien keer een stomp in de buik beter dan een 1 keer een tikje met de zweep? Ik krijg persoonlijk kromme tenen van het bij elke stap aanporren met de benen, om ze maar voorwaarts te houden. Of wacht je gewoon tot je paard stil staat, en dan blijven jullie zo tot het eind van de les stil staan? Dat kan natuurlijk ook, waarom kwam ik daar zelf niet op! Maakt het rijden nog makkelijker ook :D

Als je bij elke pas aanport is je paard waarschijnlijk behoorlijk voor het been afgestompt. :+
Tsja, dan is het niet zo gek dat je steeds meer druk en uiteindelijk de zweep nodig hebt.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:02

Tendance schreef:
@Hinke: hihi ik zie het al voor me: Lekker stilstaan.. Kopje thee erbij koekjes voor bij de thee!!!

:= :D

Dani_ schreef:
Hinke schreef:

Als je bij elke pas aanport is je paard waarschijnlijk behoorlijk voor het been afgestompt. :+
Tsja, dan is het niet zo gek dat je steeds meer druk en uiteindelijk de zweep nodig hebt.

Je gebruikt juist een zweepje om te voorkomen dat ze afgestompt raken op het been.. Heb je dat nooit gehoord van je lesgever?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:07

Hinke schreef:
Je gebruikt juist een zweepje om te voorkomen dat ze afgestompt raken op het been..

Je zegt zelf dat je kromme tenen krijgt van het drijven bij iedere pas, vandaar dat ik daarvan uit ging :Y) .

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:11

Dani_ schreef:
Hinke schreef:
Je gebruikt juist een zweepje om te voorkomen dat ze afgestompt raken op het been..

Je zegt zelf dat je kromme tenen krijgt van het drijven bij iedere pas, vandaar dat ik daarvan uit ging :Y) .

Begrijp zowiezo niet waarom je het gros van de ruiters hun paard iedere pas ziet 'aanduwen'...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:23

Ik ook niet. Je moet je paard leren aan het been te zijn, zodat je uiteindelijk met je been en zit alleen nog een overgang van tempo aangeeft of een verandering van figuur of oefening.
Als je eenmaal een tempo hebt moet je geen been meer geven en het paard wel in 1 tempo door blijven lopen.

bschoutese

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 00:38

aerdenhout1 schreef:
Geloof mij Professor, niet elk paard is alleen door middel van vertrouwen te rijden!
Hij doet dit bij paarden waar het een en ander mee is misgegaan in het verleden en die weten, steigeren, rennen, bokken, daar kan ik mijn ruiter mee kwijt raken.
Bij sommige paarden moet je dat doorbreken.
Dat ik ook wel filmpjes heb gezien waar ik het totaal NIET mee eens ben, wil niet zeggen dat het vaak de laatste kans is voor zo'n paard, anders word het de worst in.

helemaal mee eens

bschoutese

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 00:42

Tendance schreef:
lx3 schreef:

Ik ben het met TS eens.

Lees even het hele forum, dan kun je lezen hoe hij mijn paard keurig heeft behandeld... Super kerel is het!!!
Heb je hem al eens in real life een paard zadelmak zien maken en dan bedoel ik niet zoals op de filmpjes?
En heb je ervaring met een paard, die bij hem vandaan gekomen is?

Ja gert leverd goed werk,
ok sommige filmpjes kun je het misschien niet over eens zijn,
maar zoals hij het doet zo kunnen het er niet veel nadoen,
vooral niet met die probleempaarden wat hij krijgt....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:56

Ik weet zeker dat Gert het niet altijd zo doet. Je moet het per individu bekijken.
Sommige paarden hebben al een verleden, daar is al iemand geweest die geprobeerd heeft er op te rijden wat mislukt is. Zulke paarden moet je harder aanpakken. Die krijgen het vertrouwen echt wel weer terug.
Andere paarden moet je juist niet zo aanpakken, die beledig je. En Gert van den Hof zal echt het verschil wel weten. Dat is een echte paardenman.
het ziet er misschien niet altijd leuk uit. Maar het is iemand die precies weet hoe je elk paard aan moet pakken.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:17

Ik ben naar een clinic geweest van Gert van den Hof. Ik ga met Germie mee. :j

Betreft het 'breken' van een paard. Hoe vat menn dat op? Ik zie dit als het paard uit zijn natuurlijke leef omstandigheden halen.
En is dat niet juist datgene wat wij allemaal doen? Wij benadere paarden namelijk als een 'gelijke' terwijl paarden ons zien als een prooidier.
Het is hoogstens onnatuurlijk om als prooidier op een vluchtdier te gaan zitten. Vanuit die benadering 'breken' wij allemaal paarden. /3

Elk paard behoeft een andere manier van benaderen. Je kunt er nooit hetzelfde programmatje op los laten. Dat is precies
wat je bij Gert ook kunt ziet. Het ene paard heeft een andere aanpak nodig dan de andere. :)
Laatst bijgewerkt door wabisabi op 18-05-11 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:51

Hinke schreef:
Okee dus jij bent tegen het aansporen met zweep? Jij vindt tien keer een stomp in de buik beter dan een 1 keer een tikje met de zweep?

Stompen/schoppen of slaan heeft niets met paardrijden te maken, dat is onkunde of je onbewustzijn botvieren op een paard.