Alleen ik kan niks meer met mijn pony als ik bitloos wil gaan rijden.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Danique_G schreef:Dat de ruiter als een hogere wordt gezien vind ik gewoon normaal en ik vind dat ook een vereiste is. Maar ik denk wel dat als een paard gaat het toch wel makkelijker te stoppen is met bit als zonder.
En of een paard jouw nou vertrouwt of niet dat maakt niet uit want ik denk niet dat een paard tegen zijn instincten in eerst gaat kijken wat jouw reactie is. Hoewel het wel een instinct is om eerst naar de baas te kijken. Maar stel het ziet iets heel engs zoals een 'roofdier' dan zal het eerst schrikken. Of het ziet een heel groot schip dan lijkt het mij utopia dat het paard eerst braaf gaat kijken naar jouw reactie, of het paard jouw nou als hogere ziet of niet. Hoewel een groot schip in het bos ook utopia is maar dat even terzijde.
Sorry als er typfoutenin staan maar het beeld schokt nohal
Sassol schreef:Huertecilla schreef:
...of aanvallen
Dat zou mijn paard NOOIT doen^^
vivan schreef:Sassol schreef:Dat zou mijn paard NOOIT doen^^
Maar dus misschien wel als je geen band met m had. maar dan écht geen band, dus nognooit gezien.. Maar dit gaat dan niet persé over jouw paard
Twiggy2008 schreef:Mijn paard zou mij ook nooit aanvallen.
Anielcaa schreef:ik ben niet tegen bitloos, wel tegen de hele hype eromheen..
Ik rijd mijn paarden nooit bitloos (zou niet willen weten waar ik dan overal terechtkom), en als ik foto's op bokt zet, krijg ik meteen reacties (meestal van voorstanders van bitloos): "je bit hangt te hoog/te laag", "je bit werkt te hard in, laat je teugels langer", "waarom dat soort bit, je paard loopt er niet lekker op", enz...
Als je het niet misbruikt, is met bit helemaal niet schadelijker dan zonder.. Bitloos kan trouwens ook schade aanrichten.
Anielcaa schreef:ik ben niet tegen bitloos, wel tegen de hele hype eromheen..
Ik rijd mijn paarden nooit bitloos (zou niet willen weten waar ik dan overal terechtkom), en als ik foto's op bokt zet, krijg ik meteen reacties (meestal van voorstanders van bitloos): "je bit hangt te hoog/te laag", "je bit werkt te hard in, laat je teugels langer", "waarom dat soort bit, je paard loopt er niet lekker op", enz...
Als je het niet misbruikt, is met bit helemaal niet schadelijker dan zonder.. Bitloos kan trouwens ook schade aanrichten.
Qilan schreef:Ik heb tot nu toe van alles geprobeerd
Kaakgekruisd dacht ik zoiets?
So hackamore
Uhm zo standaard iets
En noem maar op
Air schreef:Anielcaa schreef:ik ben niet tegen bitloos, wel tegen de hele hype eromheen..
Ik heb even in je topic gekeken maar het zijn allemaal reactie's van bitgebruikers hoor?![]()
Inderdaad als je het niet misbruikt... maar als je dat wel doet krijg je zulke reacties
Het zou niet willen weten waar ik dan terechtkom..... oei.... hoe is jou band met je paarden dan gesteld?
Een bit is geen controlemiddel, issie dat wel dan moet eens heel kritisch naar jezelf kijken wat er verkeerd gaat. Of je nou van plan bent om bitloos te gaan rijden of niet.
Anielcaa schreef:Dat bedoel ik dus met die bitloos hype.. Volgens jullie kan zomaar elk paard zonder bit gereden worden. Wel, ik wil je wel eens zien in een 1m20 parcour zonder bit...
en even voor de duidelijkheid, neen ik 'misbruik' mijn bit niet, ik 'gebruik' het wel en daar is niets verkeerd mee..
Twiggy2008 schreef:En ik rij met een Marylot sidepull. Kun jij mij uitleggen hoe ik daarmee schade kan aanrichten bij mijn paard? Ben ik wel heel erg benieuwd naar.......
Anielcaa schreef:Bitloos kan trouwens ook schade aanrichten
Anielcaa schreef:Air schreef:Ik heb even in je topic gekeken maar het zijn allemaal reactie's van bitgebruikers hoor?![]()
Inderdaad als je het niet misbruikt... maar als je dat wel doet krijg je zulke reacties
Het zou niet willen weten waar ik dan terechtkom..... oei.... hoe is jou band met je paarden dan gesteld?
Een bit is geen controlemiddel, issie dat wel dan moet eens heel kritisch naar jezelf kijken wat er verkeerd gaat. Of je nou van plan bent om bitloos te gaan rijden of niet.
Dat bedoel ik dus met die bitloos hype.. Volgens jullie kan zomaar elk paard zonder bit gereden worden. Wel, ik wil je wel eens zien in een 1m20 parcour zonder bit...
en even voor de duidelijkheid, neen ik 'misbruik' mijn bit niet, ik 'gebruik' het wel en daar is niets verkeerd mee..